Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slut med fanshop på nettet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Det er først blevet skrevet i dag. Og det var i går, at jeg var inde og kigge.
    Ja okay, så har de ikke været hurtige da... ærgerlig måde du/vi skulle opdage det på...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Wow. Der må godt nok have været dårligt salg i webshoppen. Det er på sin vis ikke overraskende, når man ser på designkvaliteten af det, der blev solgt, men tidligere har merch-indtægterne da været et væsentligt bidrag til indtægterne.

      Jeg har aldrig forstået, at man ikke arbejdede på at skabe en designlinje, en rød tråd, der betød at man ikke skulle være så die hard OB-fan, at man var ligeglad med hvad man iførte sig for at gå med det. Der kunne her sagtens laves en aftale med fanscenen, der kunne være med til at designe en del og få en lille procentdel af salget til fanaktiviteter - der er mange muligheder.

      Comment


        #18
        Jeg tænker, at min OB-brødrister bliver mange penge værd om et par år... af alle de køkkenting jeg har, er det mit kæreste eje.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
          Wow. Der må godt nok have været dårligt salg i webshoppen. Det er på sin vis ikke overraskende, når man ser på designkvaliteten af det, der blev solgt, men tidligere har merch-indtægterne da været et væsentligt bidrag til indtægterne.

          Jeg har aldrig forstået, at man ikke arbejdede på at skabe en designlinje, en rød tråd, der betød at man ikke skulle være så die hard OB-fan, at man var ligeglad med hvad man iførte sig for at gå med det. Der kunne her sagtens laves en aftale med fanscenen, der kunne være med til at designe en del og få en lille procentdel af salget til fanaktiviteter - der er mange muligheder.
          Jeg har aldrig købt noget OB-tøj, ud over kamptrøjer, ganske enkelt fordi det hele lignede noget der var designet af Tøj og Sko i 90erne. Fankomiteens t-shirts var enkle, flotte og klasser over noget OB nogensinde solgte, og de var lavet af glade amatører.

          Men måske var det problemet? At OBs merc var designet af folk, der ikke gav fem potter pis for OB, eller forstod noget om klubben? Et lyserødt OB-slips? En grim sweatshirt i elendig 90er-bomuld? Ja, det skal nok sælge på tribunerne...
          Last edited by Onkel Riffel; 12-07-2016, 11:55.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Men hvis det er en negativ økonomisk faktor, så er man jo også nødt til at reagere på det. Hvis det havde været en bragende god forretning, så var den nok ikke lukket. Men trist er det i hvert fald, ligemeget om det så er fordi produkterne ikke har været gode nok, eller det er fordi der simpelthen ikke er et ordentligt kundegrundlag.
            Salget har sandsynligvis været skræntende hvilket er forståeligt for det har sandt for dyden været et sørgeligt og stillestående udvalg de har haft de senere år .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Men hvis det er en negativ økonomisk faktor, så er man jo også nødt til at reagere på det. Hvis det havde været en bragende god forretning, så var den nok ikke lukket. Men trist er det i hvert fald, ligemeget om det så er fordi produkterne ikke har været gode nok, eller det er fordi der simpelthen ikke er et ordentligt kundegrundlag.
              Eller man kunne forbedre fanshoppen og skabe en større udvalg af ting man kunne købe der. Synes det er pinligt hvis man har ingen fornuftig fanshoppen i en professionel klub.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Jeg må bare erkende at vi er en klub der på alle fronter agere som om vi allerede lå i 1 division. At vi som ENESTE storklub på fyn ikke kan tilbyde fanbasen en seriøs mulighed for at erhverve sig mechendise er jo fuldstændig til grin. Hvordan vil man udvikle sig hvis man ikke tillader folk at få fat i nogle produkter med OB logo på. Jeg kan ikke begribe at man har overladt dette til Intersport, som så har hele 29 OB vare på deres side. At jeg som "kunde" som vi alle snart er i OB, er det nu alligevel en meget ærgelig tendens at jeg ikke kan hoppe ind på en OBshop og købe alverdens lir og laller længere!

                Jeg håber at klubben sætter de småpenge af til igen at kunne drive sådan en shop for det er simpelthen underlavmålet at jeg som fan af eneste klub i danmarks 3 største by, ingen reelle muligheder har for at fremskaffe ordentlig OB merchendise!! Jeg er skuffet OB

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
                  Jeg må bare erkende at vi er en klub der på alle fronter agere som om vi allerede lå i 1 division. At vi som ENESTE storklub på fyn ikke kan tilbyde fanbasen en seriøs mulighed for at erhverve sig mechendise er jo fuldstændig til grin. Hvordan vil man udvikle sig hvis man ikke tillader folk at få fat i nogle produkter med OB logo på. Jeg kan ikke begribe at man har overladt dette til Intersport, som så har hele 29 OB vare på deres side. At jeg som "kunde" som vi alle snart er i OB, er det nu alligevel en meget ærgelig tendens at jeg ikke kan hoppe ind på en OBshop og købe alverdens lir og laller længere!

                  Jeg håber at klubben sætter de småpenge af til igen at kunne drive sådan en shop for det er simpelthen underlavmålet at jeg som fan af eneste klub i danmarks 3 største by, ingen reelle muligheder har for at fremskaffe ordentlig OB merchendise!! Jeg er skuffet OB
                  Hold da op !!

                  Man kan købe vildt meget : OB logo , hjemmetrøjen og shorts ENDDA BÅDE I VOKSEN OG BARN ! Shit det er vildt .. Gad vide om man også kan få tryk på trøjen ? ( så man kan få navnet på en af vores mange profiler på )
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Hold da op !!

                    Man kan købe vildt meget : OB logo , hjemmetrøjen og shorts ENDDA BÅDE I VOKSEN OG BARN ! Shit det er vildt .. Gad vide om man også kan få tryk på trøjen ? ( så man kan få navnet på en af vores mange profiler på )
                    Jeg prøvede dét. Man kan få tryk på trøjen men kun af flere spillere ikke af alle. (Måske de har glemt den en eller anden fordi man se ikke så meget af vores spillere på banen...). Og kunne ikke finde en mulighed for en egen tryk med egen navn eller tekst. (Tænkede om en trøje med "I Processen" og i stedet ef en Nr. ville jeg gerne har en "Øv"). Så bestillede jeg en Lasse-Nielsen-trøje ... fra Lech Poznan. :-)
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Jeg prøvede dét. Man kan få tryk på trøjen men kun af flere spillere ikke af alle. (Måske de har glemt den en eller anden fordi man se ikke så meget af vores spillere på banen...). Og kunne ikke finde en mulighed for en egen tryk med egen navn eller tekst. (Tænkede om en trøje med "I Processen" og i stedet ef en Nr. ville jeg gerne har en "Øv"). Så bestillede jeg en Lasse-Nielsen-trøje ... fra Lech Poznan. :-)
                      Det er jo den totale falliterklæring .

                      Min søn ønskede sig vores udebanetrøje så jeg skrev en mail til OB for at høre om muligheden for at købe en . Og gæt engang hvad svaret var : intet svar ...

                      Gad vide om de prøver at udsluse de stribede trøjer så de ikke skal give rabatten ved indgangen ..
                      Last edited by Magge; 20-09-2016, 05:45.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                        Det lyder som en spare øvelse - Jeg har svært ved at se at en daglig åbent fanshop i Ådalen kan have givet overskud eller hvad tænker I?

                        Jeg bruger den virkelig sjældent, men hvis jeg boede længere væk ville behovet for at flashe mit tilhørsforhold nok stige - Nu jeg tænker over det så vil jeg også have en OB kop! Jeg tænker det er en ok løsning at bruge en ekstern forhandler, men det skal selvfølgelig ikke kun være spilletrøjer og sportstøj fra trøjesponsoren.
                        Syntes det er forbandet ærgeligt at der ikke er en butik i Ådalen længere, har købt mange gaver til mine drenge deres bedste forældre har gjort det samme. Så kan man selvfølgelig handle på nettet, men udvalget er ikke det samme. Børnene har også selv handlet der en del gange.

                        Tvivler på at det er det store underskud forretningen har kørt med der var begrænset åbningstid, og lokalerne har man jo i forvejen. Priserne må havde gjort at der er en pæn avance på salget.

                        Det var også muligt at købe alm. fodboldstøvler tøj m.m, det har mange i OB's ungdomsafdeling og amatør afdeling også benyttet sig af.

                        Tror det er en rigtig dårlig ide ikke at have en dedikeret fanshop, nuvel der spares måske et par kroner, men man glipper muligheden for at knytte fans bedre til sig, specielt de små nye, der bare vil have alt der står OB på.

                        Regnestykket kan ikke kun gøres op i indtjening her og nu, det er også det lange forløb, hvor fans store som små holder fast i klubben.

                        Det er det samme regnestykke i meget af det andet OB foretager sig, der spares lidt her og nu, men hvad sker der på sigt, Hvor meget mister klubben på disse besparelser i tabte tilskuere og fans, der år efter år køber billeter og sæsonkort. Her burde det være en vigtig strategi at udbygge og fastholde.

                        OB kan jo lave fine tiltag med sommerkampe stævner for børnefodbold m.m.

                        Comment


                          #27
                          Det kan i bund og grund samles ind under alt det lort JH har lavet.

                          Han har kun kigget på en ting og det er penge.
                          Ikke på hvilken størrelse vores klub har, som den største på Fyn, en af danmarks 5 største klubber (burde vi i hvert fald være).

                          Jesper Hansen er ikke sundt for en superliga klub der vil være i toppen af dansk fodbold, hans lallede lillemands syn er ikke noget der gør en klub som OB stor igen, snare tvært imod.

                          Vi risikerer at komme i 1. div. med ham som sportschef, og ende dernede uden mulighed for at komme op i superligaen igen.

                          Det er i mine øjne ikke sært at Horsens er kommet op i superligaen efter at han forlod klubben.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Syntes det er forbandet ærgeligt at der ikke er en butik i Ådalen længere, har købt mange gaver til mine drenge deres bedste forældre har gjort det samme. Så kan man selvfølgelig handle på nettet, men udvalget er ikke det samme. Børnene har også selv handlet der en del gange.

                            Tvivler på at det er det store underskud forretningen har kørt med der var begrænset åbningstid, og lokalerne har man jo i forvejen. Priserne må havde gjort at der er en pæn avance på salget.

                            Det var også muligt at købe alm. fodboldstøvler tøj m.m, det har mange i OB's ungdomsafdeling og amatør afdeling også benyttet sig af.

                            Tror det er en rigtig dårlig ide ikke at have en dedikeret fanshop, nuvel der spares måske et par kroner, men man glipper muligheden for at knytte fans bedre til sig, specielt de små nye, der bare vil have alt der står OB på.

                            Regnestykket kan ikke kun gøres op i indtjening her og nu, det er også det lange forløb, hvor fans store som små holder fast i klubben.

                            Det er det samme regnestykke i meget af det andet OB foretager sig, der spares lidt her og nu, men hvad sker der på sigt, Hvor meget mister klubben på disse besparelser i tabte tilskuere og fans, der år efter år køber billeter og sæsonkort. Her burde det være en vigtig strategi at udbygge og fastholde.

                            OB kan jo lave fine tiltag med sommerkampe stævner for børnefodbold m.m.
                            Jeg skal vare mine ord lidt, kan jeg mærke... men - at en fodboldklub med et kæmpe fanpotentiale (oplandet taget i betragtning), og som ligger i bedste række i DK og som i ny og næ henter medaljer og spiller med, hvor det er sjovt, skal bare pine død have en merchandiseshop. For min skyld gør det ingenting, at der ikke er en decideret fysisk shop i Ådalen, eller andre steder, og at man kan kun se og føle på tingene på stadion. Men man SKAL bare gøre det tilgængeligt online, således at alle - også dem, der bor andre steder i landet, og dem der ikke lige kommer på stadion hver gang, kan have en chance for at købe merchandise. Eller hvad med bedsteforældre, der aldrig kommer på stadion, men som gerne vil købe merchandise til sine børnebørn?

                            Overskud/underskud...det må være pænt ligegyldigt i den her sammenhæng - en fanshop (i det mindste på nettet) SKAL bare være der! Ret meget længere er den ikke. Lige nu giver OB jo ikke engang deres fans særlig stor mulighed for visuelt at være fans...
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              Jeg skal vare mine ord lidt, kan jeg mærke... men - at en fodboldklub med et kæmpe fanpotentiale (oplandet taget i betragtning), og som ligger i bedste række i DK og som i ny og næ henter medaljer og spiller med, hvor det er sjovt, skal bare pine død have en merchandiseshop. For min skyld gør det ingenting, at der ikke er en decideret fysisk shop i Ådalen, eller andre steder, og at man kan kun se og føle på tingene på stadion. Men man SKAL bare gøre det tilgængeligt online, således at alle - også dem, der bor andre steder i landet, og dem der ikke lige kommer på stadion hver gang, kan have en chance for at købe merchandise. Eller hvad med bedsteforældre, der aldrig kommer på stadion, men som gerne vil købe merchandise til sine børnebørn?

                              Overskud/underskud...det må være pænt ligegyldigt i den her sammenhæng - en fanshop (i det mindste på nettet) SKAL bare være der! Ret meget længere er den ikke. Lige nu giver OB jo ikke engang deres fans særlig stor mulighed for visuelt at være fans...
                              Jeg er fuldstændig enig her..

                              Hvad bruger man egentlig de tidligere lokaler til i Ådalen? Nogen der ved det?

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg er fuldstændig enig her..

                                Hvad bruger man egentlig de tidligere lokaler til i Ådalen? Nogen der ved det?
                                Mon det skal bruges så vores nye gamer har et træningslokale? ;-)

                                Lige som man prøver på at remse alle de ting op, man synes er helt forkert ved OB i øjeblikket, så bliver man lige mindet om, at vi ikke engang har en rigtig fanshop. Det er ren tegneserieklub det her efterhånden.

                                Få en rigtig fanshop. Det er jo galamatias det her.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X