Annoncering

Collapse
No announcement yet.

TV og tekniker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    TV og tekniker

    Oh altvidende forum (nok engang) ... Kan det passe at nyere TV ikke accepterer ældre enheder som tilslutningsenheder?

    jeg har både en gammel transportabel dvd afspiller og et gammelt videokamera som vi ikke kan tilslutte vores TV. Bruger samme stik som vores Wii (transformer på scartstik) og selv om den kan finde signal fra Wii så ikke fra de to andre.

    Begge enheder har jackstik i den ene ende til rød, gul og hvid stik i den anden ende. Vores tv har ikke rød, gul og hvid indgang hvorfor vi bruger scartstik finten.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Oh altvidende forum (nok engang) ... Kan det passe at nyere TV ikke accepterer ældre enheder som tilslutningsenheder?

    jeg har både en gammel transportabel dvd afspiller og et gammelt videokamera som vi ikke kan tilslutte vores TV. Bruger samme stik som vores Wii (transformer på scartstik) og selv om den kan finde signal fra Wii så ikke fra de to andre.

    Begge enheder har jackstik i den ene ende til rød, gul og hvid stik i den anden ende. Vores tv har ikke rød, gul og hvid indgang hvorfor vi bruger scartstik finten.
    Sådan helt lavpraktisk: Jeg har før brugt samme "finte" (for nogle år siden), og der var der sådan en knap på scartstikket, man kunne rykke på - sådan lidt a la tænd/sluk. Har du tjekket, om der sidder sådan en på dit scartstik?
    Et andet spørgsmål: Når nu du konstaterer, at det er lige gyldigt hvilken enhed, du tilslutter via scartstikket, har du så prøvet at udskifte scartstikket til et andet? Det kunne jo tænkes, at det ganske enkelt bare ikke virker.

    Derudover må jeg indrømme, at jeg tvivler på, at dit tv IKKE skulle kunne tage imod signalerne fra ældre enheder.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #3
      Ingen knapper ... Det er bare sådan en transformer fra rød, gul og hvid til scartstik .. Har prøvet både det som wii'en bruger og et alternativt ... .??

      må tage det til en fagmand ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Har været hos Expert og Fona og begge steder mener de at man ikke kan bruge den løsning og er uforstående over for hvorfor wii' en kan ...men de havde ingen alternativer?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment

        Working...
        X