Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny cykel etc...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ny cykel etc...

    Jeg mener at der i et tidligere forum var en cykeltråd, men den er nogle år gammel,
    så jeg tillader mig at lave en ny

    Er der nogen der har erfaring med Avenue cykler og evt kan komme med en anbefaling,
    jeg har kigget lidt på denne:
    http://www.cykelshoppen.dk/herrecykl...peed-2015.html

    Jeg har overvejet at udstyre den med en GPS tracker i tilfælde af tyveri, har I nogen erfaring med det?

    Tak for hjælpen

    #2
    Hvad skal du bruge den til? Hvad vil du cykle årligt?

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
      Hvad skal du bruge den til? Hvad vil du cykle årligt?
      Den skal bruges til og fra arbejde (ca.10km dagligt) + småture ved siden af!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Cooks Se indlæg
        Den skal bruges til og fra arbejde (ca.10km dagligt) + småture ved siden af!
        Okay. I min optik er Avenue-cykler meget pæne, men det er det du betaler for, for cyklerne er hverken specielt godt udstyret (til prisen), og de er også sindssygt tunge pga. deres stel. Så du får altså meget lidt for dine penge :-)

        Jeg selv er 100% mest til udvendige gear, men det afhænger selvfølgelig af hvor meget vedligehold du vil have. Hvis du ikke vil smøre og rense med jævne mellemrum, så er indvendige måske bedst. Men det er forskelligt fra person til person.

        Men hvis du lige fyrer et par "krav" af, så er det nok lettere.

        Personligt er jeg Specialized-mand, og kan anbefale Sirrus Elite Disc, som er en super cykel, og i samme prisrange som Avenue-cyklen. Her får du dog et i min optik væsentligt bedre stel, som er lettere og mere strømlinet. Den har en carbon-forgaffel, som også er med til at holde vægten nede. Den er også 9-gears som Avenue-cyklen.

        http://www.webike.dk/cykler/citybike...del-22138.html

        Derudover er WeBike super dygtige - har købt både MTB og racer der, og har ingen problemer haft. De er venlige, og ved hvad de snakker om. Så kan bestemt anbefale dig at tage derind, og prøve cyklen af på en lille tur inden du køber. De fitter også cyklen til dig så du sidder perfekt.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
          Okay. I min optik er Avenue-cykler meget pæne, men det er det du betaler for, for cyklerne er hverken specielt godt udstyret (til prisen), og de er også sindssygt tunge pga. deres stel. Så du får altså meget lidt for dine penge :-)

          Jeg selv er 100% mest til udvendige gear, men det afhænger selvfølgelig af hvor meget vedligehold du vil have. Hvis du ikke vil smøre og rense med jævne mellemrum, så er indvendige måske bedst. Men det er forskelligt fra person til person.

          Men hvis du lige fyrer et par "krav" af, så er det nok lettere.

          Personligt er jeg Specialized-mand, og kan anbefale Sirrus Elite Disc, som er en super cykel, og i samme prisrange som Avenue-cyklen. Her får du dog et i min optik væsentligt bedre stel, som er lettere og mere strømlinet. Den har en carbon-forgaffel, som også er med til at holde vægten nede. Den er også 9-gears som Avenue-cyklen.

          http://www.webike.dk/cykler/citybike...del-22138.html

          Derudover er WeBike super dygtige - har købt både MTB og racer der, og har ingen problemer haft. De er venlige, og ved hvad de snakker om. Så kan bestemt anbefale dig at tage derind, og prøve cyklen af på en lille tur inden du køber. De fitter også cyklen til dig så du sidder perfekt.
          Indrømmet, den primære grund til at jeg har kigget på Avenue er designet - jeg synes ikke umiddelbart der er mange der matcher dem på det punkt, men jeg har ikke tænkt over at det påvirkede vægten så meget.
          Den må godt være relativt let, have rullebremser, udvendige gear og tynde "racerdæk" - budget ca 6-8000kr.

          Comment


            #6
            Jeg ville tage ud til Webike og prøve den Specialized. Tror ikke du vil fortryde det. Den er super lækker at køre på, og stellet og komforten er super god. Det er dog hydrauliske skivebremser frem for rullebremser, men dem har jeg bedst erfaring med.

            De holder til i Odense C og ude ved Rosengårdcenteret (det er dem jeg bruger).

            Comment


              #7
              Jeg ville tage ud til Webike og prøve den Specialized. Tror ikke du vil fortryde det. Den er super lækker at køre på, og stellet og komforten er super god. Det er dog hydrauliske skivebremser frem for rullebremser, men dem har jeg bedst erfaring med.

              De holder til i Odense C og ude ved Rosengårdcenteret (det er dem jeg bruger).

              Comment


                #8
                Tak for din hjælp,
                nu bor jeg i Kbh, men kan se på deres hjemmeside at de har en butik i Brønshøj,
                så den vil jeg prøve at køre ud og besøge.

                Comment


                  #9
                  Ja - de har over hele landet :-) held og lykke!

                  Comment


                    #10
                    Jeg havde selv denne (tidligere model) indtil den blev hugget tidligere på sommeren, men jeg var meget tilfreds med den!
                    http://www.fribikeshop.dk/cykler/tra...ree-black-2015

                    Det er en hybryd mellem en racer og en citybike. Gearsættet er Shimano 105, som er meget driftsikkert og som sidder på mellemklasse racercykler. Desuden har den skivebremser, som jeg fremover vil købe til alle mine cykler, da de bremser fremragende både i tørt og vådt vejr.

                    Comment

                    Working...
                    X