Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Oplæg til debat: Fradømt kørekort tre dage efter rygning af joint. Fair?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oplæg til debat: Fradømt kørekort tre dage efter rygning af joint. Fair?

    http://politik.tv2.dk/2014-10-31-roe...michael-jobbet

    Postede samme link på min facebookside, og blev pænt overrasket over hvor mange der var lodret uenige med mig i at det ikke er fair at frakende en person kørekortet, plus en stor bøde, for at køre bil tre dage efter at have røget en joint.

    Og så tænkte jeg at jeg ville lufte den herinde, og se om uenigheden er tilsvarende stor herinde... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    #2
    Det er selvfølgelig ikke i nærheden af at være fair... Det kan kun være de der "av av, sig lige forbudt til det" typer som mener det, og hvor det lige så godt kunne have været noget andet, nu er det bare tilfældigvis det her...

    Da rygning på togperronerne var et emne tidligere på året, var der også utroligt mange af de typer som lige pludselig stod til at omkomme hvis ikke det stoppede......også dem der aldrig tager toget...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Det er groteskt og latterligt. Ligesom med den uigennemtænkte knivlov rammer det alt for bredt og alt for tilfældigt.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #4
        Det er jo dybt godnat, og så må man samtidig køre bil med en promille på 0,5 ??
        I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

        Comment


          #5
          Lad os lege "Gæt en hashryger"..........

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
            Lad os lege "Gæt en hashryger"..........
            Mener du af os der har skrevet i tråden? ,o)

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Mener du af os der har skrevet i tråden? ,o)

              Mvh

              MaxHH
              FUNDET !!!!!

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
                FUNDET !!!!!
                Jeg skal ikke kunne udtale mig om nogen af de andre i tråden, men personligt har jeg endnu til gode at prøve kræfter med hverken hash eller andre lovlige eller ulovlige stoffer, og holder mig til alkohol, kaffe og cigaretter. Jeg synes dog sagtens man kan blive forarget over statens vilje til at dømme nogen for en forbrydelse de ikke har begået uden selv at indtage stoffer af nogen art... ,o)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #9
                  Personligt mener jeg ikke det er værre at ryge hash end at drikke alkohol (måske endda tværtimod),
                  så længe det ikke foregår dagligt (lige som med alkohol)..
                  Det er dog ikke noget jeg selv gør særlig tit, jeg har måske røget det 8-10 gange i en periode på 15 år
                  (var 20 første gang)
                  Hvor mange gange har jeg mon drukket alkohol i den samme periode? Puuuuha
                  Idag drikker jeg så heller ikke alkohol mere, det er vel sket 2 gange i år..
                  Last edited by Storfod; 05-11-2014, 19:23.
                  I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    http://politik.tv2.dk/2014-10-31-roe...michael-jobbet

                    Postede samme link på min facebookside, og blev pænt overrasket over hvor mange der var lodret uenige med mig i at det ikke er fair at frakende en person kørekortet, plus en stor bøde, for at køre bil tre dage efter at have røget en joint.

                    Og så tænkte jeg at jeg ville lufte den herinde, og se om uenigheden er tilsvarende stor herinde... ,o)

                    Mvh

                    MaxHH
                    Jeg er enig med dig i, at det virker til at være hul i hovedet at man mister kortet, når man bliver taget 3 døgn efter, man har røget sig en joint.
                    Det sker jo ikke med alkohol.

                    Når det så er sagt, så kan det måles i blodet - åbenbart længe efter, man har røget. Så mit spørgsmål er (kender nemlig ikke til det): Hvor meget kan måles? Kan man via sådan en blodprøve påvise, hvor længe, det er siden, man har røget? Falder indholdet i blodet ligesom det gør med alkohol - bare langsommere? Så vidt jeg husker at have læst et sted for mange år siden, så påvirker hash indlæringsevnen i mange dage efter, at man har røget. Er reaktionsevnen så også påvirket mange dage efter, man har røget, selvom man ikke længere føler sig skæv/påvirket?

                    Først når jeg kender svarene på ovenstående, kan jeg for alvor sige, om jeg finder det fair eller ikke fair, at man mister kortet efter 3 døgn.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      Jeg må da indrømme jeg godt kan finde på det engang imellem, det strækker sig til en håndfuld gange om året, det er sådan et nytår/polterabend/julefrokost forhold jeg har til det... Mht. alkohol og smøger, så er jeg heller ikke fuld ret meget mere end en håndfuld gange om året efterhånden, og smøgerne blev kvittet for nogle år siden, dog med undtagelse af når jeg er fuld... Ja man kan vel egentlig sige de tre ting følges lidt ad...

                      Jeg hørte en ekspert, husker ikke præcist i hvad, men hun fortalte at for at du skulle kunne gå og være påvirket af hash dagene efter du røg, så skulle du faktisk op og ryge dig skæv hver 3. dag, i en periode over x antal uger/måneder... ellers ville du på normal vis ikke kunne ryge dig så skæv at du ville gå og være påvirket dagene efter... Ryger du så hver 3. dag i en længere periode der, så vil du til gengæld også være konstant påvirket alle ugens dage...

                      Man kan vel også sammenligne lidt med medicin, hvor der findes medikamenter man feks. ikke må køre bil med før dagen efter, men hvor lægen uden problemer kan tage en prøve 5 dage efter, for at se om det nu også virker, det er stadig i kroppen, men påvirker dig ikke længere...
                      Last edited by Kaspernon; 05-11-2014, 21:41.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Jeg vil da lige tilføje til debatten, hvor dum en lov det end er, at jeg overhovedet ikke har ondt af manden... Han kendte godt lovgivningen, valgte at satse, og tabte...
                        Han kunne være gået frem før det skete, hvis han er imod loven, men som altid kommer folk først når det har ramt dem selv...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Jeg vil da lige tilføje til debatten, hvor dum en lov det end er, at jeg overhovedet ikke har ondt af manden... Han kendte godt lovgivningen, valgte at satse, og tabte...
                          Han kunne være gået frem før det skete, hvis han er imod loven, men som altid kommer folk først når det har ramt dem selv...
                          Jeg foreslår skam heller ikke en indsamling til den unge mand, men påpeger en, efter min mening, fejlagtig lovgivning, hvor man dømmer folk for noget de ikke har gjort...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Jeg foreslår skam heller ikke en indsamling til den unge mand, men påpeger en, efter min mening, fejlagtig lovgivning, hvor man dømmer folk for noget de ikke har gjort...
                            Det er jeg som sagt også helt enig i, det var bare lige en vinkel på det, jeg synes der lige skulle med, som jeg glemte i første omgang...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Jeg foreslår skam heller ikke en indsamling til den unge mand, men påpeger en, efter min mening, fejlagtig lovgivning, hvor man dømmer folk for noget de ikke har gjort...
                              jeg går ud fra at det er den sag hvor den unge mand kørte +90 km/t i bymæssig bebyggelse, det har nok også haft indflydelse på dommen.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X