Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
    Jeg er umiddelbart ret positivt stemt over for den nye struktur. Den har mange fordele, som allerede er nævnt i tråden. Men en af de vigtigste er for mig at se, at vi kommer væk fra en liga, hvor 17% af holdene rykker ned. Frit fra hukommelsen mener jeg at huske, at Superligaen har været den liga i Europa med klart flest nedrykkere ift. antal hold. Dette tror jeg har givet en meget stresset liga, hvor mange hold langt ind i sæsonerne reelt har været i nedrykningsfare med det resultat, at der er blevet spillet overlevelsesfodbold. Vi har jo selv været en del heraf gennem mange sæsonener bortset fra det senest overståede. Jeg er, modsat dig, glad for at det bliver sværere at rykke ned. Tror det bliver til gavn for ligaen.
    Man kunne bare have lavet playoff mellem nr. 11 og nummer to i 1.div. Men det ville 1. div-holdene og elevatorholdene nok ikke gå med til...

    Det vigtigste for mig er afskaffelsen af det enormt trælse tre-kamps system. Man kunne risikere at have to udekampe mod FCK, BIF og FCM i samme sæson. I sidste sæson havde vi to udekampe mod FCM og to mod Brøndby. Der er fanden til forskel, i forhold til at have to hjemmekampe mod hver. Hjemmebanehold har en fordel. Og det vil sige, at lodtrækningsuheld kunne reducere et holds mesterskabschancer betragteligt.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Det er ikke 6 men 16 kampe færre:
      14 hold, 26 runder med 7 kampe = 182 kampe
      12 hold, 33 runder med 6 kampe = 198 kampe
      Tror dog, at det i højere grad er klubberne, der ikke kan acceptere 26 runder, da de mister indtægterne fra 7 kampe (3½ hjemmekamp og evt. tv penge alt efter, hvordan en sådan aftale ville blive strikket sammen)

      PS. håbløst, at man er nødt til at indføre en "gulerod". Det viser et klart problem i strukturen!
      Seks runder, mente jeg selvfølgelig

      Man ville ikke have kunnet indføre ny struktur fra næste sæson, fordi tv-stationerne er lovet et vist antal kampe. Men du har da helt sikkert ret i, at klubberne heller ikke er interesserede i at spille markant færre kampe.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Kunne du ikke lige uddybe, hvorfor du mener at slutspillet om mesterskabet favoriserer FCK?

        Jeg mener....hvis de øvrige 5 hold i top 6 ikke er gode nok til at pille points fra FCK, jamen så er FCK vel den rette mester? (eller hvem der nu ellers løber med mesterskabet)

        Jeg er ikke ubetinget fan af den nye struktur, men at sige, at det bliver svært at blive mester, når man nu skal møde lidt stærkere hold, end hvis man skulle møde et blødt midterhold...jo da - og det er da fedt. Så må man komme ind i kampen og vise sig som det bedste hold. Ellers har man alligevel ikke noget at gøre på ligaens førsteplads.
        Jeg skulle nok have tilføjet et "lidt" efter favoriserer FCK. Jeg synes ikke, at denne del af strukturen er en skandale. Men i år f.eks. har massen under FCK slået hinanden på kryds og tværs, mens FCK er gode til at steppe op og vinde i de "store", vigtige kampe mod de direkte konkurrenter. Nu blev det ikke så afgørende i år, fordi FCK var suveræne, men havde ligaen været tættere, så kunne det være en afgørende faktor, og den mulighed får FCK flere af med den nye struktur. Det er måske også fair nok i det perspektiv, at det øger chancen for, at det bedste hold vinder, men jeg synes i bund og grund også, at et mesterskab skal afgøres ift. hvordan man har klaret sig mod alle hold i ligaen.

        Det har dog den klare fordel, at man ikke risikerer at møde en direkte konkurrent to gange ude og kun en gang hjemme som i den nuværende struktur.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Jeg skulle nok have tilføjet et "lidt" efter favoriserer FCK. Jeg synes ikke, at denne del af strukturen er en skandale. Men i år f.eks. har massen under FCK slået hinanden på kryds og tværs, mens FCK er gode til at steppe op og vinde i de "store", vigtige kampe mod de direkte konkurrenter. Nu blev det ikke så afgørende i år, fordi FCK var suveræne, men havde ligaen været tættere, så kunne det være en afgørende faktor, og den mulighed får FCK flere af med den nye struktur. Det er måske også fair nok i det perspektiv, at det øger chancen for, at det bedste hold vinder, men jeg synes i bund og grund også, at et mesterskab skal afgøres ift. hvordan man har klaret sig mod alle hold i ligaen.

          Det har dog den klare fordel, at man ikke risikerer at møde en direkte konkurrent to gange ude og kun en gang hjemme som i den nuværende struktur.
          I den forgangne sæson formåede sølvvinderne fra SE ikke at tage et eneste point fra FCK. Og når FCK så samtidig sørger for at vinde de kampe, der skal til for at blive mestre, så er det vel fair nok? Det samme må jo gøre sig gældende i et slutspil. Kan man ikke vriste points fra den senere mester ad en eller flere omgange, så må man altså tage sig til takke med den placering man så får. Jeg ser desværre ikke fordelen for FCK. Tværtimod får de hårdere modstand i de sidste 10 runder. Og kan disse modstandere ikke stå distancen, så er det bare ærgerligt...for dem
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Det kan du heller ikke. I nedrykningsspillet skal du spille i to puljer af fire hold. Du skal blive top-to i din pulje (seks kampe) for at møde en af de andre to fra den anden pulje i en semi over to kampe, for derefter at spille finale mod den anden gruppevinder, om at møde nummer tre eller fire fra top-seksspillet. og vigtigst: du tager dine point fra grundspillet med i nedrykningspuljerne. Så nej, du kan ikke blive nr. 10 over en hel sæson, og komme i Europa (det er i hvert fald et stort set usandsynligt scenarie)

            Edit: Jeg ved godt jeg lyder som om jeg er ansat af divisionsforeningen, med al min snak.

            Tag ikke fejl. Hvis det stod til mig, så var Superligaen 16 hold, to kampe mod hver; en ude, en hjemme, og to nedrykkere. Nr. tredjesidst spillede playoff mod nummer tre i første division om den sidste Superligaplads.

            Edit 2: Rettet for at der faktisk er to playoffrunder, inden du møder nogen fra top-seks om EL-plads.
            Med "nr. 10 mod alle hold", mener jeg efter "grundspillet" og der kan jeg ikke se, hvordan det ikke skulle være muligt.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Med "nr. 10 mod alle hold", mener jeg efter "grundspillet" og der kan jeg ikke se, hvordan det ikke skulle være muligt.
              Men sæsonen er ikke færdig efter grundspillet, ligeså lidt som sæsonen var ovre efter 26 runder i det gamle system..
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Men sæsonen er ikke færdig efter grundspillet, ligeså lidt som sæsonen var ovre efter 26 runder i det gamle system..
                NU lyder du som en fra divisionsforeningen :D.
                Men sæsonen er færdig i forhold til at spille imod alle og der er det helt absurd, at man kan komme i Europa med en slutplacering som nr. 10!
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  NU lyder du som en fra divisionsforeningen :D.
                  Men sæsonen er færdig i forhold til at spille imod alle og der er det helt absurd, at man kan komme i Europa med en slutplacering som nr. 10!
                  Men, det er ikke en slutplacering! Ligesom du ikke er i Rom, når du når den italienske grænse. (Skulle jeg hilse fra Divisionsforeningen og sige).

                  (Tåbeligt vi diskuterer det. Jeg er dybest set enig. Det er grotesk at nummer tre i mesterskabsspillet, og overall, kan miste sin EL-plads i én kamp)
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    I den forgangne sæson formåede sølvvinderne fra SE ikke at tage et eneste point fra FCK. Og når FCK så samtidig sørger for at vinde de kampe, der skal til for at blive mestre, så er det vel fair nok? Det samme må jo gøre sig gældende i et slutspil. Kan man ikke vriste points fra den senere mester ad en eller flere omgange, så må man altså tage sig til takke med den placering man så får. Jeg ser desværre ikke fordelen for FCK. Tværtimod får de hårdere modstand i de sidste 10 runder. Og kan disse modstandere ikke stå distancen, så er det bare ærgerligt...for dem
                    Jeg har da ikke pillet ved deres mesterskab i år, kalder dem da netop suveræne. Synes egentligt, at du underbygger min pointe med det her indlæg, så jeg pt lidt forvirret.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Men, det er ikke en slutplacering! Ligesom du ikke er i Rom, når du når den italienske grænse. (Skulle jeg hilse fra Divisionsforeningen og sige).

                      (Tåbeligt vi diskuterer det. Jeg er dybest set enig. Det er grotesk at nummer tre i mesterskabsspillet, og overall, kan miste sin EL-plads i én kamp)
                      Du kan jo godt slutte nr. 10 pointmæssigt og komme i Europa gennem turneringen, hvis du vinder play-off kampene om 7.-10. pladsen. Du kan på 10. pladsen være et uendeligt antal point efter nr. 7, men stadig ende foran dem efter et par play-off kampe - det er sgu da noget mærkeligt noget

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Jeg har da ikke pillet ved deres mesterskab i år, kalder dem da netop suveræne. Synes egentligt, at du underbygger min pointe med det her indlæg, så jeg pt lidt forvirret.
                        Så forstår jeg ganske enkelt ikke, hvad du mener med, at det med slutspillet er en (lille) fordel for FCK.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Du kan jo godt slutte nr. 10 pointmæssigt og komme i Europa gennem turneringen, hvis du vinder play-off kampene om 7.-10. pladsen. Du kan på 10. pladsen være et uendeligt antal point efter nr. 7, men stadig ende foran dem efter et par play-off kampe - det er sgu da noget mærkeligt noget
                          Deri er jeg enig - men jeg forstår godt, hvorfor man vælger at gøre sådan.
                          Et hold kan ende lige uden for de øverste 6 placeringer, med uendeligt langt ned til nedrykning, og dermed rent praktisk går nogle totalt ligegyldige kampe i møde i foråret. Nu giver man de bedste af de nederste en gulerod at spille for i de sidste kampe, således at der rent faktisk er noget at spille for - også for dem. Rimeligt? Nææh ikke i forhold til dem, der ender som nummer 3/4 - men for spændingens skyld i nederste halvdel forstår jeg godt valget.
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Deri er jeg enig - men jeg forstår godt, hvorfor man vælger at gøre sådan.
                            Et hold kan ende lige uden for de øverste 6 placeringer, med uendeligt langt ned til nedrykning, og dermed rent praktisk går nogle totalt ligegyldige kampe i møde i foråret. Nu giver man de bedste af de nederste en gulerod at spille for i de sidste kampe, således at der rent faktisk er noget at spille for - også for dem. Rimeligt? Nææh ikke i forhold til dem, der ender som nummer 3/4 - men for spændingens skyld i nederste halvdel forstår jeg godt valget.
                            Jamen jeg forstår da også godt argumenterne for at gøre det sådan, det er bare et klart symptom på en langt fra optimal struktur, at man er nødt til at finde på sådan en mærkelig og usportslig løsning

                            Comment


                              #44
                              Jeg er grundlæggende modstander af enhver form for grundspil... men når nu det SKAL være, så er dette vel den mindst dårlige version vi kan forvente. Jeg er moderat ikke-negativ...

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Jeg er grundlæggende modstander af enhver form for grundspil... men når nu det SKAL være, så er dette vel den mindst dårlige version vi kan forvente. Jeg er moderat ikke-negativ...

                                Mvh

                                MaxHH
                                Så længe points ikke bliver halveret og fratrukket og alt muligt andet gejl som i håndbold, så skal det nok gå... og nej, jeg er ikke ubetinget tilhænger af det der slutspil
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X