Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på transfervinduet sommer 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Vi har fået
    +Joao Pereira for Ari Skulason
    +Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
    +Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson
    +Jakob Buus for Magnus Pedersen
    +Rasmus Jønsson for Lucas Jensen
    +Mathias Thrane for Anders Thomsen
    +Nana Welbeck for Azer Busuladzig

    Mangler erstatninger for Falk, Mohammed Diarra, og Michael Tørnæs/Maksym Koval.
    Vi mangler en 3. målmand, ja, men Diarra er erstattet af Buus. Og så har vi jo fået Mikkelsen tilbage, som så er en "erstatning" for Falk. Så vi er absolut ok med antal mæssigt - vi har 20 markspillere plus et par løse ungdomsspillere.

    Vi får ikke erstattet Falk 1-til-1 og sådan er det bare. Men med Kents spillestil har vi måske også brug for en anden type. Og med offensive backs er kanterne mere centrale, så ser ikke den store mangel på en kant. Jeg vil hellere have en ordentlig central midt, og det er måske/måske ikke Nana.
    Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      #32
      Pereira er bare ikke nogen offensiv back... Har vi ihvertfald ikke set i OB regi endnu. Synes det tankevækkende, hvor meget farligere vi er blevet i venstre når Barret endelig er kommet ind... Har svært ved at se matchet mellem Kents filosofi/stigningen af Pereira. Oliver Lund kommer også mere med helt frem end Dessler tør... Ved snart ikke hvad jeg skal mene om vores trup/valgte spillestil...

      Comment


        #33
        Signingen sku der stå

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
          Havde du forventet en direkte erstatning for Falk? For det har vi ikke økonomi til. Men enig i, at Jönsson er et par niveauer under.
          Mht Nana, så forstår jeg ikke du kan konkludere noget som helst efter de få minutter han har fået på banen.
          Hvor hulen står det i mit indlæg af jeg havde forventet en direkte erstatning for Falk???????
          Jeg vurderer de nye spilleres præstationer/kvaliteter pt op mod dem de har afløst få at give en indikation om vi er styrket eller svækket efter min mening.

          Nana får -1/2 udelukkende pga vi har mistet en okay stabil spiller der spillede de fleste kampe sidste sæson og spillede sit livs kamp for os mod AaB og byttet ham for et ungt talent der umiddelbart ikke er klar til at være i start 11. Mine vurderinger er her og nu samt de næste 21 kampe der afgør om vi skal i top 6.
          Og her konstaterer jeg at vi er en kende svækket. Du er velkommen til at have en anden mening

          Mht Falk kan jeg da sagtens forstå at man ikke kan hente 1:1 men jeg havde da håbet på en der bare var 1 niveau under

          Der er 12 dage endnu så vi må se.. Men er JJ skadet i 6-8 uger og jeg stadig skal høre på det "Vi er tilfreds med truppen som den er nu" mundgavl fra Kent og Jesper bliver det et langt efterår for mig.
          Jeg tvivler ikke på at OB arbejder på at tilknytte noget nyt. Men har man evnerne til at finde dem? Og viljen til at finde de finanser der skal til?. Det må tiden vise jo. Jeg håber
          Last edited by fmprOB; 19-08-2016, 15:24.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Jeg venter fortsat på vinduets sidste del, før der for alvor skal diskuteres OB-scouting. Jeg er ikke tvivl om, at der kommer 1-2 spillere mere ind; spørgsmålet er bare hvem, og hvor gode han/de viser sig at være. Derfra kan vi for alvor snakke kvalitet i scouting.
            Indtil videre er Tverskov et klart hit, Jönsson et lige så klart flop, KEP lidt mere bob bob hm. Thrane, Nana m.fl. er vel næppe hentet ind som sikre startere, og indtil videre har Thrane vel ikke været hverken værre eller bedre end Lucas J. Alt i alt et middel vindue so far, som med Falks afgang uden kompensation ikke er super godt.
            Der er garanteret er brugt penge på både sign-on fees mm., uden at vi har solgt en spiller; derfor er der måske ikke super meget at skyde med mht transfer; men spillerne skal jo have en klub, når vinduet begynder at rinde ud, og jeg har stadig en forestilling om, at købmand JH afventer den situation.
            Kan se at vi er enige i vurderingen af de nye spillere. Vi er umiddelbart ikke forstærket hvis man ser det samlede billede..

            Mig og en anden bruger herinde der har hørt lidt i krogene vurderer at alle spillere undtagen 1 har fået under 500.000 i sign on. Et par stykker af dem godt under 500.000.. Så et slag på tasken er der brugt 3 mill. Men klubber som Viborg-AGF-Randers-AaB som har brugt nogle millioner +/- hver i sær på transfer har jo også brugt penge på sign on ved siden af...
            Og når du siger at vi ikke har har solgt nogen spillere syntes jeg da du skulle kigge i OB's historiebog og finde en hvis navn er Ari Skulason.. Jeg hørte tal i 250.000-300.000€ området for et par uger siden..

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
              Pereira er bare ikke nogen offensiv back... Har vi ihvertfald ikke set i OB regi endnu. Synes det tankevækkende, hvor meget farligere vi er blevet i venstre når Barret endelig er kommet ind... Har svært ved at se matchet mellem Kents filosofi/stigningen af Pereira. Oliver Lund kommer også mere med helt frem end Dessler tør... Ved snart ikke hvad jeg skal mene om vores trup/valgte spillestil...
              Nej, det er han ved gud ikke, og hvis man havde set ham spille før OB, kunne man heller ikke være i tvivl om det. Det må være tilsigtet, at man har hentet et venstre back, hvis styrker klart ligger i det defensive, ellers er det bekymrende scouting-arbejde af, hvem der nu har peget på ham.

              Jeg er ikke enig i, at Lund kommer mere frem end Desler gør, jeg synes Desler har en noget bedre motor, tilgengæld er Lunds slutprodukt bedre, selvom at jeg absolut ikke synes, at det er prangende. Generelt er stabil offensiv kvalitet en mangelvare på vores backs, og spildprocenten i det etablerede angrebsspil er ganske enkelt for høj. Lund er den eneste der slår kvalitetsindlæg med nogenlunde hyppighed, og fælles for både kanter og backs er, at der mangler både fart, dribleevner og relationer ift. at få spillet forsvaret tynde over kanterne, og åbne dybe og kompakte forsvarer.

              Ikke overraskende er det, at vi fem kampe nu har mødt tre hold der rent faktisk ville noget med bolden fremad banen, og ikke bare stod lavt og modtog, dem har vi scoret syv mål i mod, mens vi i de to hjemmekampe imod hold der stod lavt og primært satsede på omstillinger, ikke har formået at score. Vi mangler nogle relationer og individuelle kvaliteter offensivt, samt kvalitet på vores dødbolde, ift. at låse defensivt indstillede hold op, det må vi bare sande.
              Last edited by Sheed; 19-08-2016, 16:02.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Kan se at vi er enige i vurderingen af de nye spillere. Vi er umiddelbart ikke forstærket hvis man ser det samlede billede..

                Mig og en anden bruger herinde der har hørt lidt i krogene vurderer at alle spillere undtagen 1 har fået under 500.000 i sign on. Et par stykker af dem godt under 500.000.. Så et slag på tasken er der brugt 3 mill. Men klubber som Viborg-AGF-Randers-AaB som har brugt nogle millioner +/- hver i sær på transfer har jo også brugt penge på sign on ved siden af...
                Og når du siger at vi ikke har har solgt nogen spillere syntes jeg da du skulle kigge i OB's historiebog og finde en hvis navn er Ari Skulason.. Jeg hørte tal i 250.000-300.000€ området for et par uger siden..
                Flot salg, hvis det passer.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  Flot salg, hvis det passer.
                  Bestemt. Kender dog ikke personen særligt godt så ligger ikke hovedet på blokken men udfra hans status virkede det kreditværdigt nok til at poste infoen.
                  Måske SU1978 kunne lave en < eller >

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                    Vi mangler en 3. målmand, ja, men Diarra er erstattet af Buus. Og så har vi jo fået Mikkelsen tilbage, som så er en "erstatning" for Falk. Så vi er absolut ok med antal mæssigt - vi har 20 markspillere plus et par løse ungdomsspillere.

                    Vi får ikke erstattet Falk 1-til-1 og sådan er det bare. Men med Kents spillestil har vi måske også brug for en anden type. Og med offensive backs er kanterne mere centrale, så ser ikke den store mangel på en kant. Jeg vil hellere have en ordentlig central midt, og det er måske/måske ikke Nana.
                    Umiddelbart hvis pengene er små her sidst i vinduet ville jeg foretrække at vi henter den bedste U19 målmand op til bænken hvis Gryte eller Falkes blev skadet..
                    Gryte virker som en (knock on wood) der spiller alle kampe i en sæson.. Så ville hellere bruge det krudt der er på noget offensivt hvis den satsning ville give ekstra råderum. Så kunne man vurdere til vinter igen

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Hvor hulen står det i mit indlæg af jeg havde forventet en direkte erstatning for Falk???????
                      Jeg vurderer de nye spilleres præstationer/kvaliteter pt op mod dem de har afløst få at give en indikation om vi er styrket eller svækket efter min mening.
                      Det er nok mig der har lagt for meget i din sætning. Beklager

                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Nana får -1/2 udelukkende pga vi har mistet en okay stabil spiller der spillede de fleste kampe sidste sæson og spillede sit livs kamp for os mod AaB og byttet ham for et ungt talent der umiddelbart ikke er klar til at være i start 11. Mine vurderinger er her og nu samt de næste 21 kampe der afgør om vi skal i top 6.
                      Og her konstaterer jeg at vi er en kende svækket. Du er velkommen til at have en anden mening
                      Tak, men jeg kan ikke allerede nu bedømme Nana efter så kort tid. Undrede mig bare over at du kunne.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                        Det er nok mig der har lagt for meget i din sætning. Beklager


                        Tak, men jeg kan ikke allerede nu bedømme Nana efter så kort tid. Undrede mig bare over at du kunne.
                        Nej han har ikke spillet nok til at blive bedømt på den længere bane. Han spillede dog 80+ min forleden som jeg så hvor jeg sagtens kunne se tegningen til hans anderledes kvaliteter. Men også at han mangler lidt for at blive 1. eller 2. Valg på midten
                        Vi må se mandag om han får chancen
                        Last edited by fmprOB; 19-08-2016, 16:58.

                        Comment


                          #42
                          Hvem er prøvespiller som bruger nr. 11?
                          Højere mørk fyr.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                            Hvem er prøvespiller som bruger nr. 11?
                            Højere mørk fyr.
                            Hvor ser du det henne?? Pt er der ingen der har nr 11 i OB

                            Comment


                              #44
                              Kig video med optakt til Esbjerg kamp

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                                Kig video med optakt til Esbjerg kamp
                                Hvor er det vildt set!! Hvem i alverden er han?!

                                Comment

                                Working...
                                X