Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sten Grytebust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Meget meget enig, forstår heller ikke den talen spillere ned, når de er væk eller på vej væk, men det sker i mange tilfælde. Gryte er ikke nogen fuldstændig komplet målmand, så spillede han selvfølgelig aldrig her, men han har vist exceptionelle evner indenfor det med afstand vigtigste som målmand, og det er selvfølgelig når det gælder om at bruge hænderne og lave kampafgørende redning. Og så laver han meget få fejl der koster. Når man tænker på i hvor lang tid vi måtte trækkes med folk Wessels, Toppel og Koval der lavede mindst en håndfuld drops per sæson, så er detgodt nok en vanvittig udvikling med Gryte, der nærmest ikke engang har lavet noget der kan kategoriseres som fem drops på godt tre år sammenlagt.

    Hans udspark kunne da f.eks. godt blive bedre ja, men for mig er det lidt i samme boldgade som at kritisere en god teknisk central midt for, at han ikke er særligt god i hovedstødsdueller. Selvfølgelig er det en god ting at have i sit spil der klart kan øge ens værdi, men det er nu stadig langt fra det vigtigste at skulle kunne i den rolle, og Gryte har givet os alt det vi kunne drømme om i en OB-trøje, som vi har spillet de sidste mange år. Hvor ofte sker det lige, at vi har en spiller som alle Superligaens tre største klubber er/har været interesseret i på et tidspunkt?

    Og i samme ombæring kunne vi så lige tage fat i en anden OB-syge, og det er forventningerne til vores egne talenter. Der var ingen grænser for, hvor stort et talent Eske han var efter nogle indhop, hvor meget han potentielt kunne sælges for, og jeg skal give dig skal jeg. Han har stadig rigeligt problemer med bare at komme i startopstillingen. Nu bliver Oliver også, umiddelbart primært baseret på en enkelt flot debutkamp, skreget op til at være et helt unikt talent, og at han nærmest på ingen tid udfylder Grytes sko til fulde.

    Jeg siger ikke, at Oliver ikke er et stort talent. Heller ikke, at Eske ikke skulle være det. Men jeg tror ikke det gavner nogle, at vi går i selvsving så hurtigt og baseret på så lidt, og jeg tror i hvert fald slet ikke, at det gavner den unge spiller. At tro, at det ikke kommer til at give noget usikkerhed og en del flere udfald, at vi skal til at bruge Oliver i stedet for Gryte, er nok ret naivt. Dermed ikke sagt, at man ikke må håbe på det, eller at det er et fuldstændigt usansynligt scenarie, det er bare forsvindende få unge målmænd der er kommet ind i Superligaen, og slet ikke har haft nogle udfordringer ved at tage springet. Nogle af de bedste yngre målmænd vi har haft i Superligaen i de seneste år, som Rønnow, Hradecky og Lössl, var altså ikke super overbevisende fra start af. Der var klart kampe med tydelige tegn på potentiale, og så var der nogle med udfald.

    Oliver vil sandsynligvis også have nogle udfald og være et klart dyk i niveau ift. Gryte i næste sæson, og det er helt okay. Det er i hvert fald vigtigt, at han ikke føler et kæmpe pres for, at han skal levere på ligeså højt niveau, og at han er en skuffelse, hvis han ikke gør det.
    1) ingen har talt Gryte ned, eneste kritik jeg har set er for hans udspark.
    2) ingen har skrevet at Oliver vil være lige så god fra dag 1.
    3) jeg har ikke set nogle steder at FCM og FCK er/har været interesseret, har du et link?
    4) jeg tror alle både her på forum og iøvrigt ved at Gryte er ligaens bedste keeper.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      1) ingen har talt Gryte ned, eneste kritik jeg har set er for hans udspark.
      2) ingen har skrevet at Oliver vil være lige så god fra dag 1.
      3) jeg har ikke set nogle steder at FCM og FCK er/har været interesseret, har du et link?
      4) jeg tror alle både her på forum og iøvrigt ved at Gryte er ligaens bedste keeper.
      At kalde Gryte "horribel med fødderne", er at tale ham ned i min verden i hvert fald. Han er for dårlig med fødderne til at spille i Spanien, har jeg fået afvide herinde, og han er ikke god nok i luften til at kunne spillet i f.eks. England og Tyskland, har jeg fået afvide herinde. Det må man selvfølgelig gerne mene, men jeg synes det er at tale hans evner ned. Med tanke på, hvilke målmænd der ellers er gået fra Superligaen til større ligaer gennem årene, kan jeg slet ikke se, at han skulle have så markante mangler, at han ikke ville kunne klare sig pga. dem.

      Jeg har heller ikke skrevet, at folk påstår, at Oliver er ligeså god fra dag 1, men jeg har set folk skrive, at om et år vil vi ikke savne Gryte, og at Oliver har et større potentiale. Jeg siger ikke, at det er forkert, men det virker i hvert fald meget optimistisk og lidt løst baseret, at Oliver så hurtigt skulle kunne fylde de sko helt ud.

      Det har været kendt i noget tid nu, at FCK er interesserede.
      https://www.bt.dk/superligaen/transf...med-ob-stjerne

      I går blev FCM så også meldt ind i kampen, kan man høre i programmet.
      https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ger-i-broendby

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        At kalde Gryte "horribel med fødderne", er at tale ham ned i min verden i hvert fald. Han er for dårlig med fødderne til at spille i Spanien, har jeg fået afvide herinde, og han er ikke god nok i luften til at kunne spillet i f.eks. England og Tyskland, har jeg fået afvide herinde. Det må man selvfølgelig gerne mene, men jeg synes det er at tale hans evner ned. Med tanke på, hvilke målmænd der ellers er gået fra Superligaen til større ligaer gennem årene, kan jeg slet ikke se, at han skulle have så markante mangler, at han ikke ville kunne klare sig pga. dem.

        Jeg har heller ikke skrevet, at folk påstår, at Oliver er ligeså god fra dag 1, men jeg har set folk skrive, at om et år vil vi ikke savne Gryte, og at Oliver har et større potentiale. Jeg siger ikke, at det er forkert, men det virker i hvert fald meget optimistisk og lidt løst baseret, at Oliver så hurtigt skulle kunne fylde de sko helt ud.

        Det har været kendt i noget tid nu, at FCK er interesserede.
        https://www.bt.dk/superligaen/transf...med-ob-stjerne

        I går blev FCM så også meldt ind i kampen, kan man høre i programmet.
        https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ger-i-broendby
        Ja, det er en pænt stribet udmelding :D.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          At kalde Gryte "horribel med fødderne", er at tale ham ned i min verden i hvert fald. Han er for dårlig med fødderne til at spille i Spanien, har jeg fået afvide herinde, og han er ikke god nok i luften til at kunne spillet i f.eks. England og Tyskland, har jeg fået afvide herinde. Det må man selvfølgelig gerne mene, men jeg synes det er at tale hans evner ned. Med tanke på, hvilke målmænd der ellers er gået fra Superligaen til større ligaer gennem årene, kan jeg slet ikke se, at han skulle have så markante mangler, at han ikke ville kunne klare sig pga. dem.

          Jeg har heller ikke skrevet, at folk påstår, at Oliver er ligeså god fra dag 1, men jeg har set folk skrive, at om et år vil vi ikke savne Gryte, og at Oliver har et større potentiale. Jeg siger ikke, at det er forkert, men det virker i hvert fald meget optimistisk og lidt løst baseret, at Oliver så hurtigt skulle kunne fylde de sko helt ud.

          Det har været kendt i noget tid nu, at FCK er interesserede.
          https://www.bt.dk/superligaen/transf...med-ob-stjerne

          I går blev FCM så også meldt ind i kampen, kan man høre i programmet.
          https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ger-i-broendby
          Jeg var også uenig i ordet "horribel", men jeg vil afholde mig fra at vurdere, om det er udtryk for en syge af en art, at komme med en sådan beskrivelse.

          Men hvorom alting er, er de skinbarlige fakta, at Gryte på intet tidspunkt har været rygtet til de britiske øer, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud, og sidst men ikke mindst, at der er millioner af lysårs forskel på, at være interessant for FCK og FCM i den danske skodliga, og så være interessant for et midter-bund hold i Spanien.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            At kalde Gryte "horribel med fødderne", er at tale ham ned i min verden i hvert fald. Han er for dårlig med fødderne til at spille i Spanien, har jeg fået afvide herinde, og han er ikke god nok i luften til at kunne spillet i f.eks. England og Tyskland, har jeg fået afvide herinde. Det må man selvfølgelig gerne mene, men jeg synes det er at tale hans evner ned. Med tanke på, hvilke målmænd der ellers er gået fra Superligaen til større ligaer gennem årene, kan jeg slet ikke se, at han skulle have så markante mangler, at han ikke ville kunne klare sig pga. dem.

            Jeg har heller ikke skrevet, at folk påstår, at Oliver er ligeså god fra dag 1, men jeg har set folk skrive, at om et år vil vi ikke savne Gryte, og at Oliver har et større potentiale. Jeg siger ikke, at det er forkert, men det virker i hvert fald meget optimistisk og lidt løst baseret, at Oliver så hurtigt skulle kunne fylde de sko helt ud.

            Det har været kendt i noget tid nu, at FCK er interesserede.
            https://www.bt.dk/superligaen/transf...med-ob-stjerne

            I går blev FCM så også meldt ind i kampen, kan man høre i programmet.
            https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ger-i-broendby

            Det blev godt nok en langhåret diskution :-)

            Fra mit synspunkt sagde jeg inden sæsonen da Brøndby’s bud blev kendt at vi skulle have solgt,fordi jeg også dengang havde tillid til Oliver, dengang havde jeg så slet ingen ide om hvor god en sæson vi gik i møde. Hvordan sæsonen ville være gået uden Gryte har ingen af os mulighed for at vide, uanset hvor gode mandags trænere vi er.

            Efter at have læst dit link kunne jeg godt huske der var noget fremme med FCK.
            At kalde hans udspark horrible er ikke nyt det er de blevet kaldt før, så tager det ikke som et forsøg på at tale Gryte ned.
            Jeg har som alle andre været super glad for Gryte og jeg syntes det er endnu mere smerteligt at han nu gratis kan hentes af et af de 3 nævnte hold.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Jeg var også uenig i ordet "horribel", men jeg vil afholde mig fra at vurdere, om det er udtryk for en syge af en art, at komme med en sådan beskrivelse.

              Men hvorom alting er, er de skinbarlige fakta, at Gryte på intet tidspunkt har været rygtet til de britiske øer, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud, og sidst men ikke mindst, at der er millioner af lysårs forskel på, at være interessant for FCK og FCM i den danske skodliga, og så være interessant for et midter-bund hold i Spanien.
              Jeg tror jeg har forklaret hvad jeg mente med ordet horribel i den her sammenhæng, så I kan roligt stoppe med at analysere på det og rent faktisk læse hvad jeg skrev efterfølgende.
              Jeg har forøvrigt hele tiden ment at Gryte har store problemer med sine udspark - også længe før han var på vej væk.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Jeg tror jeg har forklaret hvad jeg mente med ordet horribel i den her sammenhæng, så I kan roligt stoppe med at analysere på det og rent faktisk læse hvad jeg skrev efterfølgende.
                Jeg har forøvrigt hele tiden ment at Gryte har store problemer med sine udspark - også længe før han var på vej væk.
                Hvorfor skriver du det til mig? jeg forsvarer dig jo netop....

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Men hvorom alting er, er de skinbarlige fakta, at Gryte på intet tidspunkt har været rygtet til de britiske øer, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud, og sidst men ikke mindst, at der er millioner af lysårs forskel på, at være interessant for FCK og FCM i den danske skodliga, og så være interessant for et midter-bund hold i Spanien.
                  Gu er det ej de skinbarlige fakta, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud på Gryte, det aner vi selvfølgelig intet om.

                  Selvfølgelig er der heller ikke millioner af lysår mellem FCK og FCM, og et midter/bundhold i Spanien. AGF solgte deres keeper til Spanien, hvor mange gange vandt han det Gyldne Bur? Gryte var i øvrigt både rygtet til La Liga og Bundesligaen i sommer. Det er mindst ligeså sandsynligt, at OB har fået nogle gode bud, men bar har afvist dem, fordi at de gerne vil beholde ham, som at der ikke skulle være kommet nogle rimelige bud.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Gu er det ej de skinbarlige fakta, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud på Gryte, det aner vi selvfølgelig intet om.

                    Selvfølgelig er der heller ikke millioner af lysår mellem FCK og FCM, og et midter/bundhold i Spanien. AGF solgte deres keeper til Spanien, hvor mange gange vandt han det Gyldne Bur? Gryte var i øvrigt både rygtet til La Liga og Bundesligaen i sommer. Det er mindst ligeså sandsynligt, at OB har fået nogle gode bud, men bar har afvist dem, fordi at de gerne vil beholde ham, som at der ikke skulle være kommet nogle rimelige bud.
                    Du følger ikke meget med i OB og Jesper Hansens tankegang selvfølgelig var han skudt afsted i det sekund der var kommet et rimeligt bud. Men iøvrigt, jeg troede ikke det betød noget, om man havde hørt rygter eller ej? Men det hænger måske sådan sammen i din verden, at hvis man ikke har hørt rygter, så har de nok været der alligevel, hvis det passer ind i din argumentation, og hvis man har hørt rygter, er de selvfølgelig sandhedsvidne, fordi det passer ind i din argumentation :-)

                    Jo jo, prøver man hårdt nok, kan man jo altid få ret i et eller andet :-)

                    ps. Jo der er meget langt mellem FCK/FCM hylden og så La Liga hylden, undskyld mig

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Du følger ikke meget med i OB og Jesper Hansens tankegang selvfølgelig var han skudt afsted i det sekund der var kommet et rimeligt bud. Men iøvrigt, jeg troede ikke det betød noget, om man havde hørt rygter eller ej? Men det hænger måske sådan sammen i din verden, at hvis man ikke har hørt rygter, så har de nok været der alligevel, hvis det passer ind i din argumentation, og hvis man har hørt rygter, er de selvfølgelig sandhedsvidne, fordi det passer ind i din argumentation :-)

                      Jo jo, prøver man hårdt nok, kan man jo altid få ret i et eller andet :-)

                      ps. Jo der er meget langt mellem FCK/FCM hylden og så La Liga hylden, undskyld mig
                      Du har kaldt noget du åbenlyst kun kan have en meget begrænset indsigt i for "de skinbarlige fakta". Jeg lægger så rent faktisk en dokumenteret argumentation ud for, at tilfældet ligeså godt kunne et andet.

                      Jeg kan godt forstå, at du prøver at få det ledt over på, at det er mig der vildleder folk, for det udsagn du kom med der, var da godt nok noget af en forbier.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Gu er det ej de skinbarlige fakta, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud på Gryte, det aner vi selvfølgelig intet om.

                        Selvfølgelig er der heller ikke millioner af lysår mellem FCK og FCM, og et midter/bundhold i Spanien. AGF solgte deres keeper til Spanien, hvor mange gange vandt han det Gyldne Bur? Gryte var i øvrigt både rygtet til La Liga og Bundesligaen i sommer. Det er mindst ligeså sandsynligt, at OB har fået nogle gode bud, men bar har afvist dem, fordi at de gerne vil beholde ham, som at der ikke skulle være kommet nogle rimelige bud.
                        Det kommer jo helt an på, hvem der skal vurdere, hvad et rimeligt bud er. OB har jo tilsyneladende ikke fået nogen bud, som de fandt rimelige, for så var han blevet solgt. I sommers gjorde OB klar til salget ved at hente Mande ind, selvom man kunne have fået ham "gratis" et halvt år senere. Hvis man var fast besluttet på at beholde Gryte, så havde man ligeså godt kunne vente det halve år med Mande i stedet for at ende i den lidt spøjse situation med 4 målmænd.
                        Jeg er enig med dig i, at vi ikke kan vide det, og det ikke kan være en skinbarlig sandhed, men derfor er sandsynligheden for, forløbet taget i betragtning, at vi ikke har modtaget et for OB rimeligt bud stadig størst

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Hvorfor skriver du det til mig? jeg forsvarer dig jo netop....
                          Så misforstod jeg dig. Beklager.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Det kommer jo helt an på, hvem der skal vurdere, hvad et rimeligt bud er. OB har jo tilsyneladende ikke fået nogen bud, som de fandt rimelige, for så var han blevet solgt. I sommers gjorde OB klar til salget ved at hente Mande ind, selvom man kunne have fået ham "gratis" et halvt år senere. Hvis man var fast besluttet på at beholde Gryte, så havde man ligeså godt kunne vente det halve år med Mande i stedet for at ende i den lidt spøjse situation med 4 målmænd.
                            Jeg er enig med dig i, at vi ikke kan vide det, og det ikke kan være en skinbarlig sandhed, men derfor er sandsynligheden for, forløbet taget i betragtning, at vi ikke har modtaget et for OB rimeligt bud stadig størst
                            Det kan jo også være, at vi har fået et rimeligt bud, men at Gryte ikke fandt det interessant. Det så jeg da flere gætte på i sommer, at det måske var tilfældet. Faktum er at vi ikke ved det, derfor kan vi ikke ophøje noget til sandhed, men vi kan selvfølgelig diskutere sandsynligheder. Hårdnakkede rygtesmede har snakket om konkrete bud på både 10 og 5 millioner på forskellige tidspunkter. Så kan vi diskutere, hvorvidt det er troværdigt, hvorvidt det er den rimelige pris, hvorvidt måske OB har spillet højt spillet højt spil og gået efter at få mere, eller hvad der ligger bag. Det kan jo også være, at man hurtigt fandt ud af, at Sayouba ikke var en god løsning, ligesom man hurtigt fandt ud af det med Rømer? Det er i hvert fald bemærkelsesværdigt, at manden ikke er blevet udtaget til en kamptrup siden oktober, så noget tyder jo på, at man ikke anser ham som bedre end Oliver C. Det kan også have bremset et salg.

                            Igen, vi kan ikke vide det med sikkerhed, men kan diskutere muligheder og sandsynligheder for dit og dat, og så er det altså ikke noget argument, at ens egen opfattelse af tingene er en urokkelig sandhed.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Det kan jo også være, at vi har fået et rimeligt bud, men at Gryte ikke fandt det interessant. Det så jeg da flere gætte på i sommer, at det måske var tilfældet. Faktum er at vi ikke ved det, derfor kan vi ikke ophøje noget til sandhed, men vi kan selvfølgelig diskutere sandsynligheder. Hårdnakkede rygtesmede har snakket om konkrete bud på både 10 og 5 millioner på forskellige tidspunkter. Så kan vi diskutere, hvorvidt det er troværdigt, hvorvidt det er den rimelige pris, hvorvidt måske OB har spillet højt spillet højt spil og gået efter at få mere, eller hvad der ligger bag. Det kan jo også være, at man hurtigt fandt ud af, at Sayouba ikke var en god løsning, ligesom man hurtigt fandt ud af det med Rømer? Det er i hvert fald bemærkelsesværdigt, at manden ikke er blevet udtaget til en kamptrup siden oktober, så noget tyder jo på, at man ikke anser ham som bedre end Oliver C. Det kan også have bremset et salg.

                              Igen, vi kan ikke vide det med sikkerhed, men kan diskutere muligheder og sandsynligheder for dit og dat, og så er det altså ikke noget argument, at ens egen opfattelse af tingene er en urokkelig sandhed.
                              Mande sad trods alt på bænken i de første kampe efter sin ankomst, indtil han brækkede kæben til landsholdssamling. Efter den periode er han så blevet overhalet af Oliver. Men ja, det kan da ikke helt afvises, at de 14 dage han var der før vinduet lukkede, kan have spillet ind, meeen...

                              Og jeg har ikke argumenteret for på noget tidspunkt, at det skulle være en urokkelig sandhed. Men som jeg ser det, så gjorde OB klar til et salg i sommers, men den rette pakke kom aldrig. Det anser jeg som det mest sandsynlige scenarie - men anerkender, at det ikke er det eneste.

                              Er desuden enig i din vurdering af, at Gryte også burde være interessant for udenlandske klubber. Jeg er bestemt heller ikke på holdet, der synes, at han er horribel med fødderne. Jeg mener lidt, at det er et prædikat, der er blevet sat på ham, efter han i starten af sin tid i klubben havde det med at forcere sine igangsætninger til tider, hvilket skabte nogle dumme situationer. Det mener jeg, at han er blevet meget mere afklaret omkring (man kan måske også argumentere for, at hele holdet er blevet mere afklaret på det punkt). Tidligere i tråden blev Randers kampen brugt som "bevis" på, at han stadig er dårlig til at skille sig af med den, men der var også en voldsom vind, der gjorde det svært for alle at slå den langt i den kamp. Jeg hæfter mig mere ved, at hans holdkammerater bruger ham meget og på ingen måde virker utrygge ved at give ham bolden. Han slår den også hæderligt med begge ben (ikke verdensklasse, men hæderligt). Samtidig skal man også se på, at OB's angribere ikke på nogen måde er monstre i luften, og derfor hjælper det sjældent at høvle en lang, hovedløs bold op efter dem. Derfor skal flere bolde slås ud mod siderne, og det giver bare flere bolde udover sidelinjen, end hvis du som Joronen eller Jesper Hansen kan slå den op midt i banen til Damen eller Lange-Paul. Teknisk er han måske ikke det allerbedste, men jeg synes, at Gryte har udviklet en vision i sit spil, der gør ham til mindst Superligaklasse med fødderne/igangsætningerne også. Kigger man på statistik over succesfulde lange afleveringer er det kun Jesper Hansen og Marvin Schwäbe, der ligger over ham af Top6 holdenes målmænd (gad ikke tjekke alle holdene). I afleveringer generelt ligger han over Joronen og Højbjerg (men så til gengæld noget efter de 3 andre).
                              Jeg forstår simpelthen ikke, hvis han ikke skulle være interessant for udlandet også. Spørgsmålet er så, om det kunne tænde ham mere med et dansk mesterskab,end mere "roden rundt" i en midter-/bundklub i en af de større ligaer.
                              Jeg håber godt nok, at han vælger udlandet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Gu er det ej de skinbarlige fakta, at OB aldrig har modtaget et rimeligt bud på Gryte, det aner vi selvfølgelig intet om.

                                Selvfølgelig er der heller ikke millioner af lysår mellem FCK og FCM, og et midter/bundhold i Spanien. AGF solgte deres keeper til Spanien, hvor mange gange vandt han det Gyldne Bur? Gryte var i øvrigt både rygtet til La Liga og Bundesligaen i sommer. Det er mindst ligeså sandsynligt, at OB har fået nogle gode bud, men bar har afvist dem, fordi at de gerne vil beholde ham, som at der ikke skulle være kommet nogle rimelige bud.
                                Brøndby solgte Rønnow for 20 mill , hvor mange gyldne bur vandt Rønnow?
                                I april sidste år var det fremme at OB ville have 7,5 mill for Gryte.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X