Annoncering

Collapse
No announcement yet.

E-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Det er bare lidt om hvad der er af tanker omkring E-sport i fremtiden.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
      Det er bare lidt om hvad der er af tanker omkring E-sport i fremtiden.
      Noget om hvordan det evt kunne blive en profitabel forretning for OB i fremtiden?

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Noget om hvordan det evt kunne blive en profitabel forretning for OB i fremtiden?
        Ja, det står der faktisk lidt om, og der er et par måde:

        1. Han vil spille de E-sports kampe han spiller i en OB, vil muligvis skaffe fans der køber en trøje med hans navn og nummer på.
        2. Lukrative tv-aftaler, der snakkes om at lave en superliga med en spiller fra hver klub. Vinderen kommer så i CHL og sådan, det er på tegne brættet men en del selskaber kommer store dele af E-sports organisationer*
        3. Kommercielt vil OB kunne komme utroligt langt ud på et ret billigt grundlag**




        * Og det svenske firma MTG, som står bag blandt andet Viasat, købte sidste år 74 procent af aktierne i e-sports-organisationen Electronic Sports League for 78 millioner euro.


        **
        I OB håber og tror man på, at OB bliver foregangsklub i landet. Og selv om det er svært at forestille sig, siger Jack Jørgensen, at nerven fra rigtig fodbold kan opnås i en computer.- Men rent kommercielt tror jeg godt, det kan overhale fodbold på græs, siger han.

        Comment


          #19
          ja, og noget om hvor stort man ser potentialet, specielt i Asien.
          "En ny gruppe unge:- Han får os ud til en gruppe af unge mennesker, som vi normalt ikke rammer med vores produkt, siger klubbens kommercielle chef, Jack Jørgensen, der ikke vil oplyse, hvad nyerhvervelsen får i løn"

          og lidt mere her:
          ".....- Det er slet ikke usandsynligt, at det kan have en vanvittig effekt. Og at OB igennem computerspil kan udvide sin fanskare helt vildt, siger han.
          Det vil ikke overraske idrætsforskeren, hvis Play Station-fodbold på sigt bliver en langt større forretning end Superligaen. For markedet er større, forklarer han, når store menneskemængder i Asien er interesserede i at følge med via stream.


          Lukrative tv-aftaler
          - Det her er en pengemaskine uden begrænsninger, siger Thomas Koed.
          Han er formand i foreningen og har tidligere arbejdet for Electronic Arts, som udvikler Fifa-spillet.
          - Superliga, Champions League. Klubberne kommer til at lave identiske e-sports-turneringer ved siden af de normale, siger Thomas Koed"

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
            Ja, det står der faktisk lidt om, og der er et par måde:

            1. Han vil spille de E-sports kampe han spiller i en OB, vil muligvis skaffe fans der køber en trøje med hans navn og nummer på.
            Ja!! Så snart folk ser ham spille computer, så skynder de sig ind på OB's hjemmeside, og bestiller en trøje med.... nå, nej. Vi har ingen webshop, det er rigtigt....

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Ja!! Så snart folk ser ham spille computer, så skynder de sig ind på OB's hjemmeside, og bestiller en trøje med.... nå, nej. Vi har ingen webshop, det er rigtigt....
              Alle asiater skal vel på et eller andet tidspunkt forbi HCAs hus og tage et billede... så kunne de vel slå røven forbi Intersport...

              Måske det nemmeste bare var at hænge en OB trøje op i hans hus, og skrive i brochuren at han var OB fan...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Ja!! Så snart folk ser ham spille computer, så skynder de sig ind på OB's hjemmeside, og bestiller en trøje med.... nå, nej. Vi har ingen webshop, det er rigtigt....
                Don't kill the messenger.
                Jeg skrev bare hvad der stod i den artikel jeg kunne læse.


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Alle asiater skal vel på et eller andet tidspunkt forbi HCAs hus og tage et billede... så kunne de vel slå røven forbi Intersport...

                Måske det nemmeste bare var at hænge en OB trøje op i hans hus, og skrive i brochuren at han var OB fan...
                HCA var OB fan, eller han ville have været det hvis OB havde eksisteret inden han døde.

                Comment


                  #23
                  se DR2 nu

                  Comment


                    #24
                    Jack Jørgensen blev interviewet, det her er i grove træk, hvordan interviewet gik.

                    Journalist: Hvorfor har i valgt at give Lasse Bækkelund en professionel kontrakt?

                    Jack: Fordi OB har præget fodbold i 130 år, og det vil vi blive ved med. Vi er en agil organisation, bla, bla, bla.

                    Journalist: Det lød som en lang reklamesnak. Hvorfor har i valgt at give en professionel kontrakt?

                    Jack: Han gentager nogenlunde det samme og tilføjer, at der i fremtiden vil være træning i E-sport i Aadalen.

                    Journalist: Så det hele er bare et reklamestunt?

                    Jack: Vi vil øge kendskaben til OB på nye markeder, bla, bla, bla.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                      Jack Jørgensen blev interviewet, det her er i grove træk, hvordan interviewet gik.

                      Journalist: Hvorfor har i valgt at give Lasse Bækkelund en professionel kontrakt?

                      Jack: Fordi OB har præget fodbold i 130 år, og det vil vi blive ved med. Vi er en agil organisation, bla, bla, bla.

                      Journalist: Det lød som en lang reklamesnak. Hvorfor har i valgt at give en professionel kontrakt?

                      Jack: Han gentager nogenlunde det samme og tilføjer, at der i fremtiden vil være træning i E-sport i Aadalen.

                      Journalist: Så det hele er bare et reklamestunt?

                      Jack: Vi vil øge kendskaben til OB på nye markeder, bla, bla, bla.
                      Syntes umiddelbart det hele lyder som et spændende projekt, men for satan det er et uheldigt tidspunkt at bruge lønkroner på en E-Spiller

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Syntes umiddelbart det hele lyder som et spændende projekt, men for satan det er et uheldigt tidspunkt at bruge lønkroner på en E-Spiller
                        Det er muligt, at man en dag vil kunne skabe overskud på at have en E-sport spiller. Men det er ikke noget, der sker hverken i år eller til næste år. Så som du siger, så er det et uheldigt tidspunkt. Det virker mest af alt som et reklamestunt, som journalisten også kaldte det. Jeg vil så gerne vide, hvad Bækkelund får i løn. Er det 5tusind eller 25tusind? Fordi hvis det er 25tusind, så kunne man hyre en dygtig journalist på deltid. Og det tror jeg altså vil øge OB's indtjening mere, end at Bækkelund vælger OB's trøje i FIFA. Men måske det bare er mig, der er et gammelt fjols, der ikke forstår de unge nu om dage..

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                          Det er muligt, at man en dag vil kunne skabe overskud på at have en E-sport spiller. Men det er ikke noget, der sker hverken i år eller til næste år. Så som du siger, så er det et uheldigt tidspunkt. Det virker mest af alt som et reklamestunt, som journalisten også kaldte det. Jeg vil så gerne vide, hvad Bækkelund får i løn. Er det 5tusind eller 25tusind? Fordi hvis det er 25tusind, så kunne man hyre en dygtig journalist på deltid. Og det tror jeg altså vil øge OB's indtjening mere, end at Bækkelund vælger OB's trøje i FIFA. Men måske det bare er mig, der er et gammelt fjols, der ikke forstår de unge nu om dage..
                          Jeg tror, både du og jeg er nogle gamle/halvgamle fjolser :-)

                          De unge elsker at se andre spille alle mulige slags computerspil - min teen sidder gladeligt i timevis og ser youtube, hvor andre spiller...endda live. Ikke om jeg begriber, at man gider. Jeg vil sgu da selv spille, ellers kan man bare slukke lo.... :D

                          Hvis OB på sigt har planer om at bevæge sig ind på e-sports markedet og lave en afdeling i amatørklubben, som Dalum IF (??) har gjort det, så kan det vel godt give noget mening at have en rigtig dygtig FIFA-spiller "i truppen". PSG har i øvrigt ansat en dansker til at spille FIFA. Ærligt - jeg kan ikke regne ud, hvordan det sådan for alvor kan generere kendskab (plus evt. indtægter) til OB...dén er jeg ikke klog nok til at knække, må jeg erkende.
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Jeg tror, både du og jeg er nogle gamle/halvgamle fjolser :-)

                            De unge elsker at se andre spille alle mulige slags computerspil - min teen sidder gladeligt i timevis og ser youtube, hvor andre spiller...endda live. Ikke om jeg begriber, at man gider. Jeg vil sgu da selv spille, ellers kan man bare slukke lo.... :D

                            Hvis OB på sigt har planer om at bevæge sig ind på e-sports markedet og lave en afdeling i amatørklubben, som Dalum IF (??) har gjort det, så kan det vel godt give noget mening at have en rigtig dygtig FIFA-spiller "i truppen". PSG har i øvrigt ansat en dansker til at spille FIFA. Ærligt - jeg kan ikke regne ud, hvordan det sådan for alvor kan generere kendskab (plus evt. indtægter) til OB...dén er jeg ikke klog nok til at knække, må jeg erkende.
                            Haha, det er vi sgu nok.

                            Jeg kan forstå, at en klub som PSG gør det. Der sidder muligvis nogle E-sportsfantatikere, som ud fra et fedt mål scoret i et virtuelt spil vil købe en trøje med eksempelvis Cavani. Det kan også være fordi, at ham der spiller er deres idol og sidder i en PSG-trøje, så vil de også have sådan en. Men jeg har ualmindelig svært ved at forestille mig, at en E-sportsfantatikere fra udlandet vil kæmpe sig igennem intersports danske hjemmeside for at købe en trøje med Kenneth Emil eller Rasmus Festersen.

                            Jeg aner intet om det, men hvordan skal OB's investering i Bækkelund betale sig hjem? Det er simpelthen bare af ren nysgerrighed, at jeg skriver. Leif din dejlige mand, hvis du en dag mangler spalteplads, kan du så ikke lige fyrre et par spørgsmål af til OB? Alternativt og det her er noget af et langskud. Men kan du Morten så ikke forklare det, så det bare giver nogenlunde mening? Fordi Jacks svar med at OB har præget fodbolden i 130 år, og det vil OB blive ved med. Den gjorde mig altså ikke klogere.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Haha, det er vi sgu nok.

                              Jeg kan forstå, at en klub som PSG gør det. Der sidder muligvis nogle E-sportsfantatikere, som ud fra et fedt mål scoret i et virtuelt spil vil købe en trøje med eksempelvis Cavani. Det kan også være fordi, at ham der spiller er deres idol og sidder i en PSG-trøje, så vil de også have sådan en. Men jeg har ualmindelig svært ved at forestille mig, at en E-sportsfantatikere fra udlandet vil kæmpe sig igennem intersports danske hjemmeside for at købe en trøje med Kenneth Emil eller Rasmus Festersen.

                              Jeg aner intet om det, men hvordan skal OB's investering i Bækkelund betale sig hjem? Det er simpelthen bare af ren nysgerrighed, at jeg skriver. Leif din dejlige mand, hvis du en dag mangler spalteplads, kan du så ikke lige fyrre et par spørgsmål af til OB? Alternativt og det her er noget af et langskud. Men kan du Morten så ikke forklare det, så det bare giver nogenlunde mening? Fordi Jacks svar med at OB har præget fodbolden i 130 år, og det vil OB blive ved med. Den gjorde mig altså ikke klogere.
                              Til gengæld er jeg sikker på, der er et marked for afholdelse af e-sportsarrangementer. Halvdelen af min søns fodboldhold brugte nærmest et døgn i Fredericia Idrætscenter forrige weekend. Jeg spurgte, hvad de lavede der? "De spillede", lød svaret....øhm nå... det kunne man jo gøre hjemme i stuen, var min tanke - men det er åbenbart ikke nok. Og der var, så vidt jeg ved, rigtigt rigtigt mange deltagere! Se, dét ville i hvert fald give mening for mig, hvis OS&E gik ind i den slags - altså afholde sådanne arrangementer. Kapaciteten har man i hvert fald.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Til gengæld er jeg sikker på, der er et marked for afholdelse af e-sportsarrangementer. Halvdelen af min søns fodboldhold brugte nærmest et døgn i Fredericia Idrætscenter forrige weekend. Jeg spurgte, hvad de lavede der? "De spillede", lød svaret....øhm nå... det kunne man jo gøre hjemme i stuen, var min tanke - men det er åbenbart ikke nok. Og der var, så vidt jeg ved, rigtigt rigtigt mange deltagere! Se, dét ville i hvert fald give mening for mig, hvis OS&E gik ind i den slags - altså afholde sådanne arrangementer. Kapaciteten har man i hvert fald.
                                Aha, der kan man bare se. Tak fordi du gjorde mig klogere.

                                Comment

                                Working...
                                X