Annoncering

Collapse
No announcement yet.

DBU Pokalen 16/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Frisk meningsudveksling tror jeg ikke nogen af os har et problem med.
    Men det er jo desværre ofte ikke det der er tilfældet.
    Der har været problemer med mit login i 1 måned, så jeg har ikke kunnet debattere og lave træningsrapporter de sidste 4 uger (har i øvrigt set rigtig god træning og været vidne til en episk Lars Elstrup episode i Ådalen....)

    Men jeg har læst med. Det der har overrasket mig mest er, at der har været uhyggeligt få indlæg, som har nævnt og endnu færre der har anerkendt, at det er uhyggeligt svært at skifte 3 spillere i forsvaret i et hug. 3 spillere, som aldrig har spillet sammen før udgør nu 3/4 af firebackkæden - derudover har den sidste plads ikke engang været stabil - her har der også været udskiftning pga. Deslers OL. I min optik gør centerforsvaret det outstanding godt, når man tænker på netop det faktum. De skal afstemme internt og de skal lære at spille sammen med den centrale midt / kanterne.
    Det er mig en gåde, at der tæt på INGEN respekt er for den bedrift. Det synes jeg sgu er trist. At man hellere vil bitche over noget andet end at kigge på det faktum. Det lugter i min optik langt væk af negativitet for negativitetens skyld.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
      Hvis der bare skal lidt frisk meningsudveksling til, før I stikker halen mellem benene og stikker af, håber jeg da ikke, at I har normale chefer, koner eller børn.

      OB's forum har lige siden 1997 været præget af en vis skepsis over for klubbens træner, ledelse m.m. Hvorfor er det pludselig så forfærdeligt?
      Men det er jo ikke frisk meningsudveksling. Det er et overforbrug af JH-hammeren. Lidt a la hvis en spiller har en dårlig kamp og får nogle berettigede hak i tuden for det på her på forum, så bliver det drejer over til at det er JH skyld/ansvar at have hyret spilleren. Der bliver en kende for ensidigt og for dominerende i debatten.

      Med omvendt fortegn, så burde vi rose JH til skyerne for at givet Bredebo en 4-årig kontrakt, efter Bredebos fine kamp mod FCN. Der er vel ikke mange der står i kø for at give æren for Bredebos to mål til JH?

      Note: Jeg er hverken JH-hater eller JH-lover. Jeg synes JH har lavet et rigtig solidt stykke arbejde på nogle områder. Jeg synes JH har haft en uheldig hånd på nogle områder. Men at tilskrive JH alverdens dårligdom og tro at en fyring af JH med trylleslag giver os alle vores våde drømme kan jeg simpelthen ikke se logikken i.

      Vi har endelig(!) fat i en smule stabilitet og kontinuitet i OB og det vil jeg blive ked af, hvis det endnu engang skal brydes op og vi skal starte forfra.

      MvT
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Der har været problemer med mit login i 1 måned, så jeg har ikke kunnet debattere og lave træningsrapporter de sidste 4 uger (har i øvrigt set rigtig god træning og været vidne til en episk Lars Elstrup episode i Ådalen....)

        Men jeg har læst med. Det der har overrasket mig mest er, at der har været uhyggeligt få indlæg, som har nævnt og endnu færre der har anerkendt, at det er uhyggeligt svært at skifte 3 spillere i forsvaret i et hug. 3 spillere, som aldrig har spillet sammen før udgør nu 3/4 af firebackkæden - derudover har den sidste plads ikke engang været stabil - her har der også været udskiftning pga. Deslers OL. I min optik gør centerforsvaret det outstanding godt, når man tænker på netop det faktum. De skal afstemme internt og de skal lære at spille sammen med den centrale midt / kanterne.
        Det er mig en gåde, at der tæt på INGEN respekt er for den bedrift. Det synes jeg sgu er trist. At man hellere vil bitche over noget andet end at kigge på det faktum. Det lugter i min optik langt væk af negativitet for negativitetens skyld.
        God pointe!

        Plus at vi havde et af forårets absolut mest stabile forsvar med et endnu ringere materiale. Det er edderdytme godt arbejde af KN.

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Men det er jo ikke frisk meningsudveksling. Det er et overforbrug af JH-hammeren. Lidt a la hvis en spiller har en dårlig kamp og får nogle berettigede hak i tuden for det på her på forum, så bliver det drejer over til at det er JH skyld/ansvar at have hyret spilleren. Der bliver en kende for ensidigt og for dominerende i debatten.

          Med omvendt fortegn, så burde vi rose JH til skyerne for at givet Bredebo en 4-årig kontrakt, efter Bredebos fine kamp mod FCN. Der er vel ikke mange der står i kø for at give æren for Bredebos to mål til JH?

          Note: Jeg er hverken JH-hater eller JH-lover. Jeg synes JH har lavet et rigtig solidt stykke arbejde på nogle områder. Jeg synes JH har haft en uheldig hånd på nogle områder. Men at tilskrive JH alverdens dårligdom og tro at en fyring af JH med trylleslag giver os alle vores våde drømme kan jeg simpelthen ikke se logikken i.

          Vi har endelig(!) fat i en smule stabilitet og kontinuitet i OB og det vil jeg blive ked af, hvis det endnu engang skal brydes op og vi skal starte forfra.

          MvT
          Du beskriver lige præcis min holdning til JH. Der var sikker flere dårlige og skuffende transfers. Ellers er jeg helt taknemmelig at han gav os en solid basis igen. Jeg kan ikke bedømme om JH mangler et netværkfor at finde spillere for et Top 6 hold - hvad flere skriver ofte herinde. Jeg ser det på en lidt anden måde. Jeg ser ansvar for spillerudvalg ikke kun hos sportsdirektøren. Det sker i samarbejde mellem træner og sportsdirektør med en prioritet hos træneren. (Medmindre vi taler om FCM, der gør det computeren helt alene...;-)). Ellers er der nogen herinde som tror vi ville have hentet Aabs halve hold hvis vi ikke ville have Kent som træner? Det er Kents udvalg. Og så havde vi før et hold simple medudvalgt af TB (selvom vi må sikker se at der var sikker mindre økonomiske muligheder i den tid). Træneren valger spillere i rammen af de økonomiske muligheder og sportsdirektøren skal lave gode kontrakter, styre den økonomiske rammen og skabe en sætning for sucessen (med at hente det rigtige personal især i ledelsen, skabe en klubkultur, organisere sponsoring, et system af talentudvikling, etc.) Og i den hensigt udvikler "processen" sig nu i en god retning imo.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Du beskriver lige præcis min holdning til JH. Der var sikker flere dårlige og skuffende transfers. Ellers er jeg helt taknemmelig at han gav os en solid basis igen. Jeg kan ikke bedømme om JH mangler et netværkfor at finde spillere for et Top 6 hold - hvad flere skriver ofte herinde. Jeg ser det på en lidt anden måde. Jeg ser ansvar for spillerudvalg ikke kun hos sportsdirektøren. Det sker i samarbejde mellem træner og sportsdirektør med en prioritet hos træneren. (Medmindre vi taler om FCM, der gør det computeren helt alene...;-)). Ellers er der nogen herinde som tror vi ville have hentet Aabs halve hold hvis vi ikke ville have Kent som træner? Det er Kents udvalg. Og så havde vi før et hold simple medudvalgt af TB (selvom vi må sikker se at der var sikker mindre økonomiske muligheder i den tid). Træneren valger spillere i rammen af de økonomiske muligheder og sportsdirektøren skal lave gode kontrakter, styre den økonomiske rammen og skabe en sætning for sucessen (med at hente det rigtige personal især i ledelsen, skabe en klubkultur, organisere sponsoring, et system af talentudvikling, etc.) Og i den hensigt udvikler "processen" sig nu i en god retning imo.
            Præcis. Der sker hele tiden små ting hist og her i den rigtige retning. JH har ansat nogle dygtige folk hele vejen rundt i staben. Vi har ikke længere de der kæmpe udfald hvor vi indkasserer fire mål på en halv time. Vi har som Claudes1 påpeger et spritnyt forsvar der har gjort det stabilt fra start.

            AaB havde et koncept de holdt fast i over tid og blev mestre. FCN havde et koncept i holdt fast i over tid og blev mestre. BIF har skiftet koncept hver sæson stort set og har sejlet. EfB tager vigtige beslutninger som vinden blæser og det sejler. FCN og FCK rodede rundt og vendte tilbage til deres Plan A (Hjulmand og Ståle). Ståle fik altså heller ikke FCK tilbage til tronen på fem uger.

            Leicester mesterskab kom altså heller ikke ud af ingenting. At det lykkedes var et mirakel. Men deres setup var ikke noget mirakel. Det har været et arbejde der har stået på over tid.

            Vi smed Lars Olsen, Viggo og Brink på porten uden at have solidt koncept at erstatte med. Bragte det os noget godt?

            Vi er først lige blevet færdige med oprydning af års rod. Vi er først lige igang med at tage de første skridt i kategorien opbygning. Lad os nu lige tage nogle ekstra skridt op ad stigen, før vi bryder med den ro og kontinuitet der hersker nu.

            September byder på FCK, FCM, SE og BIF. Det bliver en knaldhård måned for os og kommer til slide på alle Striwede Hjerter.

            Inden da har vi EfB og ACH. Lad os nu samle AL vor Striwede støtte til to sejre i disse kampe. Det vil give os et kæmpe rygstød og give os den bedste mulighed for at så imod den tsunami der rammer os i næste måned.

            EN GANG O'ENSE, ALTID O'ENSE.

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Præcis. Der sker hele tiden små ting hist og her i den rigtige retning. JH har ansat nogle dygtige folk hele vejen rundt i staben. Vi har ikke længere de der kæmpe udfald hvor vi indkasserer fire mål på en halv time. Vi har som Claudes1 påpeger et spritnyt forsvar der har gjort det stabilt fra start.

              AaB havde et koncept de holdt fast i over tid og blev mestre. FCN havde et koncept i holdt fast i over tid og blev mestre. BIF har skiftet koncept hver sæson stort set og har sejlet. EfB tager vigtige beslutninger som vinden blæser og det sejler. FCN og FCK rodede rundt og vendte tilbage til deres Plan A (Hjulmand og Ståle). Ståle fik altså heller ikke FCK tilbage til tronen på fem uger.

              Leicester mesterskab kom altså heller ikke ud af ingenting. At det lykkedes var et mirakel. Men deres setup var ikke noget mirakel. Det har været et arbejde der har stået på over tid.

              Vi smed Lars Olsen, Viggo og Brink på porten uden at have solidt koncept at erstatte med. Bragte det os noget godt?

              Vi er først lige blevet færdige med oprydning af års rod. Vi er først lige igang med at tage de første skridt i kategorien opbygning. Lad os nu lige tage nogle ekstra skridt op ad stigen, før vi bryder med den ro og kontinuitet der hersker nu.

              September byder på FCK, FCM, SE og BIF. Det bliver en knaldhård måned for os og kommer til slide på alle Striwede Hjerter.

              Inden da har vi EfB og ACH. Lad os nu samle AL vor Striwede støtte til to sejre i disse kampe. Det vil give os et kæmpe rygstød og give os den bedste mulighed for at så imod den tsunami der rammer os i næste måned.

              EN GANG O'ENSE, ALTID O'ENSE.

              MvT
              Amen.

              Et tiltrængt indspark i en tid hvor pilen peger mod rette sted, men hvor utålmodigheden kan tage overhånd.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Amen.

                Et tiltrængt indspark i en tid hvor pilen peger mod rette sted, men hvor utålmodigheden kan tage overhånd.
                Det kan sammenlignes med en kartoffelgratin: den alt for utålmodige som henter den for tidligt ud af ovnen har det hård at spise... :-)
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Det kan sammenlignes med en kartoffelgratin: den alt for utålmodige som henter den for tidligt ud af ovnen har det hård at spise... :-)
                  Ha ha ha ha ....... det er god humor. Og meget tysk.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                    Frisk meningsudveksling? Tjah, hver sin opfattelse. Jeg synes da generelt også forum er trist og nedtrykt, mere end noget andet. Det mest tragikomiske er uden tvivl, at der virker til at være noget mindre aktivitet på forum efter en sejr, end efter et nederlag - især efter nederlag til alle andre end de 3 store.

                    Nogle vil jo sige, at det bare er vindermentalitet; Men der er et punkt, hvor den vindermentalitet bare ligner bitching and whining- for the sake of bitching and whining.
                    er det så underligt at der er mere brug for at "lufte lidt ud" efter et nederlag?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Der har været problemer med mit login i 1 måned, så jeg har ikke kunnet debattere og lave træningsrapporter de sidste 4 uger (har i øvrigt set rigtig god træning og været vidne til en episk Lars Elstrup episode i Ådalen....)

                      Men jeg har læst med. Det der har overrasket mig mest er, at der har været uhyggeligt få indlæg, som har nævnt og endnu færre der har anerkendt, at det er uhyggeligt svært at skifte 3 spillere i forsvaret i et hug. 3 spillere, som aldrig har spillet sammen før udgør nu 3/4 af firebackkæden - derudover har den sidste plads ikke engang været stabil - her har der også været udskiftning pga. Deslers OL. I min optik gør centerforsvaret det outstanding godt, når man tænker på netop det faktum. De skal afstemme internt og de skal lære at spille sammen med den centrale midt / kanterne.
                      Det er mig en gåde, at der tæt på INGEN respekt er for den bedrift.
                      Det synes jeg sgu er trist. At man hellere vil bitche over noget andet end at kigge på det faktum. Det lugter i min optik langt væk af negativitet for negativitetens skyld.
                      Tja Brøndby har også skiftet stort i forsvaret, 3 mand ligesom os - OG de vinder faktisk en del kampe....kunne have noget med det at gøre....de kan jo spille nok så godt en hel kamp men smutter der alligevel en ind til sidst, står de tilbage som skurken - især når angrebet i vores tilfælde ikke kan lave nok mål til at opveje en enkelt smutter....eller to

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Men det er jo ikke frisk meningsudveksling. Det er et overforbrug af JH-hammeren. Lidt a la hvis en spiller har en dårlig kamp og får nogle berettigede hak i tuden for det på her på forum, så bliver det drejer over til at det er JH skyld/ansvar at have hyret spilleren. Der bliver en kende for ensidigt og for dominerende i debatten.

                        Med omvendt fortegn, så burde vi rose JH til skyerne for at givet Bredebo en 4-årig kontrakt, efter Bredebos fine kamp mod FCN. Der er vel ikke mange der står i kø for at give æren for Bredebos to mål til JH?

                        Note: Jeg er hverken JH-hater eller JH-lover. Jeg synes JH har lavet et rigtig solidt stykke arbejde på nogle områder. Jeg synes JH har haft en uheldig hånd på nogle områder. Men at tilskrive JH alverdens dårligdom og tro at en fyring af JH med trylleslag giver os alle vores våde drømme kan jeg simpelthen ikke se logikken i.

                        Vi har endelig(!) fat i en smule stabilitet og kontinuitet i OB og det vil jeg blive ked af, hvis det endnu engang skal brydes op og vi skal starte forfra.

                        MvT
                        1. njar vel

                        2. og med det mener du....? Ny sportsdirektør?
                        Jeg kan sagtens følge dig - der er umiddelbart ikke noget der taler for at vi skal starte forfra IGEN. Men pilen skulle meget gerne pege i den rigtige retning. Og den retning er godt nok svær at se lige pt.
                        - Og Jesper Hansen har selv gentagne gange nævnt 3 transfer vinduer (og de er da vidst blevet flyttet et par gange) før der ville være ryddet op, og truppen ville tage form.
                        Så nu skal der leveres - i form af en top 6, som klubben selv har meldt ud er målsætningen, vi snakker altså ikke guld her - blot en top 6. Når man så kommer så skidt fra land, igen oven på alle de års elendighed - så er det vel ikke så sært at folk tålmodighed ligger på et meget lille sted.
                        Og en stor del af galden lander naturligt nok på JHs bord, måske nok fordi en del af os faktisk godt kan lide kent, og ikke rigtigt vil give ham skylden endnu - så er det lidt lettere at sigte efter JH som godt nok har gjort en del gode ting - men godt nok også har skudt meget ved siden af.
                        Og så er det nu engang hans ansvar. Det kommer med jobbet.

                        Comment


                          #42
                          En ting er om KN har peget på dem, en anden ting er om han har peget på dem som plan A...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            er det så underligt at der er mere brug for at "lufte lidt ud" efter et nederlag?
                            Det afhænger nok af ens personlighed - hvis man generelt er negativt indstillet til tingene, handler det nok mest om at komme af med frustrationer. Hvis man er mere positivt indstillet vil man gerne udtrykke sin glæde.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              Tja Brøndby har også skiftet stort i forsvaret, 3 mand ligesom os - OG de vinder faktisk en del kampe....kunne have noget med det at gøre....de kan jo spille nok så godt en hel kamp men smutter der alligevel en ind til sidst, står de tilbage som skurken - især når angrebet i vores tilfælde ikke kan lave nok mål til at opveje en enkelt smutter....eller to
                              Arhh det er der vist en sandhed med modifikationer:

                              Crone, Juelsgaard, Larsson, Albrechtsen og da Silva har spillet både sidste år og i år. Så er Roecker kommet til. Så én decideret ny, som har spillet alle 5 kampe. To af de tre kampe de har spillet med Hermannsson har man spillet uafgjort, hvilket lige præcis understreger min pointe, med hvor svært det er at skifte så meget ud! Så BIF har skiftet 2 spillere i 4-backkæden - og i de tre kampe hvor de har spillet sammen har de fået 2 uafgjort og en sejr - præcis som de sidste 3 OB-kampe....

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Der har været problemer med mit login i 1 måned, så jeg har ikke kunnet debattere og lave træningsrapporter de sidste 4 uger (har i øvrigt set rigtig god træning og været vidne til en episk Lars Elstrup episode i Ådalen....)

                                Men jeg har læst med. Det der har overrasket mig mest er, at der har været uhyggeligt få indlæg, som har nævnt og endnu færre der har anerkendt, at det er uhyggeligt svært at skifte 3 spillere i forsvaret i et hug. 3 spillere, som aldrig har spillet sammen før udgør nu 3/4 af firebackkæden - derudover har den sidste plads ikke engang været stabil - her har der også været udskiftning pga. Deslers OL. I min optik gør centerforsvaret det outstanding godt, når man tænker på netop det faktum. De skal afstemme internt og de skal lære at spille sammen med den centrale midt / kanterne.
                                Det er mig en gåde, at der tæt på INGEN respekt er for den bedrift. Det synes jeg sgu er trist. At man hellere vil bitche over noget andet end at kigge på det faktum. Det lugter i min optik langt væk af negativitet for negativitetens skyld.
                                Enig... Nævnte det selv et par gange i optakten til sæsonen, at med bla. 3 nye forsvarere, som jo så giver 4 mand i forsvarskæden som aldrig har spillet sammen før, så er det svært helt at forstå de forventninger som flere havde/har herinde, og medierne med, om top det ene og det andet... Omvendt, trods flere kæmpe fejl, så synes jeg heller ikke det et der vi har de største problemer lige nu, og den slags tager nu engang bare tid at få brygget sammen, og hvis ikke vi havde lavet de kæmpekiks, så tror jeg heller ikke der havde været så meget at komme efter...

                                Man kan også se det på AaB kampen, hvor vi mangler vores mest erfarne i forsvaret, som så gør at gennemsnitsalderen pludselig er på 23.2 år, og igen lagt sammen med at 2 af dem var nye. Så er det klart, så skal forventningerne nok lige holdes en anelse på jorden(lige den kamp var så også den værste, ikke bare i forsvaret, men generelt)
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X