Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fankultur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fankultur

    Jeg tillader mig at starte en ny tråd om dette emne, da Peter Brüchmann på Mediano har skrevet et glimrende indlæg (med offentliggørelse af en række interessante tiltag), som alle bør gøre sig selv den tjeneste at læse:

    http://www.mediano.nu/oversigt/2017/...n-op-er-du-med

    #2
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Jeg tillader mig at starte en ny tråd om dette emne, da Peter Brüchmann på Mediano har skrevet et glimrende indlæg (med offentliggørelse af en række interessante tiltag), som alle bør gøre sig selv den tjeneste at læse:

    http://www.mediano.nu/oversigt/2017/...n-op-er-du-med
    Det lyder ualmindeligt spændende. Og resultatet og konsekvenserne af, at skulle til at opleve fodboldkulturen på en ny måde er ret interessant.
    Men vil klubberne/virksomhederne gå med til dette?

    Comment


      #3
      Meget spændende oplæg til debat! Jeg kan kun bifalde det nye fokus og lad os håbe at medier og klubber vil indgå i dialog og steppe op på den front! Hvis dansk fodbold ikke skal dø hen skal der virkelig ske noget på tilskuerfronten.

      Jeg kan sagtens gå fra et stadion med en god oplevelse hvis stemningen har været intens, men omvendt forlade stadion i ligegyldig tilstand selvom mit hold skulle have vundet.

      Håber at OB tager det seriøst, for det er pinligt hvad klubben gør/har gjort for sine stemningsskabende fans, som alt andet lige har det med at drage flere personer på stadion!!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
        Meget spændende oplæg til debat! Jeg kan kun bifalde det nye fokus og lad os håbe at medier og klubber vil indgå i dialog og steppe op på den front! Hvis dansk fodbold ikke skal dø hen skal der virkelig ske noget på tilskuerfronten.

        Jeg kan sagtens gå fra et stadion med en god oplevelse hvis stemningen har været intens, men omvendt forlade stadion i ligegyldig tilstand selvom mit hold skulle have vundet.

        Håber at OB tager det seriøst, for det er pinligt hvad klubben gør/har gjort for sine stemningsskabende fans, som alt andet lige har det med at drage flere personer på stadion!!
        Hvad har klubben gjort/ ikke gjort? Jeg har ikke fulgt så tæt med de sidste par år?

        Comment


          #5
          Der var for ikke så længe siden et lille interwiev i Stiften med Ole Nielsen. Hvor han blev foreholdt de vigende tilskuertal i Superligaen. Frit efter hukommelsen sagde manden. At det er er generelt problem i Superligaen, men OB ligger fint i den statestik. Så det er ikke noget man tager så tungt. Hvis det er den officielle holdning, så er der lang vej endnu.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            #6
            Meget opløftende - og hvad vi fans har skreget på længe. Her tænker jeg især på at blive mødt med respekt, behovet for en dialogsøgende sikkerhedschef og en større og reel inddragelse af fans.
            De færre anholdelser hænger måske også sammen med at der nogle typer engagerede fans, der ikke længere møder op på stadion.
            Og så dette:
            "Bruger vi medier tilhængernes stemme, når man skal finde ud af, hvor lang snoren er hos Kent Nielsen og Jesper Hansen - eller stikker vi kun mikrofonen ud, når der råbes 'Hansen Raus'?"

            Jeg kunne tilføje, om de citerer fra dette forum.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #7
              "Fordi international fodbold overhaler det nationale, hvis vi ikke formår at skabe nærheden og tilhøret. Fordi vi vælger de forkerte tiltag og ser for simpelt på begrebet fankultur."
              Spot on! Jeg kommer ja ikke på Stiften med en forventning af verdensklassefodbold (Jeg er ja ikke helt tosset!?). Jeg kommer med en forventning at opleve sammenhold og tilhørighed. Fælles begejstring for klubben, håb på sejr og fælles skrækken ved nederlag. "A real thing" jeg foretrækker at se en fodboldkamp på TV, selvom de viser en "bedre" fodbold der.
              Men det betyder at klubben arbejder også for det. Giver støtte og se os som mere end kunder som betaler for 90 minutter underholdning. Og synes der ligger en stor opgave for klubbens ledelse. Det sidste år var skuffende in den hensigt når jeg tænker f.eks. om udviklingen af fanshoppen (måske der er billiger at outsource den på den korte vej, men det koster på den lange vej), at lukke "Club OB+" og især om historien med den fjernet banner.
              Det var også gode idéer, for eks. at spillere som var ikke del af truppen under en kampdag kom med på udebaneture og med Festersen og El Makrini på Stiften da vi spillede mod AGF. Men det er alt for sjældent og en overraskende undtagelse - kunne sådan en slags af handlinger ikke blive mere "den regel"?
              Synes lidt OB bliver ofte kun aktiv når situationen er rigtigt dårlig, i største nød. Så husker man at der er fansene, man giver fribilleter for en udebanekamp, eller man arbejder med i den fælles fanaktion for AGF-kampen (hvad kom helt alene ud af fansenes initiative).
              Og hvad ville/kunne det betyde for fankulturen! Ja, de skriver ofte "tak for støtten, vi er glad for det" i OB.dk.. Men vis det, tak, med mere end ord. Det går om langt mere end ord, det går om den generelle holdning og ved ikke om ledelsen har virkeligt forstået hvad betyder fankulturen og hvilke muligheder ligger i det hvis man ser det som (d)en central opgave i en fodboldklub.
              Måske de skulle gøre en informationstur til Hammarby at hente idéer ind. Det lyder ja fantastisk hvad sker der.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Helt enig i ovenstående andlox. Vil ikke citere dit lange indlæg dog, men netop pointen med at klubben først gør noget for os fans når nøden er størst og vi har ryggen mod muren, synes jeg er en ekstrem vigtig pointe. Og også noget jeg selv har tænkt over.

                Comment


                  #9
                  Fankultur kan jo tolkes på uendeligt mange måder.
                  Min tolkning på god og sund Fankultur, er når jeg støtter mit hold uanset hvad.
                  Når det er ligegyldigt om det er 11 unge fynske drenge der løber på grønsværten, eller et hold spækket med udenlandske stjerner.
                  Jo mere jeg kan identificere mig med en klub, desto mere kærlighed har jeg at give.

                  Jeg vil ønske at vi en dag spiller europæisk igen, men jeg vil altid komme på stadion når jeg har muligheden. Uanset hvilken liga & placering.

                  Jeg tror vi kun kan få et hold der arbejder for et fællesskab, hvis vi fans selv er med til at støtte fællesskabet.

                  Forza OB.
                  Min klub.

                  Comment

                  Working...
                  X