Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Grundspil 2016/17

    Om få uger starter en ny æra i dansk fodbold. Med den nye struktur bliver det uhyre vigtigt at være med på toget fra start. Der er ingen tvivl om at pengene er i det øverste slutspil.
    Kampen om at blive mellem de 6 bedste bliver benhård. Og med 5 runder efter januars transfervindue, kan der være klubber der køber spillere som de ikke ville købe under normale omstændigheder.
    Jeg glæder mig til at se hvordan den nye struktur kommer til at fungere i praksis. Jeg er positivt indstillet og tror det bliver spændende i forhold til den gamle turnering som de fleste var blevet trætte af.

    Jeg har for sjov rangeret klubberne som jeg tror de klarer sig i grundspillet.

    2 hold er sikre.
    Fck og Fcm.
    2 hold næsten sikre.
    Brøndby og Aab.
    Så er der 5 hold der kommer til at slås om resterne.
    Sønderjyske. Randers. Agf. OB Og Fcn.
    De resterende 5 hold.
    Esbjerg. Viborg. Lyngby. Horsens. Og Silkeborg kommer til at kæmpe for overlevelse.

    Håber vi ser OB som en fast bestanddel af top 6 fremover. Men tror vi kommer til at ligge på vippen. Jeg håber vi får noget mere at skyde med i angrebet, og manglen på Falk hurtigt er løst.
    God sæson til alle.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    7 hold der slås om de sidste 4.
    Brøndby og Aab.
    Sønderjyske. Randers. Agf. OB Og Fcn.
    Har lige rettet den til for dig.

    Der er intet wauv over hverken Brøndby eller Aab, i hvertfald ikke i forhold til de 5 andre.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
      Har lige rettet den til for dig.

      Der er intet wauv over hverken Brøndby eller Aab, i hvertfald ikke i forhold til de 5 andre.
      Ret enig m Quest her; der er mange i spil til de sidste 4 pladser. Der er ofte også en overraskelse, måske blandt oprykkerne, som kan snige sig med i slutspil. Det bliver et meget tought race, fordi alle gerne vil hurtigt ud af starthullerne og ligge godt fra start.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Om få uger starter en ny æra i dansk fodbold. Med den nye struktur bliver det uhyre vigtigt at være med på toget fra start. Der er ingen tvivl om at pengene er i det øverste slutspil.
        Kampen om at blive mellem de 6 bedste bliver benhård. Og med 5 runder efter januars transfervindue, kan der være klubber der køber spillere som de ikke ville købe under normale omstændigheder.
        Jeg glæder mig til at se hvordan den nye struktur kommer til at fungere i praksis. Jeg er positivt indstillet og tror det bliver spændende i forhold til den gamle turnering som de fleste var blevet trætte af.

        Jeg har for sjov rangeret klubberne som jeg tror de klarer sig i grundspillet.

        2 hold er sikre.
        Fck og Fcm.
        2 hold næsten sikre.
        Brøndby og Aab.
        Så er der 5 hold der kommer til at slås om resterne.
        Sønderjyske. Randers. Agf. OB Og Fcn.
        De resterende 5 hold.
        Esbjerg. Viborg. Lyngby. Horsens. Og Silkeborg kommer til at kæmpe for overlevelse.

        Håber vi ser OB som en fast bestanddel af top 6 fremover. Men tror vi kommer til at ligge på vippen. Jeg håber vi får noget mere at skyde med i angrebet, og manglen på Falk hurtigt er løst.
        God sæson til alle.
        Jeg vil bestemt ikke kalde Aab for næsten sikre. De står lidt i en position hvor de skal skabe et fundament. De mister 3 spillere til os i sommerpausen - bl a. deres forsvars leder. BIF vil jeg egentligt heller ikke kalde sikre. De har gennem snart mange sæsoner vist, at de er meget ustabile og at deres indkøb ikke nødvendigvis løfter dem. Samtidig mister de Agger og Dumursi så der skal sammenspilles et nyt forsvar der. Det kan, samtidig med evt gruppespil i Europa, godt komme til at koste en del point i starten af sæsonen.

        Jeg ser også med positive øjne frem mod den nye sæson og er som altid optimistisk.
        Er helt sikker på at vi kommer med i slutspillet.

        Comment


          #5
          Ville godt nok synes det var trist hvis OB meldte sådan her ud - omend det nok er realistisk set med Esbjerg øjne, but still - helt uden ambitioner:
          http://www.fyens.dk/sport/Esbjerg-fo...rtikel/3013696

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Ret enig m Quest her; der er mange i spil til de sidste 4 pladser. Der er ofte også en overraskelse, måske blandt oprykkerne, som kan snige sig med i slutspil. Det bliver et meget tought race, fordi alle gerne vil hurtigt ud af starthullerne og ligge godt fra start.
            enig - AAB mister jo KEP til os og mon ikke deres kant ryger til frankrig....desuden mangler de en del mål fra da spalvis havde sin gode periode. AAB som sidste efterår - sikker top 6....AAB som i foråret kanpt så meget. BIF har sendt durmisi og agger videre - og meldingerne er jo på der skal styr på økonomien - nu må vi se hvor længe det holder.
            Og så er transfer vinduet ikke engang åbent endnu - meget kan ske men ja fck og fcm bør være "sikre" deltagere ( alt kan jo ske - bolden er rund og leicester er lige blevet engelske mestre så man ved aldrig.....meeeeen)
            og dernæst følger så et ret stort midterfelt - umiddelbart vil jeg nu nok føre både esbjerg og viborg til listen over potentielle top 6 hold.....så langt var de altså ikke fra i år.
            Og det efterlader så kun de 3 oprykkere som "sikre" i nedrykningsspillet.
            Det bliver tæt endnu engang - og håber virkeligt at kent og JH finder et par klasse forstærkninger til truppen.

            - Og når alt det er sagt; så glæder jeg mig ikke ret meget over den nye struktur - syntes ærlig talt det er noget rod - og vil klart foretrække en turnering der er spillet lige ud.....holdet med flest point bliver mestre - bum. Eneste fordel er man slipper af med 3 kampe pr modstander.....

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
              Ville godt nok synes det var trist hvis OB meldte sådan her ud - omend det nok er realistisk set med Esbjerg øjne, but still - helt uden ambitioner:
              http://www.fyens.dk/sport/Esbjerg-fo...rtikel/3013696
              tja eller bare realistisk - det er jo hvad de budgettere med....tvivler nu også på de går i top 6 - men derfor kan jeg sagtens se dem komme til at være tæt på - og dermed driller alle de andre.
              Midterfeltet er stort i suppen

              Comment


                #8
                Bestemt realistisk, hvis man skal tro det her: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...n-i-maj-maaned
                Lyder bestemt ikke til at Esbjerg kommer til at hente det store i dette vindue - og så får de det svært - også mod oprykkerne, tror jeg.

                Comment


                  #9
                  Aab kommer på ingen måder til at imponerer i næste sæson, ikke alene mister de mange folk. Dernæst så er det typiske positive og succesfulde spil som Aab spillede under Kent Nielsen blevet afløst af et mere fantasiløst Lars Søndergaard spil der fokuserer mere på effektiv defensiv og lange bolde. Deres spiller materiale er ikke til det kedelige beton bold og økonomien er ikke fantastisk - deres fans brokker sig ret voldsomt over hvad der forsvinder og de "erstatninger" de hiver ind.

                  Bif er en størrelse som vi reelt ikke ved noget om før transfervinduet er lukket. Deres nye træner er en one-trick pony der spiller super offensivt med konstant voldsomt pres - det betyder at der ofte er længere imellem deres kæder + at deres spillere generelt skal bruge flere kræfter kampen igennem. De to ting kommer til at lægge et meget større pres på deres forsvarsspillere som i mange situationer vil være forholdsvist alene. Når de så mister Agger og Durmizi, så har de et meget tyndt forsvar uden noget specielt kvalitet ud over en Juelsgaard som ikke har spillet meget men havde/har? et højt niveau.
                  Grunden til at de er så uforudsigelige er deres forstående aktie-emission. Første runde af den er sat til at hente omkring 80 mio. ind og på trods af løfte nummer 783 om fornuftig økonomi, så er jeg sikker på at de går ud og smider kassen for et par spillere. Hvis det er deres sædvanelige ophobning af fallerede/eksotiske offensivspillere - så kommer Bif i kæmpe problemer i denne sæson da mange hold i suppen i forvejen fokuserer meget på omstillinger. Hvis det derimod er et par højeste hylde forsvarsspillere, så kan de meget vel lande i 'næsten sikker' katagorien.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                    Bestemt realistisk, hvis man skal tro det her: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...n-i-maj-maaned
                    Lyder bestemt ikke til at Esbjerg kommer til at hente det store i dette vindue - og så får de det svært - også mod oprykkerne, tror jeg.
                    nej hvis det er tilfældet bliver der næppe handlet det store -så medmindre jonas dahl kan trylle som han gjorde i hobro så kan de nok godt fjernes fra listen over potentielle top 6 hold.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      - Og når alt det er sagt; så glæder jeg mig ikke ret meget over den nye struktur - syntes ærlig talt det er noget rod - og vil klart foretrække en turnering der er spillet lige ud.....holdet med flest point bliver mestre - bum. Eneste fordel er man slipper af med 3 kampe pr modstander.....
                      Helt enig. Fodbold er en "simple game": 2 hold, 1 bold, hvem scorer mere, dem vinder. Så ville jeg også absolut foretrække en "simple" turnering Men desværre tæller penge mere end tradition.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Meget af min manglende sympati for det der slutspilsgejl skyldes at jeg sludrer bold med en mexicaner i ny og næ. Den mexicanske liga har haft både traditionel version og slutspilsversion. Iflg. ham så er slutspil noget fanden har skabt, en masse rod, forvirring og det er langt fra altid det bedste hold der vinder guld, men mere det hold der har haft bedst momentum på de helt rigtige tidspunkter. Når en passioneret medfan ikke har for fem flade øre godt at sige om systemet, så kan jeg ikke lade være med at tage det til efterretning. Han har jo haft det helt inde på sin boldsjæl.

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                          Meget af min manglende sympati for det der slutspilsgejl skyldes at jeg sludrer bold med en mexicaner i ny og næ. Den mexicanske liga har haft både traditionel version og slutspilsversion. Iflg. ham så er slutspil noget fanden har skabt, en masse rod, forvirring og det er langt fra altid det bedste hold der vinder guld, men mere det hold der har haft bedst momentum på de helt rigtige tidspunkter. Når en passioneret medfan ikke har for fem flade øre godt at sige om systemet, så kan jeg ikke lade være med at tage det til efterretning. Han har jo haft det helt inde på sin boldsjæl.

                          MvT
                          og du kan kigge til andre sportsgrene også der har slutspil....håndbold herhjemme.....ja det gælder om at komme videre til slutspillet - og gerne med nogle point medover - men det der virkeligt tæller er jo at ramme formen i foråret. NFL er et andet eksempel, hold der har domineret i grundspillet men bliver ramt af et par skader/nedadgående formkurve på det forkerte tidspunkt.....det koster.

                          lad os se hvordan det går - men håber og tror at det bliver ændret tilbage om ikke alt for lang tid - at den nye struktur skulle give flere penge og være "bedre for dansk fodbold" (læs; fck skal klare sig bedre internationalt - og hvorfor skal jeg bekymre mig om det?) tror jeg ganske enkelt ikke på.

                          Comment


                            #14
                            Men det er et fair system som er langt bedre end den skæve struktur vi har haft i 20 år. Og det hold med flest point bliver mester. Jeg synes det tegner spændende.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                              Meget af min manglende sympati for det der slutspilsgejl skyldes at jeg sludrer bold med en mexicaner i ny og næ. Den mexicanske liga har haft både traditionel version og slutspilsversion. Iflg. ham så er slutspil noget fanden har skabt, en masse rod, forvirring og det er langt fra altid det bedste hold der vinder guld, men mere det hold der har haft bedst momentum på de helt rigtige tidspunkter. Når en passioneret medfan ikke har for fem flade øre godt at sige om systemet, så kan jeg ikke lade være med at tage det til efterretning. Han har jo haft det helt inde på sin boldsjæl.

                              MvT
                              Det skal retfærdigvis siges, at det slutspil, der indføres i DK er ret forskelligt fra de slutspil man ser andre steder. I DK vil det hold der har vundet flest kampe efter 36 runder i alle tilfælde blive mester.

                              Det er i nedrykningsspillet/spillet om EL-pladsen, at der er mulighed for usportslighed og mærkelige udfald.

                              Edit: Man kan altså ikke sammenligne det nye slutspil med håndbold/NFL/Ishockey. Der er ikke tale om playoff om mesterskabet.

                              Først to runder mod alle hold. Derefter tager man alle point med i et slutspil mod top-seks, som man så møder to gange.

                              Hvis du ikke har ret mange point med i slutspillet, så bliver du altså ikke mester, når modstanden i de sidste ti kampe bliver langt sværere end i de første 26.

                              Om noget er det netop vigtigt, at man får point i efteråret mod de mindre hold, så man har "noget at stå imod med", når man kommer i top-seks-slutspillet.
                              Last edited by Onkel Riffel; 08-06-2016, 23:20.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment

                              Working...
                              X