Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Gæst under middag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Gæst under middag

    Hej,
    Jeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil høre jeres mening om.

    Lad mig begynde med at beskrive forløbet. I sidste uge, inviterede jeg venner og bekendte til en hyggelig middag, med en masse god mad. De var nogle hyggelige timer, som vi delte sammen. Folk var glade, og der blev grinet en masse. Men der var desværre en gæst, som jeg blev utrolig skuffet over. Jeg synes ikke, at hun viste en særlig stor taknemmelighed, over at fået lov til at være med. Hverken da hun fik invitationen, under middagen, eller da aftenen var til vejs ende. På intet tidspunkt gav hun et tak.

    Mit spørgsmål går derfor på, om jeg kan tillade mig at konfrontere personen om situationen? Fortælle hende om hvad jeg synes, om den opførsel hun udviste på dagen. Hvad kan man gøre og sige i sådan en situation?

    - Af hjertet tak.

    #2
    Det kommer nok en del an på hvordan jeres indbyrdes relation er, men jeg ved da heller ikke hvor meget jeg ligefrem udtrykker min taknemmelighed hvis nogen inviterer mig til mad.. Det er jo oftest venner, og der går det jo lidt på skift hvem der afholder udgifterne, uden der bliver holdt regnskab. Men man KUNNE jo eventuelt spørge om personen er ok, da hun virkede lidt trist og fjern under middagen. Så er der åbnet op for en dialog, og det er muligt du får en forklaring på opførslen. Og hvis du ikke gør det, ville jeg nok bare undlade at invitere igen, hvis den manglende taknemmelighed gik mig på...

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Det kommer nok en del an på hvordan jeres indbyrdes relation er, men jeg ved da heller ikke hvor meget jeg ligefrem udtrykker min taknemmelighed hvis nogen inviterer mig til mad.. Det er jo oftest venner, og der går det jo lidt på skift hvem der afholder udgifterne, uden der bliver holdt regnskab. Men man KUNNE jo eventuelt spørge om personen er ok, da hun virkede lidt trist og fjern under middagen. Så er der åbnet op for en dialog, og det er muligt du får en forklaring på opførslen. Og hvis du ikke gør det, ville jeg nok bare undlade at invitere igen, hvis den manglende taknemmelighed gik mig på...

      Mvh

      MaxHH
      kunne ikke have skrevet det bedre selv
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
        Det kommer nok en del an på hvordan jeres indbyrdes relation er, men jeg ved da heller ikke hvor meget jeg ligefrem udtrykker min taknemmelighed hvis nogen inviterer mig til mad.. Det er jo oftest venner, og der går det jo lidt på skift hvem der afholder udgifterne, uden der bliver holdt regnskab. Men man KUNNE jo eventuelt spørge om personen er ok, da hun virkede lidt trist og fjern under middagen. Så er der åbnet op for en dialog, og det er muligt du får en forklaring på opførslen. Og hvis du ikke gør det, ville jeg nok bare undlade at invitere igen, hvis den manglende taknemmelighed gik mig på...

        Mvh

        MaxHH
        MaxHH og Monopolet

        måske er der stof til en ny legendarisk tråd som afløser for "pillefyren"
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Jamen da der ikke rigtigt er gang i tråden, har jeg et spørgsmål:

          Jeg var til begravelse i går, og blev NOGET overrasket over at være nærmest den eneste i kirken der havde taget sort jakkesæt, hvid skjorte og sort slips på, som jeg troede var den korrekte beklædning til en sådan begivenhed. Er det mig der er gammeldags?

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Jamen da der ikke rigtigt er gang i tråden, har jeg et spørgsmål:

            Jeg var til begravelse i går, og blev NOGET overrasket over at være nærmest den eneste i kirken der havde taget sort jakkesæt, hvid skjorte og sort slips på, som jeg troede var den korrekte beklædning til en sådan begivenhed. Er det mig der er gammeldags?

            Mvh

            MaxHH
            Du gik i en 74er tysk landshold trøje??????
            Og du undrer dig, at du er den eneste, som gik sådan klædt ???
            Last edited by andlox; 10-04-2015, 19:31.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Du gik i en 74er tyske landshold trøje??????
              Og du undrer dig, at du er den eneste, som gik sådan klædt ???
              Jeg må indrømme at jeg fatter nada af hvad du skriver?

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Jeg må indrømme at jeg fatter nada af hvad du skriver?

                Tja, måske til tider gør jeg selv det ikke ...

                Det var sjovt. Når jeg læste dit indlæg, tænkte jeg på en fodboldfan i trøje i kirken og de sorte og hvide er den tyske VM trøje af 1974.
                Men seriøst: for mig tøjet i disse tilfælde afhænger af indstillingen af den afdøde. Om det var en meget traditionel og konservativ person eller en med anden personlighed. Jeg selv for exs. ejer ikke et slips, aldrig ejet en og vil aldrig bære en (fordi jeg hader det, når det kommer til tæt om halsen). På min begravelse en dagen mennesker er velkomne til at komme også i fodboldkamptrøjer (så længe det ikke er en af Bayern München, for i dette tilfælde ville jeg nok komme ud af kisten igen, for at protestere og gøre brug af mit husret ...). Selvfølgelig foretrækker jeg gæster i OB trøjer...
                Last edited by andlox; 11-04-2015, 10:12.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Jamen da der ikke rigtigt er gang i tråden, har jeg et spørgsmål:

                  Jeg var til begravelse i går, og blev NOGET overrasket over at være nærmest den eneste i kirken der havde taget sort jakkesæt, hvid skjorte og sort slips på, som jeg troede var den korrekte beklædning til en sådan begivenhed. Er det mig der er gammeldags?

                  Mvh

                  MaxHH
                  Synes ikke du er gammeldags. Nu har jeg heldigvis ikke den store erfaring her de senere år, men de sidste par gange jeg har været afsted, har der vel været 30-50% jakkesæt blandt mændene (jeg talte ikke). Det jeg oplever i min familie er, at den ældre del af mændene bærer jakkesæt.

                  Tror dog generelt det kan variere meget fra familie til familie.

                  Comment


                    #10
                    Tror det handler meget om traditionen og omgangsformen i den enkelte familie. Der har indenfor de sidste ti år været en stigende tendens til at folk afholder en mere eller costumized 'afgang'. For mit eget vedkommende vil jeg hellere fejres end sørges, når tiden indfinder sig. Jeg håber familie og venner drikke sig pattestive og fortæller røverhistorier om mig efter seancen.

                    Vil man være på den sikre side, så er sort/hvid den korrekte vej at gå. Så er man sikker på at optræde ærefuldt og ikke være stødende.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #11
                      Hej Sebo.

                      Hvordan er hun normalt? Er hun normalt udadvendt og snakkesagelig og har du oplevet hende udtrykke taknemmelighed førhen i lignende situationer?

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Tror det handler meget om traditionen og omgangsformen i den enkelte familie. Der har indenfor de sidste ti år været en stigende tendens til at folk afholder en mere eller costumized 'afgang'. For mit eget vedkommende vil jeg hellere fejres end sørges, når tiden indfinder sig. Jeg håber familie og venner drikke sig pattestive og fortæller røverhistorier om mig efter seancen.

                        Vil man være på den sikre side, så er sort/hvid den korrekte vej at gå. Så er man sikker på at optræde ærefuldt og ikke være stødende.

                        MvT
                        nogen af mine vildeste fester har været i jakkesæt... ,o)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          nogen af mine vildeste fester har været i jakkesæt... ,o)
                          Det er lige præcis min pointe. Personligt vil det være lige godt for mig, om man tropper op i jakkesæt eller jeans/t-shirt.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment

                          Working...
                          X