Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fotografering som hobby?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fotografering som hobby?

    Hey fellows

    Er der andre end mig herinde, der dyrker fotografering intenst (primært) som hobby?

    Jeg har fotograferet on/off i en del år. Gik for alvor "all in" for nogle få år siden, hvor jeg besluttede mig for, at nu skulle jeg fandme være god til det der shit! :D

    Tog en hulans masse billeder, testede teknikker, lærte mig selv alt, hvad et kamera kunne, virkemidler osv. Dengang var jeg overbevist om, at jeg aldrig nogensinde ville falde for at fotografere mennesker (portrætter og modelbilleder). Nu laver jeg så stort set ikke andet, og har en del betalte fotojobs. Man har vel lov at ændre holdning? :D

    Det giver sgu en eller anden form for indre glæde, når man kan se, at andre mennesker bliver glade for de billeder, jeg får lavet af dem.

    Når jeg så bevæger mig ud i ren hobby-fotografering, så er det ret ofte enten "makro"- eller Urbex-fotografering, der står først for. Især Urbex er en helt fantastisk og interessant genre, fordi det ofte er forbundet med "en på opleveren". Andre herinde, der "dyrker" dette?
    Last edited by obforever; 13-05-2015, 10:19.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    #2
    Jeg har stærkt overvejet det. Hvor meget skal man cirka betale i starten for at kunne 'være med'?
    Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      #3
      Jeg går og leger lidt med det, men ved ikke om det er nået helt op på egentlig hobby niveau, har heller ikke den store forstand på det eller noget særligt udstyr, blot mit Canon... men det er sjovt at gå efter det der "perfekte" billede, og ellers kan man da nørde lidt med redigeringen, der er jo efterhånden ingen grænser for hvad man kan længere, men det er da klart sjovere at få skudt dem hvor det ikke er nødvendigt...

      Fik et "job" her til min fætters konfirmation, at få taget lidt som dagen skred frem, men også lidt specielle billeder til takkekort osv... og det gik egentlig fint nok... men det bliver også ved det, jeg kommer ikke til at tage til andre end venner og bekendte, og ikke i større omfang...

      Ellers går jeg nok mest efter de ligegyldige ting, jeg gider ikke gå og knipse en solnedgang på stranden, så vil jeg hellere tage nærbilleder af evt. affald i vandkanten, eller fodaftryk i sandet, evt. bruge solnedgangen til at få sorte silhuetter af en død måge... Kan jeg komme til at tage billeder over byen, og lege med lyset, så går der også hurtigt tid med det, Vejle kan jo nærmest fremstilles som en storby på den måde...
      Last edited by Kaspernon; 13-05-2015, 14:55.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
        Jeg har stærkt overvejet det. Hvor meget skal man cirka betale i starten for at kunne 'være med'?
        Jeg plejer at sige, at det bedste kamera er det kamera, man har med sig....så i princippet ikke et ret stort beløb.
        Jeg kender en, der tager fantastiske billeder med sin iphone. Og jeg mener virkelig fantastiske billeder!

        MEN....skal man over i at investere i et "rigtigt" kamera, så behøver det slet ikke være så dyrt endda. For godt et par tusinde kroner får man et ganske fint begynder-spejlrefleks fra Canon. Og skal man på Urbex-tur vil jeg meget stærkt anbefale at man anskaffer sig et stativ til kameraet også.

        Begynder man til gengæld for alvor at "nørde", som jeg, og vil have studiebelysning og andet gejl, så bliver det pludselig større summer, man skal hive ud af budgettet :-)
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment

        Working...
        X