Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transferønsker og muligheder sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Hvis vi skal rykke os, så tror jeg at vi skal vi skal tænke væk fra termer som 2., 3. og 7. valg, men mere se truppen lidt mere overordnet. Jeg vil gerne vi havde fire angribere med hver deres kompetencer. Da AK var ude af form, så vi hvor vigtigt det var at vi havde Zohore der nærmest gik fra tredievalg til førstevalg. I en kamp hvor det ikke køre for en type som Fester, så nytter det vel ikke noget at sætte hans tro kopi ind. Der vil altid være nogen der står forest i køen i en given periode, men det er vigtigt, at vi har f.eks. fire angribere der gør det umådeligt svært for trænere at vælge og kan sørge for at træneren kan sætte det hold der har størst chance for at vinde mod en given modstander.

    MvT
    Enig - i en kamp som den mod Randers hvor intet fungerede havde det sgu været rart at kunne smide et stort lokum med noget fysik ind i feltet så havde der i det mindste været noget at sigte efter. Mener også vi i den grad mangler nogle variations muligheder som forskellige spilletyoer vil give. Ud over de mangler der er rent antalsmæssigt oppe foran.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Det er en hindring i forhold til at udvikle på spilleren og i forhold til videresalg og dermed økonomi.
      Altså er det en kortsigtet løsning ...
      Det er da ikke kortsigtet at tegne en spiller for f.eks 3 år ..selvom han er 30..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
        Det burde være en hindring, i et "angrebsteam" med en spiller omkring de 30 (Festersen) og en anden i start tyverne (AK). I forhold til vores økonomiske formåen, så giver det ikke så meget mening, at hente en halvgammel angriber ind som 3. mand i angrebet.

        Hvis vi nu kun havde Desler til højre back, så ja - så skal vi have en fuldgod spiller til at supplere uanset alder. Men i angrebet, men to veletablerede angribere skal der være plads til ung/yngre gut eller to.
        det er lidt en tilsnigelse at sige AK er i start20erne, han er 26 år og som jeg skrev ser jeg ikke en 30 årig som "for gammel" som angriber i OB. Det er ud fra devisen om at "er han god nok, er han ikke for gammel". Han kunne såmænd godt være 35 år...hvis bare han er "god nok" til at udfylde den rolle der tiltænkt, uanset om det er som 1.-2. eller 3. angriber eller hb, for den sags skyld. Vi komme ikke videre hvis stiller med et hold af "young boys" med "videresalgspotentiale"
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Det er da ikke kortsigtet at tegne en spiller for f.eks 3 år ..selvom han er 30..
          wooord up
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Det er da ikke kortsigtet at tegne en spiller for f.eks 3 år ..selvom han er 30..
            Jo, i den forstand at der ikke er videresalgspotentiale.

            Desuden mener jeg det er HELT essentielt, at dem der ikke er startere er spillere som er på vej frem ... altså kan blive/vil blive startere.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Jo, i den forstand at der ikke er videresalgspotentiale.

              Desuden mener jeg det er HELT essentielt, at dem der ikke er startere er spillere som er på vej frem ... altså kan blive/vil blive startere.
              start11'ere varierer henover en sæson, så spillere der er på bænken ved sæsonstart kan sagtens bliver startere. Der er skader/formsvigt karantæner osv osv som har sin indvirkning...
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                start11'ere varierer henover en sæson, så spillere der er på bænken ved sæsonstart kan sagtens bliver startere. Der er skader/formsvigt karantæner osv osv som har sin indvirkning...
                Det er to vidt forskellige ting, om det er af nød eller p.g.a. udvikling :).
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Jo, i den forstand at der ikke er videresalgspotentiale.

                  Desuden mener jeg det er HELT essentielt, at dem der ikke er startere er spillere som er på vej frem ... altså kan blive/vil blive startere.
                  Så hvis vi nu fik en start11 angriber på 28 så skulle vi sælge Festersen?
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Jo, i den forstand at der ikke er videresalgspotentiale.

                    Desuden mener jeg det er HELT essentielt, at dem der ikke er startere er spillere som er på vej frem ... altså kan blive/vil blive startere.
                    og ham her KAN ikke blive starter...?.....fordi han er fyldt 30? Jeg kender intet til ham, så om han er god nok skal jeg lade være usagt - men syntes det er et lidt underligt argument.
                    Jeg mener vi bør have 4 angribere i truppen - 4 deciderede angribere. Og her ser jeg da helst at ihvertfald de 3 er gode nok til start 11 så der kommer noget konkurrence og vi ikke umiddelbart bliver alt for svækket når der kommer en karantænedag eller en mindre skade. 4. angriber mener jeg så gerne må være en der er på vej frem - altså en med videresalgspotentiale.

                    Comment


                      #25
                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...tfrie-spillere
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #26
                        2 målmænd, 3 forsvarsspillere, 1 midtbane og 1 Angriber(hvis man kan kalde Anders Thomsen det) har kontraktudløb til sommer samt 2 forsvarsspillere til vinter.. Rasmus Jensen har de ikke med..

                        3 forsvarsspillere kommer 1/7 og en offensiv spiller.. Den ene målmand bliver ikke erstattet.. Den anden kunne godt være en ung talentfuld gut til en billig penge. Så hvor meget aktivitet vil vi egenligt se når vinduet åbner??

                        Bliver spændende at se om vi endnu engang kan optimere godt på truppen her til sommer så vi ikke har en masse ligegyldige spillere gående rundt uden fremtid og chance for spilletid... Fint nok at der render 3-5 unge nyoprykkede U19 spillere rundt der er med for at udvikle sig og lære...

                        Den eneste jeg stadig er i tvivl om er Azer.. Han har lidt af det vi skal bruge og så alligevel ikke. Kan vi finde en Azer type der er hurtigere i tankegang og mere målfarlig ville det være at foretrække.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          2 målmænd, 3 forsvarsspillere, 1 midtbane og 1 Angriber(hvis man kan kalde Anders Thomsen det) har kontraktudløb til sommer samt 2 forsvarsspillere til vinter.. Rasmus Jensen har de ikke med..

                          3 forsvarsspillere kommer 1/7 og en offensiv spiller.. Den ene målmand bliver ikke erstattet.. Den anden kunne godt være en ung talentfuld gut til en billig penge. Så hvor meget aktivitet vil vi egenligt se når vinduet åbner??

                          Bliver spændende at se om vi endnu engang kan optimere godt på truppen her til sommer så vi ikke har en masse ligegyldige spillere gående rundt uden fremtid og chance for spilletid... Fint nok at der render 3-5 unge nyoprykkede U19 spillere rundt der er med for at udvikle sig og lære...

                          Den eneste jeg stadig er i tvivl om er Azer.. Han har lidt af det vi skal bruge og så alligevel ikke. Kan vi finde en Azer type der er hurtigere i tankegang og mere målfarlig ville det være at foretrække.
                          Hvem kommer til af offensive spillere??

                          Hvis man mener det seriøst med top så skal der bringes noget offensiv kvalitet ind. Men rart at nogle af handler er på plads....Azer er jeg også lidt græsk katolsk med.....rigtig god men virker til tider alt for langsom

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            Hvem kommer til af offensive spillere??

                            Hvis man mener det seriøst med top så skal der bringes noget offensiv kvalitet ind. Men rart at nogle af handler er på plads....Azer er jeg også lidt græsk katolsk med.....rigtig god men virker til tider alt for langsom
                            Yao

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Yao
                              Nåååå han er her jo allerede....og uden at kende så meget til ham så tæller han ikke rigtigt med vi skal have forstærkninger

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                ...

                                Bliver spændende at se om vi endnu engang kan optimere godt på truppen her til sommer så vi ikke har en masse ligegyldige spillere gående rundt uden fremtid og chance for spilletid... Fint nok at der render 3-5 unge nyoprykkede U19 spillere rundt der er med for at udvikle sig og lære...

                                Den eneste jeg stadig er i tvivl om er Azer.. Han har lidt af det vi skal bruge og så alligevel ikke. Kan vi finde en Azer type der er hurtigere i tankegang og mere målfarlig ville det være at foretrække.
                                Fra sommer virker vores trup helt klart bedre sammensat end den har gjort i de sidste mange vinduer. Men der skal dog helt klart stadig ske en del hvis klubben mener, at man går målrettet efter at ligge i den bedste halvdel når slutspillet startet i næste sæson.

                                Jeg er enig omkring Azer. Ift. teknik og blik for spillet har han nogle evner som hverken Makrini eller Izunna har, men på andre områder (fart, nærkampsstyrke, målfarlighed) er han bare ikke stærk nok. Jeg ser fortsat stort potentiale i JJT, men bl.a. kampen i Brøndby viste også, at han skal udvikle sig en del på flere områder. Så vi kan godt bruge en stærk 8'er.

                                Hvis jeg kigger på listen med transferfrie spillere i linket ovenfor ser jeg da i hvert et interessant navn. Martin Vingaard.

                                Han er blevet diskuteret her på forum ret mange gange. Hans fortid i '13, forhold til OB osv. Ved ikke hvor meget man skal lægge i det i dag.

                                Han har nogle evner jeg synes vi godt kunne bruge på vores hold. Han har, som jeg ser det, de seneste par sæsoner gennemgået en mindre omskoling i FCN. Tidligere var han mere dynamisk og udfordrende i sin spillestil. I dag er han bedre til at holde flow i spillet og fungerer lidt mere som "playmaker" og arbejder samtidig relativt godt defensivt.

                                Okay, han er så blevet 31 år så det ville ikke være den mest langsigtede løsning. Men hans nuværende rolle/spillestil gør, at jeg godt kan se ham holde i hvert fald 2-3 år mere på dette niveau.

                                Andreas Maxsø er også interessant. Han virker dog godt nok til, at være på vej til udlandet og er nok heller ikke realistisk ift. økonomi.
                                Last edited by Agbre; 13-04-2016, 22:27.

                                Comment

                                Working...
                                X