Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Problemer med kabinevarme i Ford Focus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Problemer med kabinevarme i Ford Focus

    Hej O' alvidende forum.

    Er der en mekaniker eller lign. der kan gennemskue mit problem?

    Jeg købte for et lille års tid siden en Ford Focus 2.0 trend st. car fra år 2002.

    Jeg har siden det er blevet vinter, måtte konstatere at kabinevarmen ikke bliver varm ret ofte.

    Indtil videre har jeg udskiftet termostaten og luftfilteret.

    Min umiddelbare bud er at der er noget teknisk, da man engang imellem kan være heldig at der kommer varm luft ud. Men det er meget sjældent.

    Hvad kan man ellers forsøge at gøre?

    (Har hørt at vandpumpen kunne skiftes, men det burde ikke have noget med kabineluften at gøre - eller?)

    #2
    Jeg er på ingen måde mekaniker, men...
    Kabinevarmen får sin varme fra vandet, der løber rundt i kølesystemet. Jeg havde selv en bil på et tidspunkt, der ikke varmede i kabinen, og problemet var noget så simpelt, at der ganske enkelt ikke var vand nok på bilens kølesystem - udluftning af kølesystemet og mere vand på løste problemet.
    Er det tjekket, om den mekanik, der åbner for varmen til kabinen har forbindelse til de knapper/skydere i kabinen, du trykker/rykker på, når du åbner for varmen til kabinen?

    Blot nogle simple bud fra en ikke-mekaniker :-)
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #3
      Jeg havde samme problem i en Daewoo Nubira st.car for nogle år siden,
      og én vinterdag kørte jeg fra Odense til Fredericia og retur i 10 minusgrader, uden varme i blæserne
      Jeg kan dog ikke huske om jeg nogensinde fik det løst, eller om problemet gik i sig selv

      Anyway, jeg har lidt det samme problem lige nu (Fiat Bravo), hvor luften i blæserne først begynder at blive varm
      når jeg har kørt 10-12 kilometer, og efter 40 kilometer med blæserne på fuld knald sidder jeg stadig og småfryser
      I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

      Comment

      Working...
      X