Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Penge eller kærlighed til sporten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Penge eller kærlighed til sporten

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...madrid/5644096

    Han har helt sikkert flere gode år i sig endnu men burde han ikke bare stoppe karrieren nu og forblive en af de største i klubben?

    Syntes egentligt at Rauls minde er blevet lidt tyndt efter han tog til Schalke ...

    Hvordan ville I have det med Høgh'en hvis han lige havde taget to år i en svensk klub at slutte på?

    De må da have penge nok men er det fordi de ellers ikke ved hvad de skal/kan, grådighed eller fordi de bare VIL spille ...?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Det er altid forbundet med vanskelige følelser, da en symbolsk-figur/en klub-legende forlader "sin" klub. Men det kan også blive en fantastisk oplevelse. Det bedste eksempel derfor er Rauls skifte til Schalke. Han er nok idag absolut begejstret om denne skifte og hans tid i Schalke. For Raul var det åbenbart meget godt at prøve noget nyt efter hans fantastisk tid i Real. Og han fandt den bedste plads for ham. Jeg tror, det var bedre for ham at glide længere i baggrunden i Real, detfor er han en for større personlighed og fodboldspille. Klubben og fanserne på Schalke elsker ham og vil aldrig glemme ham, han er medlem og Schalkes Hall of fame. Nu er han en legende i to klubber.

    Men med Høghen og OB er det naturligvis noget andet: det er en symbiose.

    http://www.spox.com/de/sport/fussball/championsleague/1502/News/raul-vor-real-madrid-schalke-04-duell.html
    Last edited by andlox; 12-07-2015, 07:33.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Det kommer jo helt an på hvad der sker i kulissen..
      Hvis de har sagt til ham at de henter De Gea og du får ikke spilletid, så tror jeg at alle forstår ham og netop beundrer den del der omhandler at få lov til at spille og gøre en forskel. Gerrards skifte handler jo heller ikke om utilfredshed eller manglende kærlighed til klubben, men netop om det bedste for begge parter, for klubben tror ikke han vil få den indflydelse hans ry burde give ham, og han vil gerne spille... Nok også derfor Ramos ikke har helt den samme stjerne som Casillas i Real (set herfra).

      Comment


        #4
        Hernede bliver det diskuteret på livet løs. Det er svært at forestille sig, som udefrakommende hvor stort det politiske spil er i Real Madrid og Barcelona. De to klubber - og især Real Madrid er meget i rigtig mange nyhedsudsendelser, og Casillas seneste sæsoner har været debateret overalt. Han er presset ud af klubben. Det er formodentlig ikke det økonomiske der har gjort at han skifter. Indtil 12-24 måneder siden har han gennem en lang årrække været klubbens mest populære spiller. Han har tjent rigeligt med penge.
        Personligt tror jeg hans skifte til Porto er for det sportslige. Lønnen havde nok været højere i oliestaterne, og Porto er altid med fremme. Det naturligvis ikke blandt verdens største klubber man finder Porto, men Casillas sender et signal om at han vil spille topfodbold...

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...madrid/5644096

          Han har helt sikkert flere gode år i sig endnu men burde han ikke bare stoppe karrieren nu og forblive en af de største i klubben?

          Syntes egentligt at Rauls minde er blevet lidt tyndt efter han tog til Schalke ...

          Hvordan ville I have det med Høgh'en hvis han lige havde taget to år i en svensk klub at slutte på?

          De må da have penge nok men er det fordi de ellers ikke ved hvad de skal/kan, grådighed eller fordi de bare VIL spille ...?
          Hvorfor skulle han stoppe? Det gode år i ham endnu. Føj hvor er an blevet skidt behandlet af klub og fans.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...madrid/5644096

            Han har helt sikkert flere gode år i sig endnu men burde han ikke bare stoppe karrieren nu og forblive en af de største i klubben?

            Syntes egentligt at Rauls minde er blevet lidt tyndt efter han tog til Schalke ...



            Hvordan ville I have det med Høgh'en hvis han lige havde taget to år i en svensk klub at slutte på?

            De må da have penge nok men er det fordi de ellers ikke ved hvad de skal/kan, grådighed eller fordi de bare VIL spille ...?
            Det er ikke et holdbart argument i mine øjne, du glemmer interessen og kærligheden for spillet, hvis det udelukkende var et pengespørgsmål, skulle Messi og en hel del andre have stillet støvlerne på hylden i en alder af 22. Havde Høghen taget to år i svensk fodbold, havde det i mine øjne ikke ødelagt, hans indsats eller eftermægle i OB, samt mit syn på ham.
            Last edited by fidusen999; 12-07-2015, 16:02.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
              Det er ikke et holdbart argument i mine øjne, du glemmer interessen og kærligheden for spillet, hvis det udelukkende var et pengespørgsmål, skulle Messi og en hel del andre have stillet støvlerne på hylden i en alder af 22. Havde Høghen taget to år i svensk fodbold, havde det i mine øjne ikke ødelagt, hans indsats eller eftermægle i OB, samt mit syn på ham.
              Det jeg mente at de bare VIL spille var som overskriften siger, kærlighed til spillet...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Det jeg mente at de bare VIL spille var som overskriften siger, kærlighed til spillet...

                Øjnene er som regel det første sted du bliver blind :-) Og jeg skal lære at læse det hele inden jeg svare, Min fejl ! :-)

                Comment


                  #9
                  Jeg tror at der er stor forskel på bevæggrundene fra spiller til spiller.

                  Lige med Raul og Casillas tror jeg afgjort, at det handler om ærgerrighed. De ville/vil bevise, at de stadig kan gøre sig på højeste niveau. Og i modsætning til Høgh har de ikke rigtig haft muligheden for selv at afgøre det. De blev begge tvunget ud af deres barndomsklub. Real har altid haft en udpræget mangel på sentimentalitet, når det kom til aldrende ikoner.

                  Xavi til Qatar lugter derimod langt væk af en sidste stor løncheck i solen. Det er i hvert fald ikke de sportslige udfordringer der trækker der.

                  Jeg ved godt, hvad jeg respekterer mest.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #10
                    I min meget travle uge i sidste uge læste jeg kort en artikel om en spiller fra HSV (29 år og med A-landskampe på cv'et), der ikke fik sin kontrakt i HSV forlænget (og kan selvfølgelig ikke huske navnet på ham). Han har så valgt at indstille sin karriere, for som han sagde: Han kunne ikke se sig selv de næste 2-3-4 år rende rundt og kysse en anden klubs logo, når han nu elskede HSV. Og af samme årsag kunne han heller ikke se sig selv yde 100% for en anden klub.

                    Se DET er fandme klubfølelse hos en topspiller, der vil noget - det er sjældent set, og det fremkalder respekt hos mig!
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      I min meget travle uge i sidste uge læste jeg kort en artikel om en spiller fra HSV (29 år og med A-landskampe på cv'et), der ikke fik sin kontrakt i HSV forlænget (og kan selvfølgelig ikke huske navnet på ham). Han har så valgt at indstille sin karriere, for som han sagde: Han kunne ikke se sig selv de næste 2-3-4 år rende rundt og kysse en anden klubs logo, når han nu elskede HSV. Og af samme årsag kunne han heller ikke se sig selv yde 100% for en anden klub.

                      Se DET er fandme klubfølelse hos en topspiller, der vil noget - det er sjældent set, og det fremkalder respekt hos mig!
                      ja det giver faktisk en god portion respekt, han kunne givetvis have tjent godt med penge i et par år mere, men afgiver en feteret position som mange vil give sin højre arm for at være i
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        I min meget travle uge i sidste uge læste jeg kort en artikel om en spiller fra HSV (29 år og med A-landskampe på cv'et), der ikke fik sin kontrakt i HSV forlænget (og kan selvfølgelig ikke huske navnet på ham). Han har så valgt at indstille sin karriere, for som han sagde: Han kunne ikke se sig selv de næste 2-3-4 år rende rundt og kysse en anden klubs logo, når han nu elskede HSV. Og af samme årsag kunne han heller ikke se sig selv yde 100% for en anden klub.

                        Se DET er fandme klubfølelse hos en topspiller, der vil noget - det er sjældent set, og det fremkalder respekt hos mig!
                        Spiller er Marcell Jansen. Han er nu aktiv i en initiative af HSV.
                        http://www.zeit.de/hamburg/aktuell/2...ansen-21143011
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Spiller er Marcell Jansen. Han er nu aktiv i en initiative af HSV.
                          http://www.zeit.de/hamburg/aktuell/2...ansen-21143011
                          What? Hedder det Volksparkstadion igen? Det er et navn, der bringer minder frem:-)

                          Comment

                          Working...
                          X