Side 2 af 8 FørsteFørste 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 78
    Senior Member andlox's avatar
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Tyskland
    Det er bare dumt og pinligt at lukke online-fanshoppen. Især uden at tilbyde en fornuftig alternative (de to eller tre ting man får nu vil jeg ikke kalde "alternative").
    Merchandise er en økonomisk faktor i fodbold. Vil OB ikke mere deltage i det?
    Desuden fik man en rabat i online-fanshoppen med en OB+-medlemskab. Ved nogen om den rabat blev også "lukket"?

Citer Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    De lukkede shoppen i Ådalen for et par år siden, og har kun haft onlinesalg siden. Det har de så ikke engang længere. Jeg købte ind der en tre-fire gange om året, plus på Stadion. Men det er sgu lidt pauvert, synes jeg.

EDIT: Her er et par netshops fra klubber vi kan sammenligne os med. Professionelt, og med langt større (og federe) udvalg end der var i OBs shop INDEN den lukkede. Især i tøj.

http://shop.agf.dk/merchandise
    http://shop.aabsport.dk/
    http://shop.fcm.dk/
    Enig webshoppen var på mange måder mangelfuld

Citer Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Det er bare dumt og pinligt at lukke online-fanshoppen. Især uden at tilbyde en fornuftig alternative (de to eller tre ting man får nu vil jeg ikke kalde "alternative").
    Desuden fik man en rabat i online-fanshoppen med en OB+-medlemskab. Ved nogen om den rabat blev også "lukket"?
    Problemet lige nu er jo ikke at OB har nedlagt deres egen fanshop, problemet er at vi pt stort set ikke har nogen ordentlige produkter udover hjemmebanetrøje og shorts. Ikke engang en ordentlig udebanetrøje kan vi prale af.
    Det skal der helt klart strammes op på. Om det så bliver solgt under OB.DK eller INTERSPORT.DK/OB eller noget helt tredje, er i mit univers underordnet. Økonomisk er det jo nok ganske fornuftigt at udlicitere det til vores samarbejdspartner (Intersport) som har ekspertise på det område, men så skal klubben og Hummel altså også til at komme ind i kampen og præsentere noget ordentligt OB-gear.

Nu har jeg ikke været verdens største kunde i fanshoppen, men jeg må indrømme, at jeg finder det sørgeligt, at klubben ikke engang selv kan administrere en webshop.
    Én ting er at man vælger at lukke shoppe i Ådalen, som man gjorde for et par år siden. Forståeligt nok, hvis det ikke løber rundt. Men hvis alt gejlet, undtaget spillertøjet, nu kun bliver tilgængeligt på kampdage er godt nok ærgerligt. Jeg kender i hvert fald flere, der har spurgt mig til, hvor de finder div. OB-gear henne, og har henvist dem til fanshoppen. Det har været til gaver m.m. Det er folk, der helt sikkert aldrig kommer til en kamp på stadion, men som har noget familie og lign., som er OB-fans.

Citer Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Men hvis det er en negativ økonomisk faktor, så er man jo også nødt til at reagere på det. Hvis det havde været en bragende god forretning, så var den nok ikke lukket. Men trist er det i hvert fald, ligemeget om det så er fordi produkterne ikke har været gode nok, eller det er fordi der simpelthen ikke er et ordentligt kundegrundlag.

Senior Member Kaspernon's avatar
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Vejle
    Citer Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Det er først blevet skrevet i dag. Og det var i går, at jeg var inde og kigge.
    Ja okay, så har de ikke været hurtige da... ærgerlig måde du/vi skulle opdage det på...

Wow. Der må godt nok have været dårligt salg i webshoppen. Det er på sin vis ikke overraskende, når man ser på designkvaliteten af det, der blev solgt, men tidligere har merch-indtægterne da været et væsentligt bidrag til indtægterne.

Jeg har aldrig forstået, at man ikke arbejdede på at skabe en designlinje, en rød tråd, der betød at man ikke skulle være så die hard OB-fan, at man var ligeglad med hvad man iførte sig for at gå med det. Der kunne her sagtens laves en aftale med fanscenen, der kunne være med til at designe en del og få en lille procentdel af salget til fanaktiviteter - der er mange muligheder.

Senior Member
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    KBH
    Jeg tænker, at min OB-brødrister bliver mange penge værd om et par år... af alle de køkkenting jeg har, er det mit kæreste eje.

Senior Member Onkel Riffel's avatar
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Eksil i Kbh
    Citer Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Wow. Der må godt nok have været dårligt salg i webshoppen. Det er på sin vis ikke overraskende, når man ser på designkvaliteten af det, der blev solgt, men tidligere har merch-indtægterne da været et væsentligt bidrag til indtægterne.

Jeg har aldrig forstået, at man ikke arbejdede på at skabe en designlinje, en rød tråd, der betød at man ikke skulle være så die hard OB-fan, at man var ligeglad med hvad man iførte sig for at gå med det. Der kunne her sagtens laves en aftale med fanscenen, der kunne være med til at designe en del og få en lille procentdel af salget til fanaktiviteter - der er mange muligheder.
    Jeg har aldrig købt noget OB-tøj, ud over kamptrøjer, ganske enkelt fordi det hele lignede noget der var designet af Tøj og Sko i 90erne. Fankomiteens t-shirts var enkle, flotte og klasser over noget OB nogensinde solgte, og de var lavet af glade amatører.

Men måske var det problemet? At OBs merc var designet af folk, der ikke gav fem potter pis for OB, eller forstod noget om klubben? Et lyserødt OB-slips? En grim sweatshirt i elendig 90er-bomuld? Ja, det skal nok sælge på tribunerne...
    Sidst redigeret af Onkel Riffel : 12-07-2016 kl. 11:55
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

Citer Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Men hvis det er en negativ økonomisk faktor, så er man jo også nødt til at reagere på det. Hvis det havde været en bragende god forretning, så var den nok ikke lukket. Men trist er det i hvert fald, ligemeget om det så er fordi produkterne ikke har været gode nok, eller det er fordi der simpelthen ikke er et ordentligt kundegrundlag.
    Salget har sandsynligvis været skræntende hvilket er forståeligt for det har sandt for dyden været et sørgeligt og stillestående udvalg de har haft de senere år .
    Jesper Hansen :

Regler for indlæg