Annoncering

Collapse
No announcement yet.

E-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Det er vel ikke så meget anderledes end alle de andre foretagender som både OB og FCKs moderselskaber kaster sig ud i - ofte forskellige ting der skal enten styrke firmaets brand og åbne op til en stadig større del af befolkningen.

    At det er noget lidt nyere som E-sport gør det jo ikke anderledes.

    Specielt Counter-strike er jo blevet enormt stort. Verdens pt bedste hold er danske Astralis - i stedet for at lave den traditionelle model med en udefrakommende organisation der betaler det meste og har alle rettigheder, så dannede de egen organisation for 1-1½ år siden. Der blev der fra investorer sendt lidt over 200 mio kroner i det, siden da er de kun blevet større og hiver ekstreme sponsor kontrakter og lignende ind - for nyeligt gik Audi ind som sponsor.

    Pointen med det er at E-sport åbner op for en meget stor befolkningsgruppe hvor der er et stort marketings potentiale - så når fodboldklubber som OB og FCK går ind i E-sport er det ikke for at E-spot udøveren skal generere penge til firmaet, men for at styrke branded så det kan blive markedsført bredere samtidig med at man kan hive nye typer af sponsorer ind.

    Comment


      #62
      http://ekstrabladet.dk/sport/anden_s...evinst/6511451
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #63
        Så er OB gået ud af e-sporten igen eller hvad? Ikke fordi det interessere mig, men jeg så bare at Lasse "Kongen" Bækkelund som jo har været på kontrakt i OB - lige har underskrevet en aftale med Team Liquid. Altså dvs. at han ikke længere er hos OB.

        Det nævnes ingen steder hos OB. Har man fortrudt at man prøvede sig på det marked?

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Så er OB gået ud af e-sporten igen eller hvad? Ikke fordi det interessere mig, men jeg så bare at Lasse "Kongen" Bækkelund som jo har været på kontrakt i OB - lige har underskrevet en aftale med Team Liquid. Altså dvs. at han ikke længere er hos OB.

          Det nævnes ingen steder hos OB. Har man fortrudt at man prøvede sig på det marked?
          Lyder sgu lidt halvhjertet at droppe projektet efter et år. Men der skal nok spares igen.

          Comment


            #65
            Han har velsagtens bare fået et tilbud der var langt bedre, nu det er et af de store eSports-hold der er på banen. Det eventyr er nok noget af det mest halvhjertede og ligegyldige OB længe har kastet sig ud i. Det må de gerne lade være med fremover.

            Comment


              #66
              Nu aner jeg ikke en skid om e-sport. Men betyder Team Liquid-tingen automatisk, at Lasse ikke er 'OBer' mere?
              Er det ikke mere sådan noget Formel 1-agtigt noget, hvor spillerne kommer med deres egen sponsorer, og så er de i et team sammen med en team sponsor?
              På den led kunne OB jo stadig være en spiller-sponsor for en spiller, der nu er på et team.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Nu aner jeg ikke en skid om e-sport. Men betyder Team Liquid-tingen automatisk, at Lasse ikke er 'OBer' mere?
                Er det ikke mere sådan noget Formel 1-agtigt noget, hvor spillerne kommer med deres egen sponsorer, og så er de i et team sammen med en team sponsor?
                På den led kunne OB jo stadig være en spiller-sponsor for en spiller, der nu er på et team.
                Nu kender jeg lidt en smule til eSport, og så vidt jeg ved, så er Team Liquid et professionelt eSport-hold, som inden for de store spil har fuldtidsansatte og rigtigt rigtigt godt betalte gamere, der sendes rundt til turneringer i hele verden. Alene den sidste uge kan jeg se, at de har haft hold i Moskva og Dallas til turneringer, og de har masser af partnere og sponsorere som bl.a. HTC og Monster Energy.

                Jeg har meget svært ved at se, hvordan det skulle være foreneligt at være ansat af sådan et hold og så spille i en OB-trøje, han har nok bare fået et væsentligt bedre tilbud, og OB har ikke rigtigt syntes, at det her projekt var vigtigt og interessant nok at fastholde, til at man har ville gøre indsigelser.

                For mig er det misforstået, at der skal være en spiller der engang i mellem deltager i FIFA-turneringer på OBs vegne, jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle gavne. Hvis man vil noget seriøst med det, åbnede man op for loungen på stadion en gang i mellem og inviterede til FIFA-arrangement, så alle de primært yngre drenge der interessere sig for fodbold og FIFA, kunne komme og møde spillerne og få et forhold til klubben og stadion.
                Last edited by Sheed; 08-06-2017, 23:54.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Nu aner jeg ikke en skid om e-sport. Men betyder Team Liquid-tingen automatisk, at Lasse ikke er 'OBer' mere?
                  Er det ikke mere sådan noget Formel 1-agtigt noget, hvor spillerne kommer med deres egen sponsorer, og så er de i et team sammen med en team sponsor?
                  På den led kunne OB jo stadig være en spiller-sponsor for en spiller, der nu er på et team.
                  I offentliggørelsen af hans nye team, skriver han i kommentarfeltet på facebook, at han ikke længere er hos OB.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Nu kender jeg lidt en smule til eSport, og så vidt jeg ved, så er Team Liquid et professionelt eSport-hold, som inden for de store spil har fuldtidsansatte og rigtigt rigtigt godt betalte gamere, der sendes rundt til turneringer i hele verden. Alene den sidste uge kan jeg se, at de har haft hold i Moskva og Dallas til turneringer, og de har masser af partnere og sponsorere som bl.a. HTC og Monster Energy.

                    Jeg har meget svært ved at se, hvordan det skulle være foreneligt at være ansat af sådan et hold og så spille i en OB-trøje, han har nok bare fået et væsentligt bedre tilbud, og OB har ikke rigtigt syntes, at det her projekt var vigtigt og interessant nok at fastholde, til at man har ville gøre indsigelser.

                    For mig er det misforstået, at der skal være en spiller der engang i mellem deltager i FIFA-turneringer på OBs vegne, jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle gavne. Hvis man vil noget seriøst med det, åbnede man op for loungen på stadion en gang i mellem og inviterede til FIFA-arrangement, så alle de primært yngre drenge der interessere sig for fodbold og FIFA, kunne komme og møde spillerne og få et forhold til klubben og stadion.

                    Måske har den unge mand fået tilbudt samme forhold som de rigtige spillere så han har fået stillet en commendor 64 til rådighed :-) ..

                    syntes det fra starten har båret præg af at det ikke var en helhjertet satsning vi lavede .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #70
                      Han spillede vidst også gratis for OB. Så det kostede ikke OB det store. Følger ham på twtitch hbor han streamer sine kampe. Og der var der en der spurgte ham om løn fra OB. Pg der sagde han han ikke fik løn

                      Comment


                        #71
                        Det eneste jeg har fundet om det...

                        https://www.tv2fyn.dk/artikel/ob-mister-talentfuld-fifa-spiller-til-storklub
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #72
                          Bruddet Officielt her på ob.dk

                          http://www.ob.dk/artikel/lasse-baekk...am-liquid.aspx

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Fair nok. I øvrigt super kommunikeret: så er vi alle sammen klar på, at Esport er nyt for klubben og de lige skal undersøge, hvordan og om man skal gå ind i det. Og at en talentfuld spiller ryger til en større klub; well - det kender vi godt.

                            Comment


                              #74
                              Så kører møllen igen:

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-pra...rer-ob-esport/

                              Comment


                                #75
                                Fedt nok for udøverne, at de kommer under mere ordnede forhold.
                                Alle fremskridt i eksport fryder mit gamle gamer-hjerte. Åh hvor ville man godt have været 15-20 år yngre 😳

                                Comment

                                Working...
                                X