Annoncering

Collapse
No announcement yet.

E-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Nuværende liste af offentliggjorte spillere.
    F.C. København – August ‘Agge’ Rosenmeier
    Brøndby IF – Frederik Fredberg & Daniel ‘Dingo’ Kristensen
    Randers FC – Hassan ‘HassanPlayer’ Al-Saraf & Mohamad ‘Bacha’ Al-Bacha
    AGF – Lars ‘PrimeTurbo’ Korreborg & Niklas ‘N1ller’ Jakobsen
    Odense Boldklub – Lasse ‘Kongen’ Bækkelund og (Forventet) Claes “KegleKongen” Hansen
    Esbjerg fB – Daniel Chrøis og Christian ‘Qack’ Lillebæk
    Vejle Boldklub – Mikkel ‘LordHjorth’ Bach, Jacob Kragelund & Jacob ‘Esser’ Esholm
    Lyngby Boldklub – Andreas Kaalby, Mohammed ‘Mudi’ Hamze & Aldin Ismajlovic
    FC Helsingør – Wali ‘Kaz’ Kazmi

    Udfra nuværende spillerliste (kan godt forstå hvis der max er 1-2 navne der siger nogle noget herinde)

    Så vil jeg mene at FCK og Brøndby er de helt store favoritter.

    I subtoppen vil jeg mene Vejle, Randers og AGF vil befinde sig.

    OB kommer nok lige efter.

    Og de tre nederste Lyngby, Esbjerg og Helsingør.

    FCM, SIF, Hobro, Sønderjyske, Vendsyssel har endnu ikke offentliggjort deres spillere. (Hver klub skal have 2)

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af NyrnZ Se indlæg
      Nuværende liste af offentliggjorte spillere.
      F.C. København – August ‘Agge’ Rosenmeier
      Brøndby IF – Frederik Fredberg & Daniel ‘Dingo’ Kristensen
      Randers FC – Hassan ‘HassanPlayer’ Al-Saraf & Mohamad ‘Bacha’ Al-Bacha
      AGF – Lars ‘PrimeTurbo’ Korreborg & Niklas ‘N1ller’ Jakobsen
      Odense Boldklub – Lasse ‘Kongen’ Bækkelund og (Forventet) Claes “KegleKongen” Hansen
      Esbjerg fB – Daniel Chrøis og Christian ‘Qack’ Lillebæk
      Vejle Boldklub – Mikkel ‘LordHjorth’ Bach, Jacob Kragelund & Jacob ‘Esser’ Esholm
      Lyngby Boldklub – Andreas Kaalby, Mohammed ‘Mudi’ Hamze & Aldin Ismajlovic
      FC Helsingør – Wali ‘Kaz’ Kazmi

      Udfra nuværende spillerliste (kan godt forstå hvis der max er 1-2 navne der siger nogle noget herinde)

      Så vil jeg mene at FCK og Brøndby er de helt store favoritter.

      I subtoppen vil jeg mene Vejle, Randers og AGF vil befinde sig.

      OB kommer nok lige efter.

      Og de tre nederste Lyngby, Esbjerg og Helsingør.

      FCM, SIF, Hobro, Sønderjyske, Vendsyssel har endnu ikke offentliggjort deres spillere. (Hver klub skal have 2)
      så umidlbart ligner det at vi også der vil være de grå mus i en betydningsløs position i midten af rækken ?
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        så umidlbart ligner det at vi også der vil være de grå mus i en betydningsløs position i midten af rækken ?
        Hellere en grå mus end et pisgult vestegnsvæsel

        Comment


          #79
          Men altså, hvis man i virkeligheden skal vælge en e-Sport, hvor der rent faktisk er penge på spil - burde man så ikke kigge efter nogle af de større spil som eksempelvis LoL, Dota2 eller CS:GO.

          Fodboldklubber som Schalke 04 og PSG har jo været med i EU LCS i LoL. Jeg ved godt, at der er forskel på økonomien, men FIFA? Man kunne være frontrunner fra Danmark.

          Ligesom FCK har gjort indenfor CS:GO med North
          '

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af McSnack Se indlæg
            Men altså, hvis man i virkeligheden skal vælge en e-Sport, hvor der rent faktisk er penge på spil - burde man så ikke kigge efter nogle af de større spil som eksempelvis LoL, Dota2 eller CS:GO.

            Fodboldklubber som Schalke 04 og PSG har jo været med i EU LCS i LoL. Jeg ved godt, at der er forskel på økonomien, men FIFA? Man kunne være frontrunner fra Danmark.

            Ligesom FCK har gjort indenfor CS:GO med North
            Jo, det har du en pointe i. Jeg er selvsagt fodboldnørd, men jeg synes det er røvkedeligt at se nogle spille FIFA, og sådan tror jeg ærligt talt de fleste har det. På Twitch er FIFA ikke engang i top 20 over mest sete spil i 2018, det siger lidt om hvor få der rent faktisk gider at se på det. De andre spil du nævner har hele det der hold element, hvor man er en gruppe spillere der skal udføre nogle taktikker og spille bedst muligt sammen, i FIFA er det bare to dudes der sidder overfor hinanden, og prøver at udnytte de ting der er overpowered i den her udgave af spillet. Det bliver meget hurtigt bare det samme.

            Jeg har svært ved at tro på, at der er det store marked for folk der gerne vil se det her i Danmark.

            Comment


              #81
              Vil jeg mene, men alt kan ske i FIFA selvfølgelig.

              Comment


                #82
                Små skridt.

                De tiltag du snakker om kræver kæmpe investeringer, LCS (League of Legends ligaen) er blevet franchise baseret. Det rygtes at Astralis har købt en plads og at de skal smide 80 millioner over de næste par år.

                Kilde : https://esportsmagasinet.dk/medie-as...l-eu-lcs-2019/

                Top counter strike hold koster også boxen i løn.

                EA har i de seneste par år investeret massivt i eSports delen og holder mange turneringer som en del af kvalifikation til VM, hvor det hele kulminere. Sidste års vinder til VM vandt 1.6 millioner danske kroner for sin førsteplads.

                Præmiepuljen i eSuperligaen er 365.000 kr som bliver fordelt imellem de 8 bedste hold + er et led i kvalifikationen til den afgørende turnering, hvor de bedste kommer til VM.
                Last edited by NyrnZ; 10-10-2018, 12:45.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Jo, det har du en pointe i. Jeg er selvsagt fodboldnørd, men jeg synes det er røvkedeligt at se nogle spille FIFA, og sådan tror jeg ærligt talt de fleste har det. På Twitch er FIFA ikke engang i top 20 over mest sete spil i 2018, det siger lidt om hvor få der rent faktisk gider at se på det. De andre spil du nævner har hele det der hold element, hvor man er en gruppe spillere der skal udføre nogle taktikker og spille bedst muligt sammen, i FIFA er det bare to dudes der sidder overfor hinanden, og prøver at udnytte de ting der er overpowered i den her udgave af spillet. Det bliver meget hurtigt bare det samme.

                  Jeg har svært ved at tro på, at der er det store marked for folk der gerne vil se det her i Danmark.
                  Derfor, spil Pro Evolution ... det har også sine svagheder, men på banen er det lysår foran FIFA, hvis man ønsker en simulation af fodbold.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Derfor, spil Pro Evolution ... det har også sine svagheder, men på banen er det lysår foran FIFA, hvis man ønsker en simulation af fodbold.
                    Word!
                    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af McSnack Se indlæg
                      Men altså, hvis man i virkeligheden skal vælge en e-Sport, hvor der rent faktisk er penge på spil - burde man så ikke kigge efter nogle af de større spil som eksempelvis LoL, Dota2 eller CS:GO.

                      Fodboldklubber som Schalke 04 og PSG har jo været med i EU LCS i LoL. Jeg ved godt, at der er forskel på økonomien, men FIFA? Man kunne være frontrunner fra Danmark.

                      Ligesom FCK har gjort indenfor CS:GO med North
                      Mjae, FCK / North ligger efter Danny og Astralis, men med ansættelsen af Jonas (Svendsen), er FCK / North klar til at tage endnu et skridt op.

                      Dog er der tale om en investering der vil være ca samme budget som selve fodboldklubben, hvis OB skal helt med frem i skoene 😎

                      Mindre kan også gøre det, og nu starter vi jo også med både FIFA og CS:GO, og kan bygge videre på det eksisterende fundament.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                        Mjae, FCK / North ligger efter Danny og Astralis, men med ansættelsen af Jonas (Svendsen), er FCK / North klar til at tage endnu et skridt op.

                        Dog er der tale om en investering der vil være ca samme budget som selve fodboldklubben, hvis OB skal helt med frem i skoene 

                        Mindre kan også gøre det, og nu starter vi jo også med både FIFA og CS:GO, og kan bygge videre på det eksisterende fundament.
                        Jo jo, der er nu stadig et stykke vej for North, når man ligger og taber til Fragsters på LAN.

                        Udover at man kan sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget potentiale FIFA overhovedet har som kompetitiv esport, og hvor stor markedet er for det i Danmark, kan man vel også godt sætte spørgsmålstegn ved, hvad hele den joint venture med esport skal gøre godt for, for fodboldklubberne. For mig minder det mest af alt om dengang de danske klubber også skulle til at investere i håndbold, ishockey, motorsport etc. Hvordan var det lige det gik?

                        Hvad er det OB søger at få ud af det her? Hvad er det for nogle succesfulde cases man skæver til? Har det styrket FCK som brand at have North og haft positiv indvirkning på fodboldklubben? Hvad har Brøndby fået ud af at kaste penge efter FIFA-spillere de seneste år? Jeg mangler stadig at høre en der rationelt kan argumentere for, hvad en klub som OB skal få ud at kaste penge efter esport på eliteplan.

                        Comment


                          #87
                          Så vidt jeg kan læse mig frem til har selskabet bag Astralis og Blast pro series investeret 200 millioner kroner i det set-up de kører. North, FCK og Nordisk Film er meget langt fra det niveau, REFRSH leverer, ikke bare i spillet men på sociale medier, til events, i forhold til PR og i øvrigt på alle områder. Da AGF investerede i et Counterstrike-hold meldte direktøren ud, at de ville være med i toppen, og at de investede 80.000 kroner. Det fik nogle ret morsomme kommentarer med på vejen fra nogle af de etablerede hold på twitter, så jeg tror slet ikke OB skal prøve at være frontrunners på noget som helst her. Esport er fedt, men lad dem der kender til den slags investere i det, og lad OB investere i fodbold.

                          Comment


                            #88
                            I øvrigt var det et lidt pinligt pressemøde DivForenigen fik stablet på benene. Det lignede noget fra 2005 med nogle nervøse computerspillere der lige var kommed ud af værelset og nogle voksne mennesker i jakkesæt.

                            Comment


                              #89
                              Jeg synes e-sport skal flyttes fra dette OB debattforum. Giv det sin egen sammen med Danske Spil, engelsk osv.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #90
                                FIFA har intet med Esport at gøre, det ved alle der interesserer sig for emnet. Folk må lige komme ind i kampen her og ikke æde alting råt.
                                Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                                Comment

                                Working...
                                X