Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Syg klub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Syg klub

    Nu vil jeg for første gang i flere år,lige lufte ud.. Vores klub er SYG,og det er fra ejerkreds til bolddrenge!!
    Der skal renses ud,og man kan starte med at skære i antallet,af ledere og Direktører.. Hvad skal vi med dem?? Foreløbigt,så har de præsenteret en uendelig strøm,af lorteregnskaber og skabt et fodboldhold,uden nogen former for sammenhæng.. Halvdelen af holdet tror de spiller i Barca,og leger hæl og tå.. Resten losser bolden af helvede til,ved først given lejlighed.. Gejst og vilje er umuligt at få øje på,og kan ikke tyde det taktiske oplæg overhovedet.. Kan ikke gennemskue om det er Thorborg der håndplukker en masse venner,og parkere dem på de forskellige poster,og så diktere,hvad der skal gøres,og hvem de skal ansætte?? Noget er HELT galt,og træneren står først for efter i dag!!
    NU kunne jeg ikke holde mig i ro mere,for min "klub" er i frit fald

    #2
    Oprindeligt indsendt af THOMSEN Se indlæg
    Nu vil jeg for første gang i flere år,lige lufte ud.. Vores klub er SYG,og det er fra ejerkreds til bolddrenge!!
    Der skal renses ud,og man kan starte med at skære i antallet,af ledere og Direktører.. Hvad skal vi med dem?? Foreløbigt,så har de præsenteret en uendelig strøm,af lorteregnskaber og skabt et fodboldhold,uden nogen former for sammenhæng.. Halvdelen af holdet tror de spiller i Barca,og leger hæl og tå.. Resten losser bolden af helvede til,ved først given lejlighed.. Gejst og vilje er umuligt at få øje på,og kan ikke tyde det taktiske oplæg overhovedet.. Kan ikke gennemskue om det er Thorborg der håndplukker en masse venner,og parkere dem på de forskellige poster,og så diktere,hvad der skal gøres,og hvem de skal ansætte?? Noget er HELT galt,og træneren står først for efter i dag!!
    NU kunne jeg ikke holde mig i ro mere,for min "klub" er i frit fald
    Velkommen tilbage Thomsen.. - Længe ventet!

    Comment


      #3
      Så evigt ret..
      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

      Comment


        #4
        Dejligt at se dig herinde igen T. Og hvor har du ret. Noget må gøres inden det er for sent.

        Comment


          #5
          Du har ret. Det er sørgerligt at se vores klub i denne stand.. Jeg er ikke sikker på, at der nogensinde kan blive rettet op på det - hele fundamentet er forgiftet... Vi kommer til at se et sølle hold i mange år fremover.. Håber ved gud jeg tager fejl, men jeg tvivler meget. Hele strukturen er sat helt galt sammen, og det kan mærkes - både på banen og i firmaet.

          Velkommen tilbage :-)

          Comment


            #6
            "Halvdelen af holdet tror de spiller i Barca,og leger hæl og tå.. "
            Well said, og det viser blot at de ikke tager modstanderen seriøst (hej TB måske en opgave for dig?!!)
            This is what you have been trained for, makes us proud!

            Comment


              #7
              Ja, det er svært at vide hvor mange der er betændte. Jeg tror heller ikke at alt bliver fantastisk med en bedre træner men han er lettere at udskifte end holdet og den primære klubejer.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #8
                Ret beset så er der vel ikke for mange chefer? Der er vel reelt set skåret min. en væk i forhold til klubben.

                Anfører Ari skulasson
                Cheftræner Troels Bech
                sportsdirektør Jesper Hansen
                Adm. dir. Ole Bang Nielsen
                Bestyrelsen.

                I dag er der så en skarpere skillelinie mellem OB som Klub og OS&E som koncern da den adm. dir. ikke er en del af den daglige drift i klubben hvilket Thomas Christensen var.
                Udfordringen er at bestyrelsen blander sig i det daglige arbejde og det er helt helt forkert .. hvis bestyrelsen som her også er hovedaktionærerne vil blande sig i den daglige drift må de sætte sig i direktørstolen men det er ikke sket på trods af at det kunne/ville/burde være naturligt når den seneste adm. dir. stoppede.
                Hvem skal en ansat høre på hvis hans chef siger et og ejeren af virksomheden siger noget andet og hvor er chefens mandat til at udføre sit job hvis han bliver modarbejdet af højere instanser?

                Aktionærerne/ejerne udpeger/vælger en bestyrelse til at have det overordnede ansvar for selskabet/virksomheden/koncernen og direktionen i den daglige ledelse.
                Bestyrelsen har det overordnede økonomiske ansvar og skal udstikke retningslinierne for direktionens arbejde, og virksomhedens mål, vision og strategi for virksomhedens virke. Bestyrelsen kan meddele prokura til direktionen til at gennemføre mål m.m. i den daglige drift.
                Bestyrelsen træffer beslutninger af usædvanlig art og og af stor betydning for selskabet/virksomheden/koncernen.
                Direktionen ansættes og afskediges af bestyrelsen og via en forretningsorden eller direktionsaftale uddelegeres ansvar og arbejdsopgaver. Selvom arbejdet er uddelegeret og evt. skulle gå galt er det fortsat bestyrelsens ansvar.
                Direktionen ansætter og afskediger personale til at udføre de pålagte opgaver og alt efter hvor stor en virksomhed der er tale uddelegeres dette så til en HR funktion, områdedirektør (sportschef?), eller daglige leder der så igen ansætter de menige medarbejder ...

                Min personlige mening er at ja .. tiden var løbet fra KBŽmåde at sætte et hold sammen på i forholdet til ressourcerne og ja, .. LOŽs spillestil m.m. var ikke attråværdigt på nogen måde men en utidig og måske utålmodigt direktionsbeslutning blev taget og folk blev fyret uden at have et bedre alternativ parat. Eftertiden og kiggen i bakspejlet viser at det alternativ endnu ikke har indfundet sig her 4 år senere med 4 nye trænere og 3 nye sportschefer .... lige meget hvad man havde lagt ned over hovedet på KB og LO tror jeg ikke på at de kunne have gjort det ringere ..

                TB er nu igang med sin 3. og formentligt sidste sæson og bevares, der har været store udskiftninger på holdet mens har præker kontinuitet men mange beslutninger mener jeg at der kan sættes spørgsmålstegn ved ..
                JH kom til for 13 måneder siden og har haft 3 vinduer til at forme det hold han gerne vil have ... jeg vil påstå at der også kan sættes en del spørsmålstegn ved et par af de dispositioner han har foretaget ...

                Men buttom line .. Bestyrelsen via deres ejerskab betaler for festen men jeg mener at de har truffet ringe beslutninger og fulgt dem op med flere af dem ...

                Måske KB og LO skulle fyres .. måske skulle de ikke ... men mhvis an var utilfreds med LO et helt forår så skulle han have været fyret i sommerpausen så en ny træner kunne have brugt sommeren på at sætte sine ideer ind. Ikke kort ind i en sæson og slet ikke efter en kamp der lå lige efter en landskamppause .. gør det i det mindste således at en ny træner kunne bruge landskamppausen til at få holdet på plads ..
                Og hvorfor ikke lade dem fortsætte frem til vinterpausen og så bruge tiden på at få en ny og bæredygtig strategi på plads, finde en ny træner og en ny sportsdirektør ... transfervinduet var trods alt lukket så KB kunne ikke bruge flere penge alligevel .. og holdet fik trods alt en fin placering i den sæson og jeg tror helt ærligt ikke at det var det nye trænerpar der kunne tage kredit for det..

                Bestyrelsen alene er ansvarlig for at både begyndte at rokke og efterfølgende så småt er ved at kæntre ved at tage den ene ringe beslutning efter den anden ..... når man erstatter noget med noget ringere så bliver det sjældent bedre... alle gode intentioner til trods .

                Luft ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Ret beset så er der vel ikke for mange chefer? Der er vel reelt set skåret min. en væk i forhold til klubben.

                  Anfører Ari skulasson
                  Cheftræner Troels Bech
                  sportsdirektør Jesper Hansen
                  Adm. dir. Ole Bang Nielsen
                  Bestyrelsen.

                  I dag er der så en skarpere skillelinie mellem OB som Klub og OS&E som koncern da den adm. dir. ikke er en del af den daglige drift i klubben hvilket Thomas Christensen var.
                  Udfordringen er at bestyrelsen blander sig i det daglige arbejde og det er helt helt forkert .. hvis bestyrelsen som her også er hovedaktionærerne vil blande sig i den daglige drift må de sætte sig i direktørstolen men det er ikke sket på trods af at det kunne/ville/burde være naturligt når den seneste adm. dir. stoppede.
                  Hvem skal en ansat høre på hvis hans chef siger et og ejeren af virksomheden siger noget andet og hvor er chefens mandat til at udføre sit job hvis han bliver modarbejdet af højere instanser?

                  Aktionærerne/ejerne udpeger/vælger en bestyrelse til at have det overordnede ansvar for selskabet/virksomheden/koncernen og direktionen i den daglige ledelse.
                  Bestyrelsen har det overordnede økonomiske ansvar og skal udstikke retningslinierne for direktionens arbejde, og virksomhedens mål, vision og strategi for virksomhedens virke. Bestyrelsen kan meddele prokura til direktionen til at gennemføre mål m.m. i den daglige drift.
                  Bestyrelsen træffer beslutninger af usædvanlig art og og af stor betydning for selskabet/virksomheden/koncernen.
                  Direktionen ansættes og afskediges af bestyrelsen og via en forretningsorden eller direktionsaftale uddelegeres ansvar og arbejdsopgaver. Selvom arbejdet er uddelegeret og evt. skulle gå galt er det fortsat bestyrelsens ansvar.
                  Direktionen ansætter og afskediger personale til at udføre de pålagte opgaver og alt efter hvor stor en virksomhed der er tale uddelegeres dette så til en HR funktion, områdedirektør (sportschef?), eller daglige leder der så igen ansætter de menige medarbejder ...

                  Min personlige mening er at ja .. tiden var løbet fra KBŽmåde at sætte et hold sammen på i forholdet til ressourcerne og ja, .. LOŽs spillestil m.m. var ikke attråværdigt på nogen måde men en utidig og måske utålmodigt direktionsbeslutning blev taget og folk blev fyret uden at have et bedre alternativ parat. Eftertiden og kiggen i bakspejlet viser at det alternativ endnu ikke har indfundet sig her 4 år senere med 4 nye trænere og 3 nye sportschefer .... lige meget hvad man havde lagt ned over hovedet på KB og LO tror jeg ikke på at de kunne have gjort det ringere ..

                  TB er nu igang med sin 3. og formentligt sidste sæson og bevares, der har været store udskiftninger på holdet mens har præker kontinuitet men mange beslutninger mener jeg at der kan sættes spørgsmålstegn ved ..
                  JH kom til for 13 måneder siden og har haft 3 vinduer til at forme det hold han gerne vil have ... jeg vil påstå at der også kan sættes en del spørsmålstegn ved et par af de dispositioner han har foretaget ...

                  Men buttom line .. Bestyrelsen via deres ejerskab betaler for festen men jeg mener at de har truffet ringe beslutninger og fulgt dem op med flere af dem ...

                  Måske KB og LO skulle fyres .. måske skulle de ikke ... men mhvis an var utilfreds med LO et helt forår så skulle han have været fyret i sommerpausen så en ny træner kunne have brugt sommeren på at sætte sine ideer ind. Ikke kort ind i en sæson og slet ikke efter en kamp der lå lige efter en landskamppause .. gør det i det mindste således at en ny træner kunne bruge landskamppausen til at få holdet på plads ..
                  Og hvorfor ikke lade dem fortsætte frem til vinterpausen og så bruge tiden på at få en ny og bæredygtig strategi på plads, finde en ny træner og en ny sportsdirektør ... transfervinduet var trods alt lukket så KB kunne ikke bruge flere penge alligevel .. og holdet fik trods alt en fin placering i den sæson og jeg tror helt ærligt ikke at det var det nye trænerpar der kunne tage kredit for det..

                  Bestyrelsen alene er ansvarlig for at både begyndte at rokke og efterfølgende så småt er ved at kæntre ved at tage den ene ringe beslutning efter den anden ..... når man erstatter noget med noget ringere så bliver det sjældent bedre... alle gode intentioner til trods .

                  Luft ...
                  Det er meget rammende! Men Ledelsen kan koges ned til en person, Thorborg! Den er ham, og ham alene der beslutter om vi skal gå til højre eller venstre. I en årrække gik man til højre, nu er det så venstre! Omkostninger skæres i et væk, og det synes uden nogen form for dybere omtanke! Det er altsammen "pakket ind" i en fortælling om ny strategi, og unge fynske spillere! Det er nonsens, det er jo for pokker professionelt fodbold vi snakker om!
                  Hvis Thorborg, mod forventning, åbner kassen, og beder JH hente "stjerner" ser vi nok næppe JH gå i rette med ham, og fable om strategien med de unge spillere....

                  Comment


                    #10
                    Fint du brokker dig over en "syg klub" efter et nederlag, men at brokke sig over ejerne der ligger 5-10 millioner om året i klubkassen holder ikke i min bog. Folk burde takke Thorborg og co. for de gider bruge penge på vores klub.

                    Desværre er det nok først den dag de ikke gider mere, at folk indser hvor lavt budget/ dårlige spillere en klub af OB's størrelse (by, opland, fans) "burde have" uden deres økonomiske doping.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
                      Fint du brokker dig over en "syg klub" efter et nederlag, men at brokke sig over ejerne der ligger 5-10 millioner om året i klubkassen holder ikke i min bog. Folk burde takke Thorborg og co. for de gider bruge penge på vores klub.

                      Desværre er det nok først den dag de ikke gider mere, at folk indser hvor lavt budget/ dårlige spillere en klub af OB's størrelse (by, opland, fans) "burde have" uden deres økonomiske doping.
                      Dybt uenig med dig! Forstår godt, at Thorborg ikke ønsker at tabe mange millioner hvert år, men så kunne man i stedet forsøge at gøre "projektet" interessant for andre investorer! Som tingene udvikler sig pt, skræmmer man alle væk. Og så har der altså aldrig været "god" forretning i fodboldklubber, hverken i Odense eller andre steder...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
                        Fint du brokker dig over en "syg klub" efter et nederlag, men at brokke sig over ejerne der ligger 5-10 millioner om året i klubkassen holder ikke i min bog. Folk burde takke Thorborg og co. for de gider bruge penge på vores klub.

                        Desværre er det nok først den dag de ikke gider mere, at folk indser hvor lavt budget/ dårlige spillere en klub af OB's størrelse (by, opland, fans) "burde have" uden deres økonomiske doping.
                        Giv en mand en fisk og han er mæt en dag. Giv ham en fiskestang og han er mæt i mange dage ..

                        Det er jo netop den økonomiske doping som i øvrigt er bygget op over LANG tid og er blevet større og større der over natten er fjernet uden varsel der gør at vi er i den situation vi er i ... var klubben ikke blevet dopet havde man enten været vant til et lavere niveau (Sønderjyske, Randers EFB) eller elevatorklub som SIF, AGF, VIF, Lyngby) men man havde ikke fået stukket en masse blår i øjnene og fået pumpet forventningerne op med tilsvarende skuffelser til følge ..

                        Men jeg er helt med ... kom med pengene men lad andre tage beslutningerne ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
                          Fint du brokker dig over en "syg klub" efter et nederlag, men at brokke sig over ejerne der ligger 5-10 millioner om året i klubkassen holder ikke i min bog. Folk burde takke Thorborg og co. for de gider bruge penge på vores klub.

                          Desværre er det nok først den dag de ikke gider mere, at folk indser hvor lavt budget/ dårlige spillere en klub af OB's størrelse (by, opland, fans) "burde have" uden deres økonomiske doping.
                          Fint at Thorborg er sponsor for OB og har puttet xx antal millioner i klubkassen, da det gik bedst var vi også tæt på og med 1 eller flere mesterskaber havde økonomien nok været anderledes nu.

                          Nu skal der så køres på lavblus, og det er vi så ikke specielt gode til, vi var tidligere top 4 klub, vores tidligere konkurenter FCM FCK og BIF får tilført tocifrede millionbeløb i en lind strøm OB får NADA, og sparer helt ind til benet. Når man ser sådan en kamp som i dag er det svært at tro at vi kommer til at udvikle os, tror ikke på vi har den rigtige træner eller sportsdirektør til at bygge klubben op. Som en tidligere har skrevet Hobro mødte op med 2 nye stærke angribere i dag, den ene næsten gratis, vi har ikke været i stand til at finde en eneste, vi har derimod måtte slippe vores stærkeste offensive kort, + Skoubo som dog har lidt kvalitet og har intet andet fundet.

                          Thorborg er måske træt af at putte penge i OB, vores fremtid kunne være en ny ambitiøs sponsor som FCM har, eller en kreds af forretningsmænd som vil noget med klubben og har dygtigheden at udnyttet et stærkt Brand som OB vil være hvis vi er et stabilt top 4 hold, der er i spil til mesterskabet.

                          Tror ikke rigtigt på det, så håbet er mere end stærk træner og sportsdirektør som Aab har.

                          Vi er ringe Mega ringe.

                          Comment


                            #14
                            Nu er vi ved år 3 af den store omstrukturering, og der burde kunne anes fremskridt - men det kan der desværre ikke. Ungdomsafdelingen sejler, talenter vælger andre klubber (sammenholdt med at OB automatisk sender dem videre hvis ikke de er 190 cm høje som 12 årige, hvor de fleste andre klubber arbejder med future-begrebet) 1.holdet sejler - al tiki taki dårlidommene med utallige afleveringer på midten der aldrig fører til noget.

                            Comment


                              #15
                              Jeg tror alle er taknemlige for den økonomi hver og en af vores investorer har tilvejebragt for vores klub. Det der anfægtes her er, at penge ikke er lig med forstand på at drive en fodboldklub.

                              Massakren på ledelsen i 2010, var helt entydigt med det formål at aftvinge sig den absolut enerådige beslutningsdygtighed, i alle henseender om klubben. Det er vist ret tydeligt, at det ikke var i klubbens bedste og derfor burde Thorborg i en helvedes fart beslutte om han 1. Kun vil være engageret i klubben hvis han har det sidste ord i alt, som jeg tror det forholder sig (og i så fald rydde skrivebordet) 2. Tage plads på bagsædet og overlade det at drive en fodboldforretning, til folk der reelt har forstand på det - med andre ord, hold kæft og betal for din VIP plads, men bland dig lige uden om driften.

                              Vores trup er fuldkommen skamferet over 4 år nu, to 10. pladser og en 8. - vi skiller os yderligere af med en række stamspillere denne sommer og alligevel har den sportslige ledelse frækheden til at stå for åben skærm og forsøge at bilde os ind at vi er styrket med 3 1. divisionsspillere. Seriøst - hvad fanden sker der?

                              Løftet i henhold til den nye strategi fra topledelsen, var unge talenter krydret med A+ spillere. Der er såvidt jeg kan se, ikke tilført sidstnævnte i 2 eller 3 sæsoner nu.

                              Sæt i gang.

                              Comment

                              Working...
                              X