Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slut med fanshop på nettet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
    På Ebay kan du bestille fanhalstørklæder i de rigtige farver til under 100 kroner, hvis det bare skal være sådan et "standard" halstørklæde. Eks.:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Beechfield...t/331940373073

    Kender ikke noget til kvalitet mv.
    Tusind tak det var lige det jeg kiggede efter, og det er bestilt. Havde nu ellers gerne smidt 200-300 efter et ægte OB-halstørklæde, men det er åbenbart yt i en ''moderne'' fodbolklub!
    We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
      Har svært ved at forstå, at man i det mindste ikke bare har et lager (en container?) et eller andet sted med artikler, hvor man så sender en studiemedhjælper ud og pakker et par gange om ugen. Det kan ikke koste meget.
      Enig, og uden at have belæg for min påstand, vil jeg alligevel tillade mig at tvivle på, at der er én eneste af de øvrige Superliga-klubber, der ikke har en onlineshop. Selv FC Roskilde har en onlineshop.

      Det kan virkelig ikke kræve så meget. Og i øvrigt, en ting er at servicere den fangruppe, der rykker til f.eks. KBH eller Aarhus, men hvis man gerne vil være hele Fyns hold, så er der stadig langt fra Svendborg/Nyborg til Odense for at handle merchandise i en travl hverdag. Dem burde man måske også tænke lidt på.

      Comment


        #63
        Det skriger jo bare til himlen om måden vores "ledere" forsøger at køre denne klub på.! At man deler segmenterne op og tager dem som
        selvstændige områder med fokus på kr/øre, køre på sigt OB i sænk!

        Enhver klub med respekt for sig selv skal bruge penge på fanpleje. At kunne tilbyde nul og en skid til sine "kunder" viser hvad vi betyder for dem..

        OB formår at skuffe mig gang på gang!

        Comment


          #64
          Jeg kan så også informere om at Horsens har fået en online shop efter at JH smuttede til os og lukkede vores.

          Bare til info.

          Comment


            #65
            Utroligt at man ikke kan have en netshop i en klub som OB. Total falliterklæring..
            Lav nu en webshop og ha et lille lager med varer i Ådalen hvor evt nogen fra de ældre U hold kunne pakke og sende 1-2 gange om ugen mens de får en lille skilling..
            Evt lavet som holdansvar hvor det der bliver tjent går til hele holdet..

            Det der er lavet ude i Rosengårdscenteret er simpelthen så sølle. Jeg mister lysten til at købe noget de gange jeg går forbi derude..
            Følg med tiden og kør det online. Det kræver ikke meget i så stor en organisation

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Utroligt at man ikke kan have en netshop i en klub som OB. Total falliterklæring..
              Lav nu en webshop og ha et lille lager med varer i Ådalen hvor evt nogen fra de ældre U hold kunne pakke og sende 1-2 gange om ugen mens de får en lille skilling..
              Evt lavet som holdansvar hvor det der bliver tjent går til hele holdet..

              Det der er lavet ude i Rosengårdscenteret er simpelthen så sølle. Jeg mister lysten til at købe noget de gange jeg går forbi derude..
              Følg med tiden og kør det online. Det kræver ikke meget i så stor en organisation
              fuldstændigt enig ....
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                #67
                Ikke meget af en fanshop tilbage, når man bruger linket på ob.dk så kommer man ind på : https://www.intersport.dk/produkter/...hirts/fodbold/ og der er flere brøndby trøjer end OB trøjer.

                Suk

                Comment


                  #68
                  Det er simpelthen så sørgeligt. At en klub af OB`s størrelse er et biprodukt på Intersports hjemmeside er simpelthen til at græde over. Selv om det koster klubben penge, må og skal den, have en egen fanshop. hvis man ellers vil kunne tages seriøst.
                  Når det så er sagt, så hænger det selvfølgelig sammen med, at man gennem snart 7-8 år har haft sørgelige resultater, hvorfor en stor del at især (den yngre) fanbase er forsvundet. Når jeg går en tur i nogle af de byer på Sydfyn, hvor vi kommer, Ringe, Faaborg og Svendborg, så er det trøjer fra FCK og BIF, sammen med enkelte fra AGF og FCM, der dominerer gadebilledet. Sørgeligt - og det tager rigtig lang tid at vende. Det er da også efterhånden mere end fem år siden, at min den ældste (15 år) ville have en OB-trøje. I mellemtiden er det blevet til trøjer med sydamerikanske og spanske hold, men ikke OB: "Skal jeg tage den på i skole, og så blive drillet med, at jeg er fan af et taberhold?". Forstår ham godt.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                    Det er simpelthen så sørgeligt. At en klub af OB`s størrelse er et biprodukt på Intersports hjemmeside er simpelthen til at græde over. Selv om det koster klubben penge, må og skal den, have en egen fanshop. hvis man ellers vil kunne tages seriøst.
                    Når det så er sagt, så hænger det selvfølgelig sammen med, at man gennem snart 7-8 år har haft sørgelige resultater, hvorfor en stor del at især (den yngre) fanbase er forsvundet. Når jeg går en tur i nogle af de byer på Sydfyn, hvor vi kommer, Ringe, Faaborg og Svendborg, så er det trøjer fra FCK og BIF, sammen med enkelte fra AGF og FCM, der dominerer gadebilledet. Sørgeligt - og det tager rigtig lang tid at vende. Det er da også efterhånden mere end fem år siden, at min den ældste (15 år) ville have en OB-trøje. I mellemtiden er det blevet til trøjer med sydamerikanske og spanske hold, men ikke OB: "Skal jeg tage den på i skole, og så blive drillet med, at jeg er fan af et taberhold?". Forstår ham godt.
                    Jeg er helt enig med dig i at det er useriøst, men vi også kigge indad og se på om vi selv køber nok merch. Jeg er fuldstændig uenig med dig i at BIF, FCK, FCM og AGF trøjer dominere gadebilledet, der ses måske enkelte BIF og FCK-trøjer, men jeg ser ingen, som i absolut ingen AGF og FCM trøjer i Ringe. Derimod kan du, hvis du kommer i lokale boldklubber på Midtfyn nemt se hvilken klub der er den største på Fyn.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #70
                      Selvfølgelig er det også et forhold og udbud og efterspørgsel. og om vi køber nok. Men hvis man måske er nede i en bølgedal, men samtidig vil sælge, nytter det ikke at spare en sælger væk. Måske man skal prøve at ansætte en til? Måske man skal gøre det lettere for dem, der vil købe en OB-trøje at gøre det.
                      På min søns skole i Vester Skerninge er der flere AGF og FCM trøjer end OB-trøjer. For ikke at tale om FCK og BIF. Det sker også af og til, at der samles en bil, hvor man kører til Brøndby for at se bold. Jeg ser det samme i gadebilledet i Svendborg, og til dels Faaborg. Måske vi kommer der på forskellige tidspunkter :)

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                        Selvfølgelig er det også et forhold og udbud og efterspørgsel. og om vi køber nok. Men hvis man måske er nede i en bølgedal, men samtidig vil sælge, nytter det ikke at spare en sælger væk. Måske man skal prøve at ansætte en til? Måske man skal gøre det lettere for dem, der vil købe en OB-trøje at gøre det.
                        På min søns skole i Vester Skerninge er der flere AGF og FCM trøjer end OB-trøjer. For ikke at tale om FCK og BIF. Det sker også af og til, at der samles en bil, hvor man kører til Brøndby for at se bold. Jeg ser det samme i gadebilledet i Svendborg, og til dels Faaborg. Måske vi kommer der på forskellige tidspunkter :)
                        Det må vi jo gøre .. mit indtryk er at de spillere OB sender ud i deres ØensHold-projekt har en god afsmitning på farvesammensætningen af trøjerne hos de små purke.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #72
                          En forklaring på manglende fanshop er højest sandsynligt, at OB ikke har kunne afsætte nok varer, og har et stort lager af merchandise til en høj værdi, som bare ikke kan afsættes. Der er for lidt flow i fanshoppen. Når det er sagt, undrer det også mig, at man ikke laver en lille webshop med kerneprodukter som spillertøj og andet af det der sælger. Det må kunne gøres for en rimelig beskeden sum, og selvom der måske er lidt mere på bundlinjen i at samarbejde med intersport, handler det også lidt om at brande sig.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            En forklaring på manglende fanshop er højest sandsynligt, at OB ikke har kunne afsætte nok varer, og har et stort lager af merchandise til en høj værdi, som bare ikke kan afsættes. Der er for lidt flow i fanshoppen. Når det er sagt, undrer det også mig, at man ikke laver en lille webshop med kerneprodukter som spillertøj og andet af det der sælger. Det må kunne gøres for en rimelig beskeden sum, og selvom der måske er lidt mere på bundlinjen i at samarbejde med intersport, handler det også lidt om at brande sig.
                            Når man afskaffer drikke osv til træning så er det et ret seriøst tegn på st der skæres ind til benet og så er den besparelse ikke svær at tage. Nu er der så åbnet for pungen efter at der er kommet balance i tingene så mon ikke merchandise ikke står på listen .. spørgsmålet er vel blot hvor højt det er prioriteret ...
                            Når Arsenal køber en asiat og Real Madrid køber spillere fordi de kan tjene sig ind i trøjesalg så er det jo ikke fordi at det behøver at være en tilsætningsforretning .. heller ikke på OB niveau.
                            Men man kunne jo se om man kunne finde nogle frivillige der ville stå for en bod med mobilepaybetaling og et lille lager for at få gang i det ... hvis de alligevel har et lager liggende ..
                            Send et spørgeskema ud med hvad der efterspørges og gå produceret de 5-10 største emner ..
                            Husker den gamle webshop og det er altså ikke alt man kan sælge blot fordi man smider et OB logo på .. hold det relevant.
                            Last edited by Plum; 10-11-2018, 11:07.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Når man afskaffer drikke osv til træning så er det et ret seriøst tegn på st der skæres ind til benet og så er den besparelse ikke svær at tage. Nu er der så åbnet for pungen efter at der er kommet balance i tingene så mon ikke merchandise ikke står på listen .. spørgsmålet er vel blot hvor højt det er prioriteret ...
                              Når Arsenal køber en asiat og Real Madrid køber spillere fordi de kan tjene sig ind i trøjesalg så er det jo ikke fordi at det behøver at være en tilsætningsforretning .. heller ikke på OB niveau.
                              Men man kunne jo se om man kunne finde nogle frivillige der ville stå for en bod med mobilepaybetaling og et lille lager for at få gang i det ... hvis de alligevel har et lager liggende ..
                              Send et spørgeskema ud med hvad der efterspørges og gå produceret de 5-10 største emner ..
                              Husker den gamle webshop og det er altså ikke alt man kan sælge blot fordi man smider et OB logo på .. hold det relevant.
                              Selvfølgelig skal interesserede kunne købe sig en OB-trøje efter eget ønske - og ikke samme sted som konkurrenterne (Intersport).
                              Muligheden må være nedlagt fordi det ikke løb rundt økonomisk. Måske har også den store udskiftning af spillere betydet stort svind.
                              Hvis det ikke er muligt med en slags bod betjent af frivillige mod sæsonkort mm burde en smart internetløsning være løsningen. Og nogle spillernavne skulle måske først produceres, når der var en køber.
                              Og hvem skulle så stå for internetshoppen Det skal spillerne. Det er sundt at lave noget andet en gang imellem. Kunne også være et tilbud til yngre spillere - eventuelt mod lidt betaling.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #75
                                Den kommer lige med her. Har fødselsdag i morgen(sejr, tak) og søster kom lige med dagens overraskelse :-)

                                Efter hvad jeg forstod, kan kageopsatsen findes på nettet, og genbruges.

                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X