Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Efteråret 2013 bestået?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Efteråret 2013 bestået?

    Havde startet tråden i det gamle nye form men kunne ikke læse tråden efterfølgende og ved ikke hvad der blev debateret.

    Hvordan ser i efteråret? Er det bestået.

    Efter 18 kampe ligger vi i den nedetste halvdel omend på en acceptabel midterplacering som nr. 7 og efter målsætningen.
    3 point til europæisk fodbold men også kun 3 point fra at ligge under stregen. Akkurat en positiv målscore hvor vi hverken placerer os i nærheden af at være det mest eller mindst scorende hold eller det holde der går færrest eller flest mål ind på. Dog må vi sige at mange af vores mål bliver scoret i de samme kampe.

    18 kampe spillet, flere tabte og uafgjorte end sejre og spillet er stadig uhyggeligt svingende. vi har et fantastisk højt niveau i momenter men ligeledes et ufatteligt lavt bundniveau som vi desværre har set mere af. Der er kommet mere fight og mindre "slåen op i banen" og skal vi se på den positive side så er der ikke så mange af de totale nedsmeltninger og der er ikke den helt store opgivenhed at spore. Der sker stadig personlige fejl men ikke så mange som tidligere men vi er stadig ringe på dødbolde; både dem vi får men især dem vi får imod os.

    Det store buzzord er kontinuitet og det lader til at det skal være undskyldningen for at der ikke kommer til at være den store aktivitet i transfervinduet men der satses på at vi kan træne os til at blive bedre. Det lader til at TB og JH regner med at de andre hold ikke træner sig bedre men måske handler sig ringere og så er det jo godt nok velvidende at op til flere spillere forlader os senest til sommer.
    Undskyldningen er åbenbart at spillerne ikke har haft så lang tid til at blive spillet sammen, at der har været karantæner og skader men helt ærligt så er det de samme forudsætninger som de andre hold har. Andre hold der ligger foran os har ringere økonomi og trænere med mindre erfaring så det må falde tilbage på ledelsen i første række at holdet ikke er bedre.

    Vi er måske alene pga den nuværende placering akurat bestået men det må være med mindst mulig margen og jeg syntes at det er frygteligt at holdet stadig virker så usamhængende, at der rokeres så meget og det stadig ikke er muligt at se konceptet i det vi vil.

    Det er uholdbart og jeg er træt af det.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Jeg synes det går af helvedes til. Troels har absolut ikke vist, at han kan drive holdet i en positiv retning. Det står totalt stille, og der sker ikke rigtigt så meget synlig udvikling. Der har været små lyspunkter, men generelt har vi set et svingende hold.

    Det er ret træls fodbold vi ser uge efter uge. Vi må håbe at der kan blive rettet lidt op i foråret (omend jeg ikke har nogen forhåbninger om det).

    Nogen der ved, om vi spiller andre træningskampe end mod FC Provins og svenske 2. divisions hold?

    Comment


      #3
      jeg mener efteråret samlet set er bestået - men også kun lige akkurat.

      Placeringen i midten er forsåvidt fin, point høsten ok - men et par sejre mere havde pyntet utroligt. Det værste er vel næsten præstationerne - alt alt for svingende;
      - topniveauet har været fantastisk - men set for sjældent og i for korte perioder

      - bundniveauet skræmmende lavt og set for ofte, omend det klart er blevet bedre og der ikke gives op på samme måde som i foråret

      - så analysen med at mere stabilitet er vejen frem virker som udgangspunkt rigtigt i min optik - jeg er så bare slet ikke enig i måden man åbenbart har planer om at opnå stabiliteten på. Holde sammen på holdet så de kan lære hinanden bedre at kende/blive spillet mere sammen er fint nok - men utrolig kortsigtet og kun med fokus på foråret.
      Så meget gerne man allerede nu begyndte at tænke frem til næste sæson ved et par indkøb især med alle de kontrakt udløb der vil komme til sommer. Ellers står vi i samme situation til sommer når der er blevet skiftet en 6-8 spillere ud - hvoraf de sidste først kommer liiige inden vinduet smækker i - og så går hele efteråret med at spille truppen sammen igen.
      Oven i det kommer hele transfer spillet - hvor meget gør de andre? Aab og Fcm har nok ikke de store summer at gøre med - men det er næppe heller dem vi skal konkurrere med.
      Efb må have penge i kassen og mon ikke de forstærker sig. Agf har hentet Danny Olsen og en nordmand....Viborg og Sønderjydske har næppe de store muskler at spille med men hvad med FCV.
      Jeg tror det bliver endnu et utroligt tæt forår - og uden en go' efterårs-point høst at tære på skal vores dårlige perioder være væsenligt kortere end i år.

      Comment


        #4
        men også kun lige bestået.

        Comment


          #5
          gode betragtninger fra trådstarteren som jeg er enige i. jeg ser efteråret som bestået med nød og næppe...mht. det kommende transfervindue og udtalelserne er jeg en anelse nervøs for at udtrykke det diplomatisk, på den anden side kan det jo også sagtens være virkeligheden ser anderledes ud når vinduet åbner(forstået på den måde at udtalelserne om manglende ageren er spin fra sportsdirektørens side)
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            #6
            Jeg vil mene vi er dumpet og at vi er mega heldige at ligaen er så tæt som den er.
            Hvad fanden sker der Troels? Det nytter ikke at pisse i bukserne for at få varmen!! Nu har vi skiftet buzzord fra proces til kontinuitet, det hele falder blot tilbage på hvor en elendig træner vi har. Hvordan vil vi spille, vi spiller bolden fra side til side og giver bolden til Falk eller Emil og håber de kan trylle. Det holder jo ikke en meter. Hvordan forsvare vi? Vi løber ofte forvirret rundt og håber at modstanderne pisser i bukserne af grin og smider bolden væk.
            Vi står i en meget vanskelig situation hvor holdet er sammen sat af flere forskellige personer uden nogen form for ide om hvordan vi vil spille bold, og en træner der ikke kan få nosset sig færdig til at finde den formation han ønsker at spille. Find nu 1 fucking opstilling, lær dine spillere at spille den, køb spillere til de pladser de er skolet i og behold dem der. Så fuck det om vi taber nogle kampe ved at lære det nye system at kende. Vi lære forhåbentlig hvordan vi skal spille sammen som et hold, det lære man ikke ved at kaste spillere rundt fra den ene plads til den anden.

            Find nu den opstilling!!!! Få fat i 2 spiller til hver plads ( 3 til målet ) og lad dem kæmpe sig til en plads på holdet.

            Comment


              #7
              Jeg synes vores efterår er bestået med pil ned.

              Jeg er enig med Plum i, at vi har skiftet alt for meget rundt på spillernes positioner fra kamp til kamp. Der kan selvfølgelig være kampe, hvor man er tvunget, men jeg mener også man bør lægge sig fast på en start-11er, og så kun ændre den ved skader, formdyk og karantæner. Det var ikke mange kampe i efteråret, hvor vi stillede med den samme midtbane to gange i træk. Det kan ikke undgå at give noget uro.

              Vi har derudover været for svingende i vores niveau. Her er jeg dog uenig med Elias, og vil mene, at vi har set en klar spillemæssig fremgang siden foråret, og de totale katastrofer har, med undtagelse af AGF-kampen og nederlaget til FCV, været undgået. Man begynder at se en tegning til, hvad det egentlig er Troels vil.

              Vi lider i mine øjne under tre ting:

              1) Vores forsvar er for svingende. Dette har både skyldtes formdyk, skader, og rokeren rundt, men det ændrer ikke på, at vi lukker for mange mål ind. Høegh og Larsen har spillet mange gode kampe hver for sig, men det er bekymrende at de endnu ikke for alvor har spillet en god kamp sammen.

              Ruud har været op og ned. Hvis vi kan sælge ham til vinter, vil jeg mene det er på tide at sige farvel og tak, og få spillet en ny spiller ind på den plads. O'Brien har spillet en del back i sin karriere, og jeg har svært ved at se ham tilspille sig en plads på vores ideelle midtbane, så det var måske en idé at prøve ham af på den plads i foråret, og se om det bærer hjem.

              Vores VB er stadig et smertensbarn, der ikke er blevet gjort bedre af, at den spiller vi (endelig) købte til pladsen primært har været brugt som midtbane. Her vil jeg igen mene, at det er tid til enten at skide eller stå af potten. Enten skal Ari spille den, og så skal han ikke på midten i hver anden kamp, eller også skal der spilles en ny spiller ind på pladsen. Barrett, eller en ny.

              Og en ny målmand ville også varme, yada yada, I kender argumenterne. Det sker nok ikke før tidligst til sommer.

              2) Vi mangler i dén grad ledere. Roy Keane-typer, der kan gå forrest, rive de andre i kraven og gøre klart hvad der er acceptabelt, og hvad der ikke er. Spelmann er én, men han mangler måske lidt fodboldintelligens og lidt deciderede lederevner, før det for alvor batter. Som Hertha Berlins Maik Franz så malerisk udtalte det i et interview "ohne sauhunde geht es nicht" . Der har Jesper C én fordel frem for Toppel, i et forsvar bestående af unge, flinke, lidt tilbageholdende fyre. Jeg savner en type som Stokholm, M. Hemmingsen e.l., der kan gå forrest.

              3) Vores angribere er ikke gode nok. Plain and simple. Skoubo er den bedste vi har, og han er alt, alt for ofte skadet. Darko ligner mere og mere en lottokupon der ikke bon'ede ud, Jeppe tror jeg ikke på, og Mos mangler endnu at bevise, at han kan andet end tap-ins. Falk er alt, alt for uskarp foran mål til at spille i front, senest tydeliggjort i FCN-nederlaget og han er desuden, ligesom Emil, bedre bag den forreste linje.

              Det efterlader Bashkim, der er på vej tilbage fra en virkelig slem skade, som vores bedste håb for foråret. Det synes jeg personligt virker tyndt. Hvis man kan finde pengene, eller få afskibbet Darko, N'Koum, Vadocz, så skal der hentes en angriber til vinter. Måske en lottokupons- 2.- eller 1.divisions-topscorer, der ikke koster alverden, men måske var mand for de der fem-seks mål i foråret der kan gøre en verden til forskel.

              Vores pointsnit i efteråret ligger på 1.22 (22p i 18K). Det har de sidste ti år faktisk været rigeligt til at sikre minimum en 10.plads, og dermed redning. Jeg nægter at tro på endnu et "forsømt forår", dertil har vores generelle niveau ligget for højt, men der skal ændres nogle ting på holdet, først og fremmest i kontinuiteten (der var den igen) og i defensiven.
              Last edited by Onkel Riffel; 13-12-2013, 11:47.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Jeg synes vores efterår er bestået med pil ned.

                Jeg er enig med Plum i, at vi har skiftet alt for meget rundt på spillernes positioner fra kamp til kamp. Der kan selvfølgelig være kampe, hvor man er tvunget, men jeg mener også man bør lægge sig fast på en start-11er, og så kun ændre den ved skader, formdyk og karantæner. Det var ikke mange kampe i efteråret, hvor vi stillede med den samme midtbane to gange i træk. Det kan ikke undgå at give noget uro.

                Vi har derudover været for svingende i vores niveau. Her er jeg dog uenig med Elias, og vil mene, at vi har set en klar spillemæssig fremgang siden foråret, og de totale katastrofer har, med undtagelse af AGF-kampen og nederlaget til FCV, været undgået. Man begynder at se en tegning til, hvad det egentlig er Troels vil.

                Vi lider i mine øjne under tre ting:

                1) Vores forsvar er for svingende. Dette har både skyldtes formdyk, skader, og rokeren rundt, men det ændrer ikke på, at vi lukker for mange mål ind. Høegh og Larsen har spillet mange gode kampe hver for sig, men det er bekymrende at de endnu ikke for alvor har spillet en god kamp sammen.

                Ruud har været op og ned. Hvis vi kan sælge ham til vinter, vil jeg mene det er på tide at sige farvel og tak, og få spillet en ny spiller ind på den plads. O'Brien har spillet en del back i sin karriere, og jeg har svært ved at se ham tilspille sig en plads på vores ideelle midtbane, så det var måske en idé at prøve ham af på den plads i foråret, og se om det bærer hjem.

                Vores VB er stadig et smertensbarn, der ikke er blevet gjort bedre af, at den spiller vi (endelig) købte til pladsen primært har været brugt som midtbane. Her vil jeg igen mene, at det er tid til enten at skide eller stå af potten. Enten skal Ari spille den, og så skal han ikke på midten i hver anden kamp, eller også skal der spilles en ny spiller ind på pladsen. Barrett, eller en ny.

                Og en ny målmand ville også varme, yada yada, I kender argumenterne. Det sker nok ikke før tidligst til sommer.

                2) Vi mangler i dén grad ledere. Roy Keane-typer, der kan gå forrest, rive de andre i kraven og gøre klart hvad der er acceptabelt, og hvad der ikke er. Spelmann er én, men han mangler måske lidt fodboldintelligens og lidt deciderede lederevner, før det for alvor batter. Som Hertha Berlins Maik Franz så malerisk udtalte det i et interview "ohne sauhunde geht es nicht" . Der har Jesper C én fordel frem for Toppel, i et forsvar bestående af unge, flinke, lidt tilbageholdende fyre. Jeg savner en type som Stokholm, M. Hemmingsen e.l., der kan gå forrest.

                3) Vores angribere er ikke gode nok. Plain and simple. Skoubo er den bedste vi har, og han er alt, alt for ofte skadet. Darko ligner mere og mere en lottokupon der ikke bon'ede ud, Jeppe tror jeg ikke på, og Mos mangler endnu at bevise, at han kan andet end tap-ins. Falk er alt, alt for uskarp foran mål til at spille i front, senest tydeliggjort i FCN-nederlaget og han er desuden, ligesom Emil, bedre bag den forreste linje.

                Det efterlader Bashkim, der er på vej tilbage fra en virkelig slem skade, som vores bedste håb for foråret. Det synes jeg personligt virker tyndt. Hvis man kan finde pengene, eller få afskibbet Darko, N'Koum, Vadocz, så skal der hentes en angriber til vinter. Måske en lottokupons- 2.- eller 1.divisions-topscorer, der ikke koster alverden, men måske var mand for de der fem-seks mål i foråret der kan gøre en verden til forskel.

                Vores pointsnit i efteråret ligger på 1.22 (22p i 18K). Det har de sidste ti år faktisk været rigeligt til at sikre minimum en 10.plads, og dermed redning. Jeg nægter at tro på endnu et "forsømt forår", dertil har vores generelle niveau ligget for højt, men der skal ændres nogle ting på holdet, først og fremmest i kontinuiteten (der var den igen) og i defensiven.
                mange gode betragtninger - så godt som enig i det hele.

                Lige præcis det med en manglende angriber, en billig herre hentet fra et lavere niveau; når man ser hvad Aab har fået ud af AK47 - hold nu op hvor er det en skam man ikke hentede ham istedet for jeppe - det havde givetvis kostet lidt mere men han havde været mere brugbar - springet fra 1 div til suppen er trods alt lidt kortere end det jeppe har skulle forsøge at tage

                Comment


                  #9
                  Puha - jeg har voteret rigtigt mange eksamner, og den her er lige på dumpe-grænsen. Jo, der er igen mange nye spillere, der har skullet finde hinanden. Og jo, budgettet har ikke været til at hente super-forstærkninger, så det er mere blevet til ok allroundere end spillere med højt top-niveau.Og jo, det var ikke heldigt, at Bashkim, der lignede bedste bud på en topscorer, blev skadet. Men andre klubber har også fået nye spillere ind; de har også haft skader, og de har næppe højere budgetter end os.

                  Først og fremmest, så begynder tvivlen for alvor at nage mht Troels Bech. Jeg kan fint leve med resultaterne, hvis der på en eller måde var fremgang i spillet. Og ind imellem er der lyspunkter; tænker ikke kun på AGF-kampen for nylig, men også perioder i andre kampe, hvor spillet har flydt godt. Der mangler bare fortsat defensiv organisation og aggressivitet i presspillet, og uden disse ting bliver holdet alt for sårbart. Vi kommer for ofte til at stå for dybt og efterlade for meget plads på kanterne, og det magter vi for ofte ikke at komme ud af. Vi mangler en defensiv dirigent, der uddeler skideballer, hvis de defensive løb og presset ikke sidder; det bliver for meget hver mand for sig selv. Synes f.eks. at spillerne fightede fint i Farum, men hvis ikke presset er koordineret og disciplineret, så bliver det for let revet op. Disse ting skal en træner kunne arbejde med; de spillere vi har burde kunne lære det. Det får Troels Bech i min bog foråret til at bevise, at han kan. Så skal vi begynde at se mere defensiv sikkerhed, ellers mister spillerne for alvor troen på det.

                  Comment


                    #10
                    Bestået - men vi har bestemt ikke været prangende. Men skulle vi nu også have været det? Vi kommer fra to tiendeende pladser og har som mål at få en placering omkring midten. Er det ikke der vi er lige nu? Jo! og derfor består vi som jeg ser det. Jeg mener heller ikke at vi som klub skal prise os lykkelig over at ligaen er tæt. Næ der er en del andre hold, som kan prise sig lykkelig over at vi er i en længerevarende nedgangsperiode. men sådan er det jo. Nogle ser et halv fyldt glas, andre et halv tomt.

                    Både holdet og TB har dog et kæmpe stykke arbejde at gøre - ikke bare i foråret men fremover generelt. Troels skal have dikteret den spillestil ind i hovedet på spillerne og så skal der holdes fast ved det. Troels har virket lidt usikker i efteråret (igen) og det fremme jo ikke ligefrem arbejdet med opbygningen af en ny spillestil. En håndfuld spillere har heller ikke gjort deres arbejde godt nok - Desværre hænger vi nok på dem og det må vil leve med og JH/TB lære forhåbentlig af det med henblik på fremtidens handler.

                    Som jeg skrev på det andet nye forum for nogle dage siden, så er kontinuitet vigtigt og det er grunden til at TB skal blive. Jeg ved stadig ikke hvor grænsen skal gå, men den er ikke nået endnu og jeg mener at vi bliver nød til at strække os langt i et forsøg på at bygge ny spillestil og kultur op i klubben. Men der er ting fra alle parter som kan gøre bedre (inklusiv vores opbakning under kampene). Det er vigtig at både den sportslige ledelse, spillerne og vi fans husker det og i det mindste prøver at gøre noget ved det.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #11
                      ved ikke lige om den hører til her - da snakken går på hele kalenderåret 2013, men når nu de for en gangs skyld snakker lidt OB syntes jeg lige den skulle med;

                      http://www.bt.dk/fodbold/mandagstrae...ffelser-i-2013

                      OB er ca de første 4-5 min og så en smule til sidst, hvis ikke i orker at høre brok om de andre klubber :)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        ved ikke lige om den hører til her - da snakken går på hele kalenderåret 2013, men når nu de for en gangs skyld snakker lidt OB syntes jeg lige den skulle med;

                        http://www.bt.dk/fodbold/mandagstrae...ffelser-i-2013

                        OB er ca de første 4-5 min og så en smule til sidst, hvis ikke i orker at høre brok om de andre klubber :)
                        Hurra. Sportsjournalister der endelig siger det vi andre har sagt i tre år: at fyringerne af LO og KB var korrekte, men at man ikke har håndteret efterspillet godt nok. Og som lægger ansvaret primært hos Thomas Christensen.

                        Oh well... Bedre sent end aldrig.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #13
                          Hvad sker der egentlig for at der ikke er en eneste OB'er på listen over de 20 superligaspillere som har løbet længst i efteråret? (http://onside.dk/superligaen/top-20-...-i-superligaen)
                          Troede måske at Ari eller Spelmann ville figurerer på den liste.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Hurra. Sportsjournalister der endelig siger det vi andre har sagt i tre år: at fyringerne af LO og KB var korrekte, men at man ikke har håndteret efterspillet godt nok. Og som lægger ansvaret primært hos Thomas Christensen.

                            Oh well... Bedre sent end aldrig.
                            Man må satme håbe der så er nogen der fatter alvoren efterhånden
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                              Hvad sker der egentlig for at der ikke er en eneste OB'er på listen over de 20 superligaspillere som har løbet længst i efteråret? (http://onside.dk/superligaen/top-20-...-i-superligaen)
                              Troede måske at Ari eller Spelmann ville figurerer på den liste.
                              Det er jo en fuldstændig ligegyldig list det der. Det eneste, der er interessant, er vel, hvor langt de har løbet i gennemsnit pr. 90 minutter.

                              Comment

                              Working...
                              X