Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Åge Hareide ny landstræner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Åge Hareide ny landstræner

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...-landstraener/

    Synes denne nyhed fortjener sin egen tråd.

    Personligt er jeg lidt lunken ved valget, men omvendt må jeg indrømme at mit kendskab til ham og hans stil er relativt begrænset. Er der nogen med større indsigt?

    #2
    Jeg tror nok, han vil gøre det mindst lige så godt som Morten Olsen. Og jeg tror heller ikke et meget større navn ville være realistisk med DBU's økonomi i tankerne, og Åge har trods alt vundet mesterskaber i alle skandinaviske lande..
    Han skulle være en meget pragmatisk træner, som, modsat Morten Olsen, ikke stringent hænger fast i samme system og koncept hele tiden, men sætter taktikken efter materialet til rådighed. Han virkede på pressemødet som en fin fyr, som sætter en stor ære i jobbet og som vil gøre sit for at samle dansk fodbold igen og gøre det til folkets hold igen. Han snakkede bl.a. om landsholdets opbakning i 80'erne og 90'erne. Om det kan lade sig gøre afhænger vel i meget stor grad af resultaterne?

    Han fandt selv Polen som favoritter i VM kvalen med Danmark og et par andre hold lige under.

    Og så et det til at forstå, hvad han siger. :)

    Comment


      #3
      Godt valg, synes jeg. Erfaren, pragmatisk træner - han er ikke gift med 'den røde tråd', hvilket forhåbentlig kan åbne lidt op for andre måder at spille på. Den Olsenske 4-2-3-1 er vist efterhånden grundigt læst.

      Comment


        #4
        Alene det, at der kommer nyt blod på landstrænerposten, glæder mig. Morten har gjort det ganske okay, men Danmark trænger til noget nyt...bare noget nyt. Jeg havde mistet interessen for landsholdet i en sådan grad, at jeg faktisk var lidt træt af det, for sådan havde jeg ikke forestillet mig, det skulle gå.

        Jeg erindrer Åge som en fin fyr udadtil, og han har samlet noget god erfaring. Jeg er ikke faldet i svime over valget, omend jeg heller ikke begræder det. Jeg ser frem til ændringer i spillestil m.v., og håber på, at han kan få mig til igen at glæde mig til at se landsholdet spille. Jeg er i hvert fald positivt indstillet overfor valget.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment

        Working...
        X