Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Før-under-efter OB kampe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Før-under-efter OB kampe

    Vores klub har de senere år sejlet rundt i dødvande , hvilket har sat sine spor i folk som kan læses i flere af de andre tråde .
    Hvor galt står det til efterhånden ?

    Førhen var der der pre-match på Sprogøe og andre steder , der var arrangeret away ture , der var liv i de forskellige fan grupper , det summede af liv og glæde når man kom på stadion .
    Det var også dengang man glædede sig over tilgange i truppen .


    For mit vedkommende kendte jeg kampprogrammet lang tid frem , jeg glædede mig til at komme på stadion både ude og hjemme , jeg gik til alle kampe med høje forventninger , og under kampene snakkede vi om hvor god en given spiller var ligesom vi på hjemturen kunne snakke kampen igennem og selvom vi havde tabt kunne jeg altid finde trøst i et eller andet posetivt .

    Nutiden er en helt anden , ugens kamp kigger vi på når weekenden nærmer sig og forventningens glæde er langt væk . Men vi tager stadig de 120 km til Odense ( og de fleste udebaner ) men vi tipper ikke mere på resultatet , når vi ankommer på stadion køber vi den obligatoriske stadionpølse og så sætter vi os nærmest tavse og venter på , ja groft sagt at det er overstået .. Undervejs i kampene er tonen blevet langt mere negativ , og der er blevet langt imellem udbrud som : hold kæft det er godt spillet .
    Drillerierne fra venner og kollegaer over nederlag er holdt op , ligesom frygten for at møde os er væk .
    Med en dag tilbage af vinduet er det lige før jeg frygter at der bliver handlet ind og vi igen skal have en ny spiller som tager turen fra banen over bænken til svingdøren på ca et år .

    Er vi ved at nå til et punkt hvor en mæthedsfornemmelse breder sig , hvor nok er nok ?

    Hvordan er jeres fornemmelser før-under-efter kampene ?
    Jeg bor jo 120 km fra Odense så ved ikke hvordan det står til lokalt ?
    Hvilke forventninger møder i op med ?
    Er ærgelse over nederlag ved at blive afløst af ligegyldighed ?
    Hvor er vi på vej hen ?
    Er det De billige sæsonkort som gør sit til at folk holder ved ?
    Vil katastrofen først for alvor vise sig hvis vi ender i nedrykningsspil , og skal møde de usexede hold i ligaen om total ligegyldige placeringer på mennesketomme stadion's uden tænding med symbolske tv-penge ?
    Last edited by Magge; 30-08-2016, 12:56.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    #2
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Vores klub har de senere år sejlet rundt i dødvande , hvilket har sat sine spor i folk som kan læses i flere af de andre tråde .
    Hvor galt står det til efterhånden ?

    Førhen var der der pre-match på Sprogøe og andre steder , der var arrangeret away ture , der var liv i de forskellige fan grupper , det summede af liv og glæde når man kom på stadion .
    Det var også dengang man glædede sig over tilgange i truppen .


    For mit vedkommende kendte jeg kampprogrammet lang tid frem , jeg glædede mig til at komme på stadion både ude og hjemme , jeg gik til alle kampe med høje forventninger , og under kampene snakkede vi om hvor god en given spiller var ligesom vi på hjemturen kunne snakke kampen igennem og selvom vi havde tabt kunne jeg altid finde trøst i et eller andet posetivt .

    Nutiden er en helt anden , ugens kamp kigger vi på når weekenden nærmer sig og forventningens glæde er langt væk . Men vi tager stadig de 120 km til Odense ( og de fleste udebaner ) men vi tipper ikke mere på resultatet , når vi ankommer på stadion køber vi den obligatoriske stadionpølse og så sætter vi os nærmest tavse og venter på , ja groft sagt at det er overstået .. Undervejs i kampene er tonen blevet langt mere negativ , og der er blevet langt imellem udbrud som : hold kæft det er godt spillet .
    Drillerierne fra venner og kollegaer over nederlag er holdt op , ligesom frygten for at møde os er væk .
    Med en dag tilbage af vinduet er det lige før jeg frygter at der bliver handlet ind og vi igen skal have en ny spiller som tager turen fra banen over bænken til svingdøren på ca et år .

    Er vi ved at nå til et punkt hvor en mæthedsfornemmelse breder sig , hvor nok er nok ?

    Hvordan er jeres fornemmelser før-under-efter kampene ?
    Jeg bor jo 120 km fra Odense så ved ikke hvordan det står til lokalt ?
    Hvilke forventninger møder i op med ?
    Er ærgelse over nederlag ved at blive afløst af ligegyldighed ?
    Hvor er vi på vej hen ?
    Er det De billige sæsonkort som gør sit til at folk holder ved ?
    Vil katastrofen først for alvor vise sig hvis vi ender i nedrykningsspil , og skal møde de usexede hold i ligaen om total ligegyldige placeringer på mennesketomme stadion's uden tænding med symbolske tv-penge ?
    Jeg glæder mig stadig til at komme på stadion. Dertil er er klubhjertet simpelthen for stort, men det var klart sjovere at gå på stadion tidligere, også før de gode sølvdage. Carlsberg corner var et sikkert hit i min gruppe. Jeg har aldrig været medlem af nogle af faggrupperne, men som du siger summede det mere, dengang der var fuld knald på dem. Det skriger jo bare mere passion, og vi sang også højere dengang.
    Men jeg tror nu mest af alt det bare er endt sådan her, fordi resultaterne udebliver og ambitionsniveauet er på rimelig få år indskrænket til røv og nøgler i forhold til da DD, Carroll osv. blev hentet til.
    Derudover har vi ikke rigtig haft nogen kulturbærere på banen, som da Høghen, Hemmingsen og Helveg var her. Nu er det lejesoldater hele lortet, og når spillerne ikke skyder hjertet frem og viser de elsker OB, så smitter det af på os fans, selvom vi selvfølgelig stadig elsker klubben.
    Selvfølgelig kan vi vende kniven indad og pege på os selv som småhalvhjertede fans, men når ledelse og spillere ikke giver sig 100%, så er det sgu svært at holde sammen på en fanbase, som giver sig 100%

    Comment


      #3
      Ja, det har været en lang nedtur. Jeg beundrer dig for at tage på stadion, når du bor 120 km væk. Jeg boede 10 minutter på cykel fra stadion og det er flere år siden jeg begyndte kun at møde op til kampe, hvis vejret og modstanderen var ok. Jeg foretrak tv. Nu bor jeg lige så langt væk - i tid- som dig. Min kæreste spurgte efter Horsens-kampen, hvorfor jeg bliver ved med at insistere på at se kampene på tv selv om jeg blev sur og kedede mig. Jeg planlægger ugen for at kunne se kampene. Jeg tilkøber kanaler på Boxer for at kunne se OB-kampe.
      Jeg ved, at jeg indtil videre vil nedprioritere det - hvis jeg kan. Jo, mæthedsfornemmelsen er indtruffet. Og det er jeg vred over. Jeg bliver jo skubbet i armene på Brøndby og det er sgu da synd for mig. (FCK kommer aldrig på tale)

      Mon ikke også dette forum har færre besøgende og indlægsskrivere. Det virker sådan.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #4
        Prematch foregår nu stadig. De stribede har deres klubhus som er åbent hver inden hver kamp er man ikke medlem koster et dagmedlem skab 25 kr. De uofficielle holder nogle gange prematch på James dean. Så Per march foregår stadigvæk

        Comment


          #5
          Puha, når man kigge på de spørgsmål der bliver stillet i denne tråd og efterfølgende svarer på dem, går det egentlig op for én, hvordan tilhørsforholdet til klubben har udviklet sig.

          Mig selv:

          Bor I KBH (har altid gjort) og har to børn, så hjemmekampene i Odense ligger efterhånden ret langt mellem hinanden, desværre. Jeg tager dog stadig til nærmest alle udekampe på sjælland. Jeg kunne nok godt få presset nogle flere hjemmekampe ind, men har over de sidste 3-4 år nedprioriteret det meget. Det skyldes flere ting, men især følgende har betydet meget for mig.

          1) På stadion
          Jeg har altid været meget draget af stemning, fankultur og fælles prematch på pubs osv. Især i årene 05-11 var det sjovt. Jeg var selvfølgelig yngre, og havde nok en lidt anden mentalitet end i dag, men hvis de samme arrangementer løb af stablen i dag, ville jeg sgu nok være den samme. Vores kæmpe prematch i Arkaden før en FCK-kamp hvor Kim Brink kom og snakkede, står som et stort lyspunkt. Fordi der var SÅ mange passionerede OB-fans, officielle som uofficielle, der samlet fik blæst taget af Arkaden. ALLE sang med på sangene, og ingen stod med korslagte arme i hjørnerne. Sprogø var også altid godt besøgt, og der var til tider kamp om at komme med bus nummer 1 fra sprogø til stadion, fordi alle gerne ville derud i god tid så man kunne sikre sig en god plads på Stiften.

          På stadion var det samme fornemmelse, jeg kom ALTID 1 time før, for at være sikker på at få en god plads på Stiften. Der var asen og masen, men det lykkedes som regel at stå i kernen af stemningsområdet, som jeg virkelig brændte for. Kampene var altid med god gas fra tribunen, og det er så tydeligt, at et aktivt fanmiljø betyder uendelig meget for stemingen blandt fansene til kampene. Der var masser af passionerede ildsjæle, der fik lavet tifoer, og andet visuelt, og hele miljøet var bare i en bedre forfatning end det er i dag. Dagen derpå havde jeg ALTID mistet min stemme, det var lige så sikkert som amen i kirken. Der blev endda lavet en tråd herinde, hvor der blev opfordret til, at man dagen inden en vigtig kamp drak masser af kamillethe, fordi så var halsen og stemmen bedre klar til kampdag.

          Mange af de ildsjæle, der har trukket sig har haft rigtig stor betydning for mit engagement også. Især B(OB) var unik (hvilket stadig ses, desværre med andre Odense-aktiviteter som hovedfokus - This Is Odense fx), og hele kulturen i miljøet var bare noget andet end i dag. Det kan også være, at det fordi jeg er blevet ældre, men jeg føler mig stadig ikke for gammel til at stå og synge og hoppe i 90 minutter, uanset modstanderen. Det ville jeg gøre til hver en tid, hvis stemningen var til det. Det savner jeg virkelig meget. Jeg var med i Vejle dengang vi vandt 5-0, og det var en af de allervildeste ture fordi vi var næsten 2000 mand, og HELE afsnittet bare stod og sang sammen. Det var fandme fedt. Når vi er på udebane i dag, skal vi være glade for at være 35. Det betyder rigtig meget for, om jeg selv dukker op. Hvis jeg ved, at der er lagt op til en fed aften med fælles prematch, fælles busture, planlagt stor tifo osv. osv. (som f.eks. nu med Vejle i pokalen), så dukker jeg hellere end gerne op, og så er jeg ligeglad med, hvem modstanderen er. Det altafgørende for at jeg bevæger mig på stadion (I Odense) er, at jeg ved, at der er planlagt noget i fanmiljøet, så jeg får stemningsdelen opfyldt. Spillet på banen betyder mindre for mig.

          2) I TV
          Igennem mange år har OB's resultater påvirket mit humør ret meget, og da vi engang tabte hjemme mod Brøndby 0-1 (http://www.superstats.dk/kampe/3663), hvor vi har spillet Brøndby ud af brættet i 90 minutter, og brændt de mest håbløse chancer, blev jeg så rasende som aldrig har været før, da de gudhjælpemig scorer 5 minutter før tid. Jeg kan huske, at jeg tyrer fjernbetjeningen ind i væggen, så den går i stykker til stort chok for både min kæreste og hendes søster. I dag trækker jeg på skulderne hvis de taber. Det er egentlig forventligt at de spiller som røv og nøgler, og hvis vi er heldige, hiver vi en heldig sejr, og hvis ikke, så er tingene bare som de plejer. Jeg bliver heller ikke rigtig sur mere. Jo, det irriterer mig da selvfølgelig, men det påvirker mig ikke rigtig så meget, fordi et nederlag i dag betyder blot forskellen på om vi ligger nummer 8 eller 9 i tabellen, og det er jeg egentlig ligeglad med. Dengang vi lå i toppen, og ethvert pointtab var afgørende for vores chancer for guld, sølv eller bronze, der var jeg langt mere passioneret. Og mens jeg skriver dette, tænker jeg egentlig, at ChrisOB (ja, det skal jeg være mand nok til at indrømme), måske har mere ret i, at spillet på banen påvirker vores indstilling som fans end jeg lige gik og troede. Når det så er sagt, så ville jeg være lige så passioneret og stemningsskabende som jeg altid har været, hvis vi i næste weekend havde arrangeret et stort fan-event til en kamp, og vi stadig lå nummer 8. Det sker desværre bare ikke mere.

          I TV har jeg desuden altid set optakten til kampen med, men den skipper jeg nu. Jeg tuner ind 2-3 minutter før kampen starter, og tager endda mig selv i at sidde med min mobiltelefon undervejs i kampen, hvor jeg altid før i tiden har siddet på sædekanten for hurtigt at kunne rejse mig op, hvis der var optræk til chancer. Det gør jeg ikke engang mere... Heck, what happened?

          3) OB i privatlivet
          Det var altid sjovt tidligere at drille andre, når vi havde slået dem og især mine BIF og FCK-venner har været på nakken af mig, og omvendt. I dag er der ALDRIG venskabelig dril mellem hinanden mere, simpelthen fordi det er så ligegyldigt at slå OB for dem, og hvis vi ind i mellem tager en sejr over FCK eller BIF, så betyder det aldrig noget for OB, og der er så langt mellem vores succesoplevelser i de indbyrdes kampe, at det klinger lidt hult at jeg driller dem med en ligegyldig sejr hver 8. kamp vi spiller.

          Tankevækkende..

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Det savner jeg virkelig meget. Jeg var med i Vejle dengang vi vandt 5-0, og det var en af de allervildeste ture fordi vi var næsten 2000 mand, og HELE afsnittet bare stod og sang sammen. Det var fandme fedt. Når vi er på udebane i dag, skal vi være glade for at være 35.
            Åh gud! Hvorfor skal du bringe alle de gode minder frem. Jeg var der selv til den kamp, og af de flere hundrede udekampe jeg har været til - der står den absolut i toppen sammen med pokalfinalen i 2007. Værst er dog, at det lige er gået op for mig hvor meget stemning der er forsvundet omkring holdet.. Jeg vil faktisk gå så vidt at sige det er helt dødt ift. Hvad man oplevede på udebaneturen til Vejle.. Så længe siden er det altså heller ikke, men det er godt nok gået hurtigt med at få tømt tribunerne.

            Men ja.. Tak for lige at ruske op i dette minde. Hold nu kæft hvor var det vanvitttigt fedt! Jeg bliver stadigvæk høj når jeg tænker tilbage på det.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
              Åh gud! Hvorfor skal du bringe alle de gode minder frem. Jeg var der selv til den kamp, og af de flere hundrede udekampe jeg har været til - der står den absolut i toppen sammen med pokalfinalen i 2007. Værst er dog, at det lige er gået op for mig hvor meget stemning der er forsvundet omkring holdet.. Jeg vil faktisk gå så vidt at sige det er helt dødt ift. Hvad man oplevede på udebaneturen til Vejle.. Så længe siden er det altså heller ikke, men det er godt nok gået hurtigt med at få tømt tribunerne.

              Men ja.. Tak for lige at ruske op i dette minde. Hold nu kæft hvor var det vanvitttigt fedt! Jeg bliver stadigvæk høj når jeg tænker tilbage på det.
              Haha, sorry. Kunne godt hive nogle andre op ad hatten også, men det vil jeg spare dig for ;)

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Haha, sorry. Kunne godt hive nogle andre op ad hatten også, men det vil jeg spare dig for ;)
                Ja for satan Vejle turen var fed , kom med det samme til at tænke på den da vi trak Vejle i pokalen .

                https://www.youtube.com/watch?v=7Olvo_Tu9RY

                Stemningen her var også suveræn :

                https://www.youtube.com/watch?v=bL3sss8LGUI

                Det virker som en fjern fortid , nu er vi nærmere her :

                https://www.youtube.com/watch?v=qPPH46LsJEM
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #9
                  Uha den sølv fest var en god dag :)
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment

                  Working...
                  X