Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transferønsker og muligheder sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Fra sommer virker vores trup helt klart bedre sammensat end den har gjort i de sidste mange vinduer. Men der skal dog helt klart stadig ske en del hvis klubben mener, at man går målrettet efter at ligge i den bedste halvdel når slutspillet startet i næste sæson.

    Jeg er enig omkring Azer. Ift. teknik og blik for spillet har han nogle evner som hverken Makrini eller Izunna har, men på andre områder (fart, nærkampsstyrke, målfarlighed) er han bare ikke stærk nok. Jeg ser fortsat stort potentiale i JJT, men bl.a. kampen i Brøndby viste også, at han skal udvikle sig en del på flere områder. Så vi kan godt bruge en stærk 8'er.

    Hvis jeg kigger på listen med transferfrie spillere i linket ovenfor ser jeg da i hvert et interessant navn. Martin Vingaard.

    Han er blevet diskuteret her på forum ret mange gange. Hans fortid i '13, forhold til OB osv. Ved ikke hvor meget man skal lægge i det i dag.

    Han har nogle evner jeg synes vi godt kunne bruge på vores hold. Han har, som jeg ser det, de seneste par sæsoner gennemgået en mindre omskoling i FCN. Tidligere var han mere dynamisk og udfordrende i sin spillestil. I dag er han bedre til at holde flow i spillet og fungerer lidt mere som "playmaker" og arbejder samtidig relativt godt defensivt.

    Okay, han er så blevet 31 år så det ville ikke være den mest langsigtede løsning. Men hans nuværende rolle/spillestil gør, at jeg godt kan se ham holde i hvert fald 2-3 år mere på dette niveau.

    Andreas Maxsø er også interessant. Han virker dog godt nok til, at være på vej til udlandet og er nok heller ikke realistisk ift. økonomi.
    Synes også en spiller som Nikolaj Madsen i søndertyske er ret spændende. Han har massere dynamik, godt spark fra distancen, og teknikken fejler heller ingen ting. Han tænker altid frem i banen, og det synes jeg klæder enhver spiller. I OB er der sgu for få fremadrettede afleveringer fra de centrale midtbanespillere og det gør at det for ofte er Falk, som må ned og stå for den del af spillet. Det siger sig selv det ikke holder på den lange bane.
    Kan se han har kontrakt til sommeren 17, så han er nok ikke helt gratis oven på en god sæson i succesrige Sønderjyske

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      Nåååå han er her jo allerede....og uden at kende så meget til ham så tæller han ikke rigtigt med vi skal have forstærkninger
      Selvfølgelig tæller han med På samme måde som en U19 bliver rykket op og en spillere som allerede er signet..
      Selvfølgelig skal vi forstærkes. Det jeg bare prøvede at sige var at det bliver nok ikke det vilde transfervindue da antallet ikke er langt fra at være på plads..
      Men ville da være fint hvis dem der så kom var profiler

      Comment


        #33
        Forudsat at ingen med udløb 30/6 forlænges og kun Yao rykkes op, så er vores trup på 20 mand, incl. Thomas Mikkelsen pr. 1/7 :-)

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Selvfølgelig tæller han med På samme måde som en U19 bliver rykket op og en spillere som allerede er signet..
          Selvfølgelig skal vi forstærkes. Det jeg bare prøvede at sige var at det bliver nok ikke det vilde transfervindue da antallet ikke er langt fra at være på plads..
          Men ville da være fint hvis dem der så kom var profiler
          selvfølgelig tæller han med - men 1; han er allerede i truppen - som hvad u19 til sommer - 2; nogen decideret forstærkning fra dag et af har jeg lidt svært ved at se han bliver....talent til en af de yderste pladser som man håber udvikler sig godt - ellers havde han nok fået en længere kontrakt allerede. Det jeg tænker på er nogle forstærkninger/erstatninger for profiler vi mister/ har mistet - zohore og falk feks. Hvis man mener top 6 alvorligt kan man ikke "erstatte" zohore og falk med edmund og yao....

          edit: undskyldmig men kan sgu aldrig huske navnet på vores nye færing....joan (men der var da noget med edmund i hans navn....)
          Last edited by mhbp; 14-04-2016, 09:59.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
            Forudsat at ingen med udløb 30/6 forlænges og kun Yao rykkes op, så er vores trup på 20 mand, incl. Thomas Mikkelsen pr. 1/7 :-)
            tæller det nu til 21 (incl TM)

            Grytebust
            Falkesgaard
            ___________
            Hallgrimur
            JBL
            Ari
            Lund
            Tingager
            KEP
            Joao P
            ___________
            Izunna
            Jacob Buus
            Makrini
            Desler
            Greve
            JJT
            Lucas
            Yao
            Joan
            ___________
            AK
            Festersen
            Thomas Mikkelsen (?)

            Målmandpladsen; her mangler en - men mon ikke vi snakker et klart 3 valg så et talent hentet i egne rækker hvis muligt.

            Forsvaret; tror det langt hen af vejen er på plads - ari o hallgrimur kunne jeg godt tænke mig at få skiftet ud - kræver nok de gør en rigtig god figur ved slutrunden. Desler og Lucas har begge været nede og vende på backen så de kan også flyttes herned.

            Midtbanen; Central midt er vi vel rimeligt på plads med - forudsat at izunna finder sit niveau igen - må sige jeg er mere bekymret for kanterne - hvor længe bliver kent ved med det ari pjat på kanten? Og ellers mangler der bare noget kvalitet derude - igen hænger meget vel på hvor desler skal spille henne

            Angreb; Her mangler vi altså noget. Thomas Mikkelsen eller ej. Som en 4 angriber kunne jeg sagtens se ham - men mon dog han selv er interesseret i det - hvis ellers vejle gerne vil beholde ham mon så ikke man finder en løsning her.

            Comment


              #36
              enig, havde overset at Jacob Buus var kommet på kontrakt - tak for det:-)

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                selvfølgelig tæller han med - men 1; han er allerede i truppen - som hvad u19 til sommer - 2; nogen decideret forstærkning fra dag et af har jeg lidt svært ved at se han bliver....talent til en af de yderste pladser som man håber udvikler sig godt - ellers havde han nok fået en længere kontrakt allerede. Det jeg tænker på er nogle forstærkninger/erstatninger for profiler vi mister/ har mistet - zohore og falk feks. Hvis man mener top 6 alvorligt kan man ikke "erstatte" zohore og falk med edmund og yao....

                edit: undskyldmig men kan sgu aldrig huske navnet på vores nye færing....joan (men der var da noget med edmund i hans navn....)
                er helt med på at vi skal have lidt forstærkninger. Men med en ny ung 3. Målmand tæller truppen 22 mand incl TM..
                Men som jeg startede med at skrive bliver det nok ikke et vildt travlt vindue. Azer kunne sagtens få en ny aftale også. Så er de 23.
                Og hvem ved om der måske rykkes en ung mere op..
                Jeg håber bare at dem vi nu henter har en hvis kvalitet. Ellers bliver Top 6 svær

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  tæller det nu til 21 (incl TM)

                  Grytebust
                  Falkesgaard
                  ___________
                  Hallgrimur
                  JBL
                  Ari
                  Lund
                  Tingager
                  KEP
                  Joao P
                  ___________
                  Izunna
                  Jacob Buus
                  Makrini
                  Desler
                  Greve
                  JJT
                  Lucas
                  Yao
                  Joan
                  ___________
                  AK
                  Festersen
                  Thomas Mikkelsen (?)

                  Målmandpladsen; her mangler en - men mon ikke vi snakker et klart 3 valg så et talent hentet i egne rækker hvis muligt.

                  Forsvaret; tror det langt hen af vejen er på plads - ari o hallgrimur kunne jeg godt tænke mig at få skiftet ud - kræver nok de gør en rigtig god figur ved slutrunden. Desler og Lucas har begge været nede og vende på backen så de kan også flyttes herned.

                  Midtbanen; Central midt er vi vel rimeligt på plads med - forudsat at izunna finder sit niveau igen - må sige jeg er mere bekymret for kanterne - hvor længe bliver kent ved med det ari pjat på kanten? Og ellers mangler der bare noget kvalitet derude - igen hænger meget vel på hvor desler skal spille henne

                  Angreb; Her mangler vi altså noget. Thomas Mikkelsen eller ej. Som en 4 angriber kunne jeg sagtens se ham - men mon dog han selv er interesseret i det - hvis ellers vejle gerne vil beholde ham mon så ikke man finder en løsning her.
                  Var Jacob Buus ikke højreback?

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Var Jacob Buus ikke højreback?
                    syntes der stod midtbane inde på OB.dk.....men kan sagtens tage fejl - giver den lige et kig igen

                    Comment


                      #40
                      beskrives som en alsidig spiller - har tidligere optrådt på den centrale midt - senest som højre kant og højre back. Kent omtaler ham som back.....men med ari in mente er det jo ikke sikkert det holder ;)

                      men jo han skal nok flyttes ned til forsvaret

                      http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...acob-buus.aspx

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        beskrives som en alsidig spiller - har tidligere optrådt på den centrale midt - senest som højre kant og højre back. Kent omtaler ham som back.....men med ari in mente er det jo ikke sikkert det holder ;)

                        men jo han skal nok flyttes ned til forsvaret

                        http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...acob-buus.aspx
                        Syntes snart at vi vælter os i højrebacks

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Syntes snart at vi vælter os i højrebacks
                          tja virker ikke til Oliver Lund lige er Kents kop te - og så er det jo om desler og lucas bliver set på den position. Tror nu mest på desler længere fremme på banen.....men nu må vi seog mon dog buus kommer til at gå ind og ligefrem vælte sig i spilletid det første års tid. 2årig kontrakt tyder på de trods alt tror på ham - men de fleste andre af de unge vi har set komme frem har jo også skullet vende sig til tempoet mv.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            tja virker ikke til Oliver Lund lige er Kents kop te - og så er det jo om desler og lucas bliver set på den position. Tror nu mest på desler længere fremme på banen.....men nu må vi seog mon dog buus kommer til at gå ind og ligefrem vælte sig i spilletid det første års tid. 2årig kontrakt tyder på de trods alt tror på ham - men de fleste andre af de unge vi har set komme frem har jo også skullet vende sig til tempoet mv.
                            Jeg tror nu nok at OL er KN's "kop te". Han har bare været nede med dårlig form længe og er blevet overhalet af en ung Desler..
                            Håber faktisk på OL og MD i højresiden mod VFF

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg tror nu nok at OL er KN's "kop te". Han har bare været nede med dårlig form længe og er blevet overhalet af en ung Desler..
                              Håber faktisk på OL og MD i højresiden mod VFF
                              Den er jeg med på. Jeg kan godt lide OLs hurtige ryk frem af banen, og Desler synes jeg har sin bedste plads på hk hvor der er mere gavn af hans dynamiske ryk
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Den er jeg med på. Jeg kan godt lide OLs hurtige ryk frem af banen, og Desler synes jeg har sin bedste plads på hk hvor der er mere gavn af hans dynamiske ryk
                                Lund spillede også en godkendt kamp i Brøndby. Ari derimod spillede sig af, så det bør prøves af med Desler på den kant, såfremt han er klar.

                                Comment

                                Working...
                                X