Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendag/6573360

    Københavnerpressen er naturligvis ganske forargede på FCKs vegne over at deres kamp ikke vises på søndag. En anelse mindre på de 7 andre klubbers vegne.

    Når det så er sagt, så har vi godt nok trukket det lange strå, i betragtning af at vores kamp er relativt ligegyldig - forstået på den måde, at ingen af de to klubber spiller om at nå slutspillet. Jeg kan ikke komme til Aarhus, så jeg er bare lykkelig.
    Selvom jeg er Liverpool mand , så syntes jeg det er skidt at de viser Liverpool - man C fremfor superligaen men det viser ko bare at tv ikke prioriterer superligaen højt . Men bildt fedt at når der er nogle som syltes så er det FCK og FCM , det ville have været i verdensklasse hvis bif også var henvist til viaplay .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...oendag/6573360

      Når det så er sagt, så har vi godt nok trukket det lange strå, i betragtning af at vores kamp er relativt ligegyldig - forstået på den måde, at ingen af de to klubber spiller om at nå slutspillet. Jeg kan ikke komme til Aarhus, så jeg er bare lykkelig.
      Jeg vil så godt starte det kor op der synger, at forskellen på at ende lige på den ene eller anden side af slutspillet, ikke er synderligt stor, og ud for en objektiv betragtning burde det være rasende uinteressant, sammenlignet med to store traditionsklubber som OB og AGF der balancerer på kanten af afgrunden og skal ud i en meget afgørende kamp. For alle der ikke er AaB, Randers eller FC Nordsjælland tilhængere, er det da fuldstændigt ligegyldigt, hvor de ender fra 6-8, med mindre du har klare præferencer for, hvem du vil møde i nedrykningspuljen. Det er højest usandsynligt, at nogle af holdene kommer i nedrykningsfare, og chancerne for at kvalificere sig til Europa, vil jeg ikke vurdere bliver markant større af at ende 6er frem for 7er eller 8er.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg vil så godt starte det kor op der synger, at forskellen på at ende lige på den ene eller anden side af slutspillet, ikke er synderligt stor, og ud for en objektiv betragtning burde det være rasende uinteressant, sammenlignet med to store traditionsklubber som OB og AGF der balancerer på kanten af afgrunden og skal ud i en meget afgørende kamp. For alle der ikke er AaB, Randers eller FC Nordsjælland tilhængere, er det da fuldstændigt ligegyldigt, hvor de ender fra 6-8, med mindre du har klare præferencer for, hvem du vil møde i nedrykningspuljen. Det er højest usandsynligt, at nogle af holdene kommer i nedrykningsfare, og chancerne for at kvalificere sig til Europa, vil jeg ikke vurdere bliver markant større af at ende 6er frem for 7er eller 8er.
        Jeg anerkender din pointe i et vist omfang, og som jeg skrev i en anden tråd inden tv-programmet blev offentliggjort, så regnede jeg også med at vores kamp ville blive vist qua holdenes seermæssige appeal. Men ville nok (fra et objektivt synspunkt) have svært ved at finde modargumenter, hvis de i stedet havde vist fx. FCM-FCN. FCM som, trods en trist spillestil, alligevel har en del profiler og er et (sub)tophold og FCN som spiller om at komme i slutspillet, som jeg alligevel vil mene har en vis pondus. Og har en kamp om 11.-12. pladsen så stor betydning når vi render ind i et nedrykningsspil med så relativt mange indbyrdes kampe? Der ville jeg mene at en eventuel slutspilsplads vil have mere definerende betydning for resten af sæsonen.

        Men ja; ingen tvivl om at TV-selskaberne har valgt ud fra en iskold betragtning af hvem der kommer til at trække flest folk til skærmen. Og dertil kan den eventuelle slutspilsplads til FCN så ikke opveje for gymnasternes og vores brand.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
          Jeg anerkender din pointe i et vist omfang, og som jeg skrev i en anden tråd inden tv-programmet blev offentliggjort, så regnede jeg også med at vores kamp ville blive vist qua holdenes seermæssige appeal. Men ville nok (fra et objektivt synspunkt) have svært ved at finde modargumenter, hvis de i stedet havde vist fx. FCM-FCN. FCM som, trods en trist spillestil, alligevel har en del profiler og er et (sub)tophold og FCN som spiller om at komme i slutspillet, som jeg alligevel vil mene har en vis pondus. Og har en kamp om 11.-12. pladsen så stor betydning når vi render ind i et nedrykningsspil med så relativt mange indbyrdes kampe? Der ville jeg mene at en eventuel slutspilsplads vil have mere definerende betydning for resten af sæsonen.

          Men ja; ingen tvivl om at TV-selskaberne har valgt ud fra en iskold betragtning af hvem der kommer til at trække flest folk til skærmen. Og dertil kan den eventuelle slutspilsplads til FCN så ikke opveje for gymnasternes og vores brand.
          Sat lidt på spidsen, så har FCN jo ikke nogen fans, og tror ikke, at den almindelige Superliga interesserede ville vælge at se den kamp fordi FCN eventuelt kan nå en slutsspilsplads - dertil er der for mange af de andre kampe, der har mere svung

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Sat lidt på spidsen, så har FCN jo ikke nogen fans, og tror ikke, at den almindelige Superliga interesserede ville vælge at se den kamp fordi FCN eventuelt kan nå en slutsspilsplads - dertil er der for mange af de andre kampe, der har mere svung
            Og det er jeg helt enig i - det handler udelukkende om seertal. Min pointe er bare, at hvis man betragter det fra et "sportsligt/objektivt" perspektiv, så synes jeg sagtens man ville kunne argumentere for at vise den kamp i stedet for vores.

            Comment


              #21
              Self handler det
              Om seere fordi bif Lyngby vises på 3+. Selvom begge hold er sikret

              Comment


                #22
                KOM NU OB!

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...tis-til-viborg

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Med Spare-Hansen som sportsdirektør, så kommer det næppe til at ske.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Fedt. Ligesom Sønderjyske får fuldt hus hjemme pga gratis billetter. OB burde virkelig gøre det samme i Århus

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Jeg anerkender din pointe i et vist omfang, og som jeg skrev i en anden tråd inden tv-programmet blev offentliggjort, så regnede jeg også med at vores kamp ville blive vist qua holdenes seermæssige appeal. Men ville nok (fra et objektivt synspunkt) have svært ved at finde modargumenter, hvis de i stedet havde vist fx. FCM-FCN. FCM som, trods en trist spillestil, alligevel har en del profiler og er et (sub)tophold og FCN som spiller om at komme i slutspillet, som jeg alligevel vil mene har en vis pondus. Og har en kamp om 11.-12. pladsen så stor betydning når vi render ind i et nedrykningsspil med så relativt mange indbyrdes kampe? Der ville jeg mene at en eventuel slutspilsplads vil have mere definerende betydning for resten af sæsonen.

                      Men ja; ingen tvivl om at TV-selskaberne har valgt ud fra en iskold betragtning af hvem der kommer til at trække flest folk til skærmen. Og dertil kan den eventuelle slutspilsplads til FCN så ikke opveje for gymnasternes og vores brand.
                      Jeg må sige, at jeg som objektiv betragter der ser alle de Superliga-kampe jeg kan komme i nærheden af, finder FCM-FCN ganske uinteressant. FCM er nærmest et af de mest ligegyldige hold at følge med i nu, da de ikke overpræsterer ala Lyngby, og da de maksimalt kan nå en 3. plads og ikke kan droppe ud af top 6. På den anden side har vi FCN, som kun har en spinkel chance for at nå top 6. Ikke meget spænding at komme efter der, i min optik.

                      Ja, AGF-OB kampen har KÆMPE betydning for begge hold, hvorfor den også sandsynligvis vil have større intensitet og spænding end FCM-FCN. Hvis du ikke ser det her som en afgørende kamp for OB, så tager du grueligt fejl. Hvis vi vinder, er vi i et scenarie, hvor vi enten er forbi Horsens, eller har meget få point op til den rigtige side af stregen. Taber vi derimod, snakker vi et scenarie, hvor vi skal hente mindst 5-8 point på 6 kampe, og det er hold som FCN, SIF og Randers vi skal hente. Det er næppe sandsynligt, at det kan lade sig gøre at hente med færre end 10-12 point i de 6 kampe, og så får vi for alvor vores sag for.

                      Om du ender på en 6. eller 7. plads, tvivler jeg på er en meget mere definerbar forskel, end at du får besøg af FCK og Brøndby et par gange. Det åbenlyst rart at være på den sikre side, men med det pointforspring de hold der kæmper om slutspilspladser kommer ned med, skal de dumme sig ret heftigt for at komme i problemer i år. Deres chancer for at kvalificere sig til Europa, har jeg også svært ved at se skulle være synderligt forringede af at ende på den forkerte side.

                      Der kan dog ikke være nogen tvivl om nej, at den altafgørende kalkule er, hvem der trækker seere, hvorfor 3+ sender rundens mest ligegyldige kamp, fordi Brøndby er en del af den. AGF-kampens karakter kan dog ikke undervurderes ift. vigtighed!

                      Comment


                        #26
                        Er det en lille fordel at AGF skal spille pokal kamp i aften?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          Er det en lille fordel at AGF skal spille pokal kamp i aften?
                          Tja, tjo. Er de lidt mere trætte i stængerne på søndag, er det da bestemt en fordel. De er jo i den grad ramt på mandskabet på forsvarspladserne. Desværre har de en grim vane med at save Horsens midt over, når de spiller der, så det ville da også være lidt træls, hvis de får tanket selvtillid. En pokalskuffelse til samlingen og nogle trætte GFere ville da bestemt ikke være en dårlig optakt.

                          Comment


                            #28
                            Nej det er jo det jeg mener.

                            Der er både Pros og Kons i den situation.

                            Men pokal bold er jo svær at spå om.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                              Er det en lille fordel at AGF skal spille pokal kamp i aften?
                              Måske, men deres skadesproblemer i midterforsvaret er nok mere betydningsfulde. AGF vil helt sikkert kommer med en masse energi - de har læst på lektien og ved, at vi har det svært, hvis vi kommer bagud. Men hvis vi kan stå imod første pres og få bolden op til deres bagerste; så skal der være muligheder.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Måske, men deres skadesproblemer i midterforsvaret er nok mere betydningsfulde. AGF vil helt sikkert kommer med en masse energi - de har læst på lektien og ved, at vi har det svært, hvis vi kommer bagud. Men hvis vi kan stå imod første pres og få bolden op til deres bagerste; så skal der være muligheder.
                                Ja, de kan se at vi har startvanskeligheder i alt for mange kampe. Kan de få et hurtigt mål, så ved de at man via god organisation, kan holde os fra fadet, fordi vi simpelthen er tyndt besat på sidste 1/3.
                                AGF vil dog nok passe os bedre end sønderjyderne eksempelvis, fordi jeg ikke synes de har samme stærke samling mellem kæderne, og vil presse os højere på banen. Det er et hold vi kan splitte ad ligesom med AaB og Randers, hvis vi finder samme niveau. Jeg tror ikke på det sker, men mulighederne er der.

                                Comment

                                Working...
                                X