Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er den politiske korrekthed ved at tage overhånd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er den politiske korrekthed ved at tage overhånd?

    http://www.bold.dk/nyt/uefa-straffer...er-saints-kamp

    Studser over, at FCM bliver straffet for, at en observatør har bemærket, at en tilskuer har råbt "faggot" efter en spiller. Jeg er da klar over, at det ikke er pænt, og der skal selvfølgelig være grænser for, hvor massiv en hetz man kan udsætte en spiller for. Systematisk og organiseret racisme er f.eks. helt uacceptabelt, men at en tilskuer råber et "faggot", er man så ikke derovre, hvor det er ved at tage overhånd?

    Der er vel ikke en eneste fodboldkamp, som vil stå ustraffet hen? og er det meningen med denne klassiske folkesport, at enhver aggression, indlevelse, fanatisme, skal pilles fuldstændigt ud, så det står tilbage som en kønsløs omgang Disney sjov for hele familien? Synes godt nok, det har nogle ubehagelige perspektiver.

    Hvad siger folket?

    #2
    Jeg synes nogen gange, at UEFA giver nogle latterlige straffe. Det er i orden, at de får en påtale eller straf for brud på sikkerheden (ophold på trapper/flugtveje), men det er vel fuldstændigt umuligt for klubberne at kontrollere, hvad tilskuerene råber. Bør Søhus/Stige også straffes for tilråbene mod Nicki Bille, som garanteret både var sexistiske og meget personlige? Eller alle de serie- og divisionsklubber, hvor tilskuerne står få meter fra banen og råber alverden til spillere og dommer. I min verden er det en del af spillet, og kan tilskuerne bringe en modspiller ud af balance med nogle tilråb, bliver det svært at forhindre dem. Det må spillerne kunne håndtere. Nogle er psykisk svage, andre har dårlig teknik og andre er tynde og taber sine fysiske dueller. Sådan er det bare...

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      http://www.bold.dk/nyt/uefa-straffer...er-saints-kamp

      Studser over, at FCM bliver straffet for, at en observatør har bemærket, at en tilskuer har råbt "faggot" efter en spiller. Jeg er da klar over, at det ikke er pænt, og der skal selvfølgelig være grænser for, hvor massiv en hetz man kan udsætte en spiller for. Systematisk og organiseret racisme er f.eks. helt uacceptabelt, men at en tilskuer råber et "faggot", er man så ikke derovre, hvor det er ved at tage overhånd?

      Der er vel ikke en eneste fodboldkamp, som vil stå ustraffet hen? og er det meningen med denne klassiske folkesport, at enhver aggression, indlevelse, fanatisme, skal pilles fuldstændigt ud, så det står tilbage som en kønsløs omgang Disney sjov for hele familien? Synes godt nok, det har nogle ubehagelige perspektiver.

      Hvad siger folket?
      Jeg er enig... nu er det uklart hvor tungt "Faggot"-råbet vægter i straffen... men med mindre en klub spiller for tomme tribuner vil de ikke kunne garantere at der ikke ryger en finke af panden, og en eller anden klaphat råber noget grimt efter en modstander... og den klaphat kunne sagtens være mig, i øvrigt... (omend jeg har et lidt bedre udvalg af finker, end homoerotiske hentydninger).

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
        Jeg er enig... nu er det uklart hvor tungt "Faggot"-råbet vægter i straffen... men med mindre en klub spiller for tomme tribuner vil de ikke kunne garantere at der ikke ryger en finke af panden, og en eller anden klaphat råber noget grimt efter en modstander... og den klaphat kunne sagtens være mig, i øvrigt... (omend jeg har et lidt bedre udvalg af finker, end homoerotiske hentydninger).

        Mvh

        MaxHH
        som du er inde på lyder det voldsomt hvis det er en enkelt persons udråb som er lagt til grund for denne straf og som sådan er ude af proportioner. Kan det være at UEFA opfatter det som latterliggørelse af alle i det "homoerotiske samfund" og føler at de må gøre opmærksom på at der er en gruppe af personer som diskrimineret og gjort mindreværdige? men ja...det kommer hurtigt til at virke som en overreaktion.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          som du er inde på lyder det voldsomt hvis det er en enkelt persons udråb som er lagt til grund for denne straf og som sådan er ude af proportioner. Kan det være at UEFA opfatter det som latterliggørelse af alle i det "homoerotiske samfund" og føler at de må gøre opmærksom på at der er en gruppe af personer som diskrimineret og gjort mindreværdige? men ja...det kommer hurtigt til at virke som en overreaktion.
          Jeg bryder mig da heller ikke om at nogen bruger homoseksualitet som en nedsættende betegnelse, og jeg synes det siger en del mere om personen der gør det, end om de homoseksuelle... Men det er bare ikke noget en klub kan regulere. Hvis FCM-tilhængerne havde medbragt et banner der beskrev modstanderholdet som "Faggots", og klubben havde set igennem fingre med det, SÅ ville det være noget andet, men et tilråb? Come ON...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #6
            Jeg er nok meget gammeldags på det punkt; det er altså blevet et strikke-kursus, hvis man ikke må råbe 'faggot'. Det må gå under bagatelgrænsen. "Idiot", "sorte svin" (efter dommeren) "ludersøn" og andre sprogblomster er også noget der sker på et stadion. Til gengæld trækker jeg grænsen ved bananer efter sorte/farvede spillere; det er for dumt.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Jeg er nok meget gammeldags på det punkt; det er altså blevet et strikke-kursus, hvis man ikke må råbe 'faggot'. Det må gå under bagatelgrænsen. "Idiot", "sorte svin" (efter dommeren) "ludersøn" og andre sprogblomster er også noget der sker på et stadion. Til gengæld trækker jeg grænsen ved bananer efter sorte/farvede spillere; det er for dumt.
              Jeg er ikke uenig... organiserede smædesange, bannere eller andet der har krævet en eller anden form for forberedelse og samarbejde af en større gruppe fans, fair nok... men et udråb i "kampens hede"? Det kan og må man altså ikke straffe klubben for, for det har de ikke en jordisk chance for at forhindre eller påvirke, bortset fra at spille for tomme tribuner...

              Mvh

              MaxHH

              Comment

              Working...
              X