Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Manchester United

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Hvem har de da på 23 og yngre??

    Smalling og Cleverly synes jeg på ingen måde har mesterskabspotentiale. Büttner og Zaha har ikke kunnet spille sig på et ellers ret svingende hold (og har ikke imponeret i de kampe jeg har set). Rafael er hæderlig uden at være prangende. Kagawa har været en mindre katastrofe. Wellbeck er god, men svingende, og for uskarp.

    Det efterlader De Gea, Januzaj og Jones som virkelige klassespillere under 24. Det er tre, hvoraf den ene er målmand...
    Det svarer du jo meget godt på selv...

    Jeg har også mine skuffelser, det skal der som ikke være tvivl om, specielt en mand som Smalling, som har været her et stykke tid efterhånden, og jo allerede var godt udviklet inden han blev købt... Kagawa kan der ikke være tvivl om har klasse, men der kan godt være tvivl om han finder den i United, indrømmet... Zaha virker mest som en smutter, det kan jeg kun give dig ret i... Og så må vi ikke glemme Bebe, det virker næsten som en joke...

    Hvad forskel gør det at den ene er målmand..? En klasse målmand, på bare 23 år... Det er da fantastisk i mine øjne, sådan har jeg det i hvert fald som United fan...

    De Gea, Jones, Fabio, Januzaj, Kagawa, Welback, det tillader jeg mig at kalde klasse, virkelig eller ej... Og med spillere fra 24-26 år som Evans, Felleini, Chicharito, Mata, (Anderson) så synes jeg i hvert fald ikke fremtiden ser værst ud, men indrømmer selvfølgelig også at det langt fra er rosenrødt det hele, for det er det ikke, af flere grunde... Det skal så heller ikke forstås som at de kunne nappe guldet næste sæson, men mener nu nok de kunne blive en del af et hold der kunne, og/eller på et et hold der også fremover skal kæmpe med i toppen, de har jo faktisk prøvet det de fleste af dem...

    Penge, tid og tålmodighed, er meget at bede om ja, men hvis du skal finde den 3-kløver, så tror jeg det er United den skal findes hos...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

      5. pladsen er vel CL kval, eller hvordan er det..? men det kan selvfølgelig også godt ende med EU-League, men må formode at der kan være gode muligheder der...
      Nej. Kun 1.-3. plads direkte, og 4. plads som kval.

      UEFA lavede reglerne om for et par år siden, da Liverpool som forsvarende mestre stod til ikke at komme i CL via ligaen. De fik et wildcard, og England havde fem pladser i CL., men efterfølgende har man indført reglen, at intet land har mere end fire pladser, men til gengæld er de forsvarende mestre altid kvalificerede. Så Man U kan kvalificere sig, hvis de slutter uden for top-4. Det kræver bare at de vinder CL

      Det var det, der kostede Tottenham pladsen, da Chelsea vandt i 2012. De sluttede over Chelsea, på 4.-pladsen, året efter, men Chelsea fik alligevel pladsen, da de var forsvarende mestre.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det svarer du jo meget godt på selv...

        Jeg har også mine skuffelser, det skal der som ikke være tvivl om, specielt en mand som Smalling, som har været her et stykke tid efterhånden, og jo allerede var godt udviklet inden han blev købt... Kagawa kan der ikke være tvivl om har klasse, men der kan godt være tvivl om han finder den i United, indrømmet... Zaha virker mest som en smutter, det kan jeg kun give dig ret i... Og så må vi ikke glemme Bebe, det virker næsten som en joke...

        Hvad forskel gør det at den ene er målmand..? En klasse målmand, på bare 23 år... Det er da fantastisk i mine øjne, sådan har jeg det i hvert fald som United fan...

        De Gea, Jones, Fabio, Januzaj, Kagawa, Welback, det tillader jeg mig at kalde klasse, virkelig eller ej... Og med spillere fra 24-26 år som Evans, Felleini, Chicharito, Mata, (Anderson) så synes jeg i hvert fald ikke fremtiden ser værst ud, men indrømmer selvfølgelig også at det langt fra er rosenrødt det hele, for det er det ikke, af flere grunde... Det skal så heller ikke forstås som at de kunne nappe guldet næste sæson, men mener nu nok de kunne blive en del af et hold der kunne, og/eller på et et hold der også fremover skal kæmpe med i toppen, de har jo faktisk prøvet det de fleste af dem...

        Penge, tid og tålmodighed, er meget at bede om ja, men hvis du skal finde den 3-kløver, så tror jeg det er United den skal findes hos...
        Fellaini, Chicarito og Wellbeck er gode spillere, men ikke spillere du ikke kan finde bedre hos de nærmeste konkurrenter. Kagawa, Evans og Anderson er ikke i min verden top-tre-klasse i PL.

        Men grunden til at jeg sætter CL op som kriterie, er at for klubber som FCK, Basel, Everton, Tottenham (og til dels Liverpool) er CL en bonus. Det er noget både hold, ledelse og spillere kæmper for, men ikke nødvendigvis regner med.

        For hold som Real, Barca, Man U, Chelsea, PSG og Man C, er CL et must. For FCK drejer det sig om ca. 100 millioner man får som bonus, som man ikke nødvendigvis budgetterer med. I en klub som Man U er det 2-300 millioner man går glip af, og som man roligt kan regne med, at der er budgetteret med. Man U betaler enorme summer i renter på den groteske konstruktion omkring Glazers ejeskab, og en manglende CL-deltagelse vil være en enorm økonomisk bét.

        Derudover er slet ikke medregnet faktorer som: kan man tiltrække de topklassespillere man skal bruge, hvis man ikke skal spille CL? Kan man tiltrække og fastholde de sponsorer og fanindtægter fra markeder uden for England som er en enorm del af Man Us økonomiske grundlag, hvis tilliden til Man U som tophold begynder at sive? Man har opbygget en mastodont, der ikke i længden kan køre uden den succes man er vant til. Vil man virkelig sætte det hele på sort, og stole på at Moyes har styr på det? Set som udefrakommende ser det ikke ud til, at han har det der skal til.

        Man U er nået et punkt, hvor de ikke blot er en fodboldklub. De er også en koncern med enorme økonomiske interesser. Alt det hviler lige nu hos én mand, nemlig Moyes. Og hvis tilliden til ham ikke er urokkelig, så ryger han. Man har ikke råd til andet.

        Hvis United ikke kommer i CL, så bliver han fyret. Det vil jeg godt sætte en fadøl på.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Fellaini, Chicarito og Wellbeck er gode spillere, men ikke spillere du ikke kan finde bedre hos de nærmeste konkurrenter. Kagawa, Evans og Anderson er ikke i min verden top-tre-klasse i PL.

          Men grunden til at jeg sætter CL op som kriterie, er at for klubber som FCK, Basel, Everton, Tottenham (og til dels Liverpool) er CL en bonus. Det er noget både hold, ledelse og spillere kæmper for, men ikke nødvendigvis regner med.

          For hold som Real, Barca, Man U, Chelsea, PSG og Man C, er CL et must. For FCK drejer det sig om ca. 100 millioner man får som bonus, som man ikke nødvendigvis budgetterer med. I en klub som Man U er det 2-300 millioner man går glip af, og som man roligt kan regne med, at der er budgetteret med. Man U betaler enorme summer i renter på den groteske konstruktion omkring Glazers ejeskab, og en manglende CL-deltagelse vil være en enorm økonomisk bét.

          Derudover er slet ikke medregnet faktorer som: kan man tiltrække de topklassespillere man skal bruge, hvis man ikke skal spille CL? Kan man tiltrække og fastholde de sponsorer og fanindtægter fra markeder uden for England som er en enorm del af Man Us økonomiske grundlag, hvis tilliden til Man U som tophold begynder at sive? Man har opbygget en mastodont, der ikke i længden kan køre uden den succes man er vant til. Vil man virkelig sætte det hele på sort, og stole på at Moyes har styr på det? Set som udefrakommende ser det ikke ud til, at han har det der skal til.

          Man U er nået et punkt, hvor de ikke blot er en fodboldklub. De er også en koncern med enorme økonomiske interesser. Alt det hviler lige nu hos én mand, nemlig Moyes. Og hvis tilliden til ham ikke er urokkelig, så ryger han. Man har ikke råd til andet.

          Hvis United ikke kommer i CL, så bliver han fyret. Det vil jeg godt sætte en fadøl på.

          United står overfor en rekord stor sponsor kontrakt, når det nye trøjesponsorat starter til sommer, og sidste sæson bød på en rekord stor omsætning, og vi har lige set at der er midler til at lave et rekord køb af Mata, som jo i øvrigt ikke kunne sige nej til United, trods rygter, trods stillingen... De sprænger jo faktisk rammerne lige pt... og "Glazer-gælden" er nedsat med 11 %... Selvfølgelig følger der et større pres med, men jeg tror ikke andet end at tålmodigheden er der, og ledelsen har da også gentagende gange gjort det klart, at DM skal have tid til at bygge sit hold op, derfor skrev man heller ikke kun for 2-3 år... Dermed ikke sagt at det ikke bliver en fed streg i regningen, men afgørende for projektet bliver CL ikke, og en misset kval. vil ikke koste DM jobbet... Det vil jeg også gerne sætte en fadbamse på...

          -

          Ps. takker for svaret omkring CL pladserne, indrømmet, jeg var ikke sikker på den 5 plads, og det gør det selvfølgelig sværere... men når du nu siger det, kan jeg jo også godt huske ændringerne dengang...
          Last edited by Kaspernon; 09-02-2014, 13:26.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Well, det ser ud til, at én af os får en fadøl når sæsonen slutter. Hvis ikke før

            CL er lige pludselig meget langt væk, i hvert fald.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #21
              2-2 mod fulham, hjemme på old traford......flot comeback af united der pressede massivt efter at være kommet bagud. Men de formår simpelthen ikke at holde fast, virkeligt skidt.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Well, det ser ud til, at én af os får en fadøl når sæsonen slutter. Hvis ikke før

                CL er lige pludselig meget langt væk, i hvert fald.
                ja 9 point til 4. pladsen....tror jeg simpelthen ikke på - og 6 point til 5. plads og EL bold....den kan også blive svær

                Comment


                  #23
                  Ja, det var sgu en af dem der gør lidt ekstra ondt...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #24
                    det sgu utroligt, mange af de point de har smidt på hjemmebane gjorde de aldrig under ferguson

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Ja, det var sgu en af dem der gør lidt ekstra ondt...
                      Det var så en hel grotesk kamp. United havde 81(!) indlæg i Fulhams felt (PL-rekord). Hvis det ikke var for to lilleput-fejl i forsvaret havde man vundet komfortabelt 2-0. Men pointtabet kommer bare på et meget, meget ubelejligt tidspunkt.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #26
                        efter lige at have set Arsenal - ManU er det tydeligt at Moyes hellere vil undgå at tabe fremfor at forsøge at vinde, ufatteligt så lidt de skaber med så gode offentsive kræfter. Tror virkeligt de har set forkert da de valgte ham som afløser.
                        - Arsenal skabte også alt for lidt....skuffende kamp

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          efter lige at have set Arsenal - ManU er det tydeligt at Moyes hellere vil undgå at tabe fremfor at forsøge at vinde, ufatteligt så lidt de skaber med så gode offentsive kræfter. Tror virkeligt de har set forkert da de valgte ham som afløser.
                          - Arsenal skabte også alt for lidt....skuffende kamp
                          Nu så jeg ikke gårsdagens kamp, men når du nu skriver, at det er tydeligt, at han hellere vil undgå at tabe, end at forsøge at vinde, så gælder det vel kun den kamp der? I fald du mener generelt, så forstår jeg det ikke - for når United mod Fulham styrer spillet totalt og har vanvittige 81 indlæg i feltet, så synes jeg bestemt ikke det ligner en træner, der spiller for at undgå at tabe...
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Nu så jeg ikke gårsdagens kamp, men når du nu skriver, at det er tydeligt, at han hellere vil undgå at tabe, end at forsøge at vinde, så gælder det vel kun den kamp der? I fald du mener generelt, så forstår jeg det ikke - for når United mod Fulham styrer spillet totalt og har vanvittige 81 indlæg i feltet, så synes jeg bestemt ikke det ligner en træner, der spiller for at undgå at tabe...
                            der kan du have en pointe - og under normale omstændigheder ville man vel sige at en udekamp mod et andet tophold vil en uafgjort være et glimrende resultat. Men hvis målet stadig er en 4. plads der skal give adgang til chl så er uafgjort bare ikke nok længere - afstanden op blev øget igår efter liverpool og tottenhams sejre. Og i den situation forstår jeg simpelthen ikke at der ikke blev satset lidt mere.
                            Men ok Moyes er presset - og det skinner tydeligt igennem.

                            Nu er statistik jo jo ikke hele sandheden, og ja de havde voldsomt mmange indlæg mod Fulham - men kvaliteten af dem, den kan vidst godt diskuteres. Og hvis ikke man har et ordenligt brød inde foran - hvad er så formålet med indlæggene, Fulham stod lavt men havde det jo tydeligvis fint med at stå og sende boldene ud af feltet.

                            Jeg tror ikke Moyes bliver fyret nu, selv ikke når chl kvalen glipper endeligt - hans lange kontrakt taget i betragtning. Men jeg tvivler bare mere og mere på det har været det rigtige valg. Truppen har ikke været go nok - men han har jo tydeligvis haft pengene til at handle og har kun hentet en enkelt i hvert vindue....

                            Comment


                              #29
                              Der var ingen af holdene der spillede for at vinde i går.
                              De lignede 2 skræmte hold.


                              Da Fergie stoppede sidste år og Moyes blev udpeget som afløser, var det for mig det rigtige valg af manager.
                              Men jeg vidste også at denne sæson ikke vil kaste det vilde af sig, da tingene blev gjort på en bestemt måde i 27 år med Fergie som manager.

                              Det er jo ikke kun en ny manager der er kommet til, det er også et nyt trænerteam og en ny direktør.

                              Jeg tror/ved der sker store ting til sommer når sæsonen er slut.

                              Comment


                                #30
                                Så er den ged barberet...

                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X