Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB her og nu, i morgen og overmorgen

    Kunne placere denne artikel i mange tråde men der er en god opsamling på lidt af hvert. Ikke mindst kommer der lidt grundlag for en del agering som mange af os har været uforstående for.
    Ikke fordi der er så meget nyt men nu har de da meldt ud.

    http://www.ob.dk/artikel/ob-her-og-n...vermorgen.aspx

    Hæfter mig ved at de regner med 5 år fra den nye strategi til at de unge spillere kommer til og at man skal forestille sig et hold med 50% af spillerne kommer fra egen avl ..

    Strategien kom i efteråret 2010 så vi kan vel forvente dette er implementeret til sæsonen 15/16?...

    Men den udmelding har jeg vist ikke set før og var den meldt ud før havde forventningerne måske også været nogle andre end dem vi sidder og raser over..
    Last edited by Plum; 23-07-2014, 14:53.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Kunne placere denne artikel i mange tråde men der er en god opsamling på lidt af hvert. Ikke mindst kommer der lidt grundlag for en del agering som mange af os har været uforstående for.
    Ikke fordi der er så meget nyt men nu har de da meldt ud.

    http://www.ob.dk/artikel/ob-her-og-n...vermorgen.aspx

    Hæfter mig ved at de regner med 5 år fra den nye strategi til at de unge spillere kommer til og at man skal forestille sig et hold med 50% af spillerne kommer fra egen avl ..

    Strategien kom i efteråret 2010 så vi kan vel forvente dette er implementeret til sæsonen 15/16?...

    Men den udmelding har jeg vist ikke set før og var den meldt ud før havde forventningerne måske også været nogle andre end dem vi sidder og raser over..
    Artiklen er jo hovedsagelig lavet nettop pga pres herinde fra....

    Comment


      #3
      Nej ikke hovedsageligt Press herinde med et forum på et par 100 mennesker - men pres fra omverdenen, medierne og generelle fans.

      Artiklen er lige hvad jeg manglede! Den er fyldestgørende, den giver indsigt og anerkendelse.

      Den burde jo være den afgørende artikel som folk har skreget på. Nemlig målsætningen..

      Rigtig god artikel, som gav mig håb og som gjorde at jeg ikke vil blive pessimist endnu... Jubeloptimismen længe leve herfra..

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
        Nej ikke hovedsageligt Press herinde med et forum på et par 100 mennesker - men pres fra omverdenen, medierne og generelle fans.

        Artiklen er lige hvad jeg manglede! Den er fyldestgørende, den giver indsigt og anerkendelse.

        Den burde jo være den afgørende artikel som folk har skreget på. Nemlig målsætningen..

        Rigtig god artikel, som gav mig håb og som gjorde at jeg ikke vil blive pessimist endnu... Jubeloptimismen længe leve herfra..
        Du skal da ikke fortælle at den mail at stifness sendte til PH ikke har været en væsentlig årsag til at vi ser den artikel i dag

        Comment


          #5
          Målsætningen må være at kunne rykke op igen til superligaen, til sæsonen 16/17.

          Comment


            #6
            Sammendrag på bold.dk

            http://www.bold.dk/nyt/ob-boss-staer...a-2015-og-frem

            Comment


              #7
              Fis i en hornlygte det hele de ævler og kævler om at der er mange spillere der vil til OB jeg må godt nok tvivle stærkt på det som det er nu, engang jo men nu i det cirkus jeg tvivler virkelig... Vi er et stort navn og blah blah jaja det var i, se dog på hvor ynkelige i er, det jo ikke bare en sæson det har været lort men flere..

              der står sørme et sted at man ikke forventer at sælge Falk nej og pludselig er han ude, det er jo set før med andre spillere det er ævl og kævl ikke en dyt andet :(

              ja sorry mit sure opstød men jeg synes efterhånden det minder mere og mere om at OB gør alt hvad de kan for at komme til bunds .. Jeg tænker på fx dengang med Rioch han skred og ja ikke sikkert der ku gøres så meget men det jo ikke første gang at der er mærkelige episoder hvor en spiller eller anden ud af den blå luft forsvinder.. Hva med den succes med Lars Olsen så skulle han væk og ja jeg var sgu selv en af dem der synes det var okay at prøve nyt men med det der var som erstatning så nej tak... Siden har det været lort og lagkage med bech og alt deres process pis...

              Er jeg den eneste der har tænkt på at OB har det med at jage succes væk ? Det er set med spillere dem der kan noget dem ladet man gå og nej jeg tænker ikke lige på Baskim eller de der salg men se fx bodul ham beholdt vi for han intet kan og fx Mos som scorede og som vi ku få til okay pris efter hvad der blev nævnt , marcus pedersen var okay men nej han skal også væk, og så holdt man stædigt på fx nkoum... Der var matti lund, jesper lange anders k jacobsen og nej stjerner var de ikke men de har da trods alt klaret sig okay efter tiden i OB og så har vi så holdt de der spillere der ikke rigtig er nået meget længere...

              synes det er mystisk at der er spillere som det reelt tyder på at ob sagtens kan administrere dem lader vi gå og så beholder man dem som ikke er en dyt værd... Og ved da godt det ikke er sådan hele tiden men jeg undres...

              håber det bedste for min klub men jeg synes efterhånden det er svært at finde rede i den som tingene er blevet nu... Der skal ikke for meget succes til så skal det stoppes men det skal lyde så fint så fint....

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af OBpige Se indlæg
                ja sorry mit sure opstød men jeg synes efterhånden det minder mere og mere om at OB gør alt hvad de kan for at komme til bunds ..
                og så stoppede jeg med at læse. Træk nu vejret før der trykkes på enter fordi alle de der postulater om at OB vil sig negativt skriger jo til himlen som aldrig før.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  og så stoppede jeg med at læse. Træk nu vejret før der trykkes på enter fordi alle de der postulater om at OB vil sig negativt skriger jo til himlen som aldrig før.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                    og så stoppede jeg med at læse. Træk nu vejret før der trykkes på enter fordi alle de der postulater om at OB vil sig negativt skriger jo til himlen som aldrig før.
                    Enig. Det var en lortestart på sæsonen, men nu skal vi heller ikke gå i selvsving.

                    Comment


                      #11
                      Jeg lægger mærke til denne del af orienteringen som det vigtigste:

                      (OB) "skal tilpasse alle kontraktforhold til den aktuelle økonomiske virkelighed. Når vi er nået i mål med dette - efter planen i 2015 - og har fastholdt minimum status quo på øvrige økonomiske forhold, vil dette sikre os et fornuftigt råderum..."

                      Der er altså en spareplan, som forventes gennemført, ca. til næste sommer. Ikke at vi bliver rige til den tid, men så har udgifterne fundet et acceptabelt leje. Det bør betyde, at der mangler lidt endnu, men vi er forhåbentlig ikke så langt fra mht besparelser.

                      Comment


                        #12
                        Jeg kan godt forstå, alle dem som efterhånden ikke kan klare mere og at vi bliver ved med at miste spillere af højere kvalitet end dem vi får ind. Men kigger vi på vores økonomi, har det været en nødvendighed at gøre dette, hvis ikke vi ville ende som BIF og være i fare for konkurs, og håbe på en rigmand vil skyde et kæmpe beløb ind i klubben. At det har taget flere år end man lige umiddelbart kunne have håbet på, skyldes de lange kontrakter vi tegnede i de gode tider, hvilket har betydet at det har været svært at komme af med disse spillere, da de ikke nødvendigvis har kunne få bedre kontrakter andre steder. Jeg tror faktisk 100 % på at det er sandt, at vi fra næste sæson igen, vil kunne begynde at bygge på, men det kræver at vi overlever sæsonen i år. Derfor tror jeg også OB vil gå rigtig langt for at holde på en spiller som Falk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Jeg lægger mærke til denne del af orienteringen som det vigtigste:

                          (OB) "skal tilpasse alle kontraktforhold til den aktuelle økonomiske virkelighed. Når vi er nået i mål med dette - efter planen i 2015 - og har fastholdt minimum status quo på øvrige økonomiske forhold, vil dette sikre os et fornuftigt råderum..."

                          Der er altså en spareplan, som forventes gennemført, ca. til næste sommer. Ikke at vi bliver rige til den tid, men så har udgifterne fundet et acceptabelt leje. Det bør betyde, at der mangler lidt endnu, men vi er forhåbentlig ikke så langt fra mht besparelser.
                          Det er jo nok noget lignende at JC's løn er større en Desler,JJT,AT,MG,CR og EPJ's tilsammen..
                          når den ryger bliver det nemmere. Mon ikke at hvis man hentede PM OG JK at de tilsammen ville få det JC får.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                            Jeg kan godt forstå, alle dem som efterhånden ikke kan klare mere og at vi bliver ved med at miste spillere af højere kvalitet end dem vi får ind. Men kigger vi på vores økonomi, har det været en nødvendighed at gøre dette, hvis ikke vi ville ende som BIF og være i fare for konkurs, og håbe på en rigmand vil skyde et kæmpe beløb ind i klubben. At det har taget flere år end man lige umiddelbart kunne have håbet på, skyldes de lange kontrakter vi tegnede i de gode tider, hvilket har betydet at det har været svært at komme af med disse spillere, da de ikke nødvendigvis har kunne få bedre kontrakter andre steder. Jeg tror faktisk 100 % på at det er sandt, at vi fra næste sæson igen, vil kunne begynde at bygge på, men det kræver at vi overlever sæsonen i år. Derfor tror jeg også OB vil gå rigtig langt for at holde på en spiller som Falk.
                            Great post

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                              Jeg kan godt forstå, alle dem som efterhånden ikke kan klare mere og at vi bliver ved med at miste spillere af højere kvalitet end dem vi får ind. Men kigger vi på vores økonomi, har det været en nødvendighed at gøre dette, hvis ikke vi ville ende som BIF og være i fare for konkurs, og håbe på en rigmand vil skyde et kæmpe beløb ind i klubben. At det har taget flere år end man lige umiddelbart kunne have håbet på, skyldes de lange kontrakter vi tegnede i de gode tider, hvilket har betydet at det har været svært at komme af med disse spillere, da de ikke nødvendigvis har kunne få bedre kontrakter andre steder. Jeg tror faktisk 100 % på at det er sandt, at vi fra næste sæson igen, vil kunne begynde at bygge på, men det kræver at vi overlever sæsonen i år. Derfor tror jeg også OB vil gå rigtig langt for at holde på en spiller som Falk.
                              Der er noget faktuelt forkert i det du skriver. De gode tider var vel perioden 2006-2009 rent økonomisk. Der er ingen spillere tilbage fra den tid af, og har ikke været det længe. Vores problem er, at vi siden 2010 konsekvent, med meget få undtagelser, har lavet det ene miserable og dyre fejlkøb efter det andet, kombineret med fejlagtige og dyre ansættelser på nøgleposter rundt omkring i klubben.

                              Comment

                              Working...
                              X