Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mulig konflikt v superligastart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mulig konflikt v superligastart

    Spillerforeningen varsler konflikt; det er normal kotyme, når der er varslet lockout fra Divisionsforeningen den anden vej.
    http://www.bold.dk/nyt/spillerforeni...konfliktvarsel

    Det er lidt svært at gennemskue, hvad konflikten konkret går ud på, fordi der er forhandling, og dermed kan ingen af parterne naturligvis sige ret meget. Når man ser den gamle overenskomst (http://www.spillerforeningen.dk/basi...004%281%29.pdf), så er mindstelønnen for deltidsproffer 7.200 om måneden, og 14.200 for fuldtidsproffer. Det virker mærkeligt, hvis det er den, det handler om; så må det i hvert fald være klubber i de lavere rækker, der ønsker den på dagsordnen. Feriepenge og pension har jo været et konfliktpunkt før, men her tror jeg ikke, at Divisionsforeningen ønsker mere ballade - de har ikke en ret god sag (faktisk ingen sag efter dansk lovgivning), hvis de vil af med det; men det kan naturligvis handle om, hvor meget klub og spiller skal spytte i den kasse (fordelingen er pt de normale 2/3 til arbejdsgiver, 1/3 til lønmodtager).

    Ellers nogen bud på, hvad det kan handle om?

    #2
    Lidt om det her

    http://www.b.dk/sport/spillerforenin...y-overenskomst

    Comment


      #3
      Èt andet af de store kritikpunkter fra spillerforeningen, er at divisionsforeningen angiveligt vil give klubberne mulighed for at stå uden for overenskomsten. Det er det man i gamle dage kaldte "skruebrækkere", og hvis det er sandt kan jeg klart tilslutte mig spillerforeningens kritik.

      http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...ockout-varsel/
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #4
        to lag lyder helt vanvittigt??

        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Èt andet af de store kritikpunkter fra spillerforeningen, er at divisionsforeningen angiveligt vil give klubberne mulighed for at stå uden for overenskomsten. Det er det man i gamle dage kaldte "skruebrækkere", og hvis det er sandt kan jeg klart tilslutte mig spillerforeningens kritik.

        http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...ockout-varsel/
        Det er faktisk en ret vild, nyhed, hvis Spillerforeningen har ret i den udlægning med de to lag, hvor både klub og spiller kan køre udenom en overenskomst. Det ville være et frontalangreb på den danske arbejdsmarkedsmodel, og derfor kan jeg bedre forstå, at LO er inde og støtte Spillerforeningen her. Hvis Divisionsforeningen står fast på det krav, så er det et klokkeklart brud på en normal samarbejdsaftale (parterne må ikke chikanere hinanden er standard i alle overenskomster), og kunne i sidste ende betyde ikke bare strejke, men generel konflikt på alt relateret til Divisionsforeningen. Så er det ikke bare spillerne, der strejker, men også f.eks. transportansatte, der ikke må levere varer til stadion, ham der slår græsset på stadion bør gå hjem, mmm. Det lyder ret vanvittigt, at Divisionsforeningen helt alene skulle iværksætte et attentat på hele den danske model, men det er reelt det, vi snakker om. Det er organisationsret, der er på spil; så der kan en fagforening simpelthen ikke lave et kompromis - så kan den lige så godt nedlægge sig selv.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Det er faktisk en ret vild, nyhed, hvis Spillerforeningen har ret i den udlægning med de to lag, hvor både klub og spiller kan køre udenom en overenskomst. Det ville være et frontalangreb på den danske arbejdsmarkedsmodel, og derfor kan jeg bedre forstå, at LO er inde og støtte Spillerforeningen her. Hvis Divisionsforeningen står fast på det krav, så er det et klokkeklart brud på en normal samarbejdsaftale (parterne må ikke chikanere hinanden er standard i alle overenskomster), og kunne i sidste ende betyde ikke bare strejke, men generel konflikt på alt relateret til Divisionsforeningen. Så er det ikke bare spillerne, der strejker, men også f.eks. transportansatte, der ikke må levere varer til stadion, ham der slår græsset på stadion bør gå hjem, mmm. Det lyder ret vanvittigt, at Divisionsforeningen helt alene skulle iværksætte et attentat på hele den danske model, men det er reelt det, vi snakker om. Det er organisationsret, der er på spil; så der kan en fagforening simpelthen ikke lave et kompromis - så kan den lige så godt nedlægge sig selv.
          Ville da være dejligt hvis der endelig kom et angreb på den danske model. Sjældent har jeg oplevet at folks frihed til at vælge er så begrænset som på arbejdsmarkedet.

          Det er ikke andet end korruption, slaveri og mafiametoder. Fagforeninger burde nedlægges!
          Jesus loves you!

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
            Ville da være dejligt hvis der endelig kom et angreb på den danske model. Sjældent har jeg oplevet at folks frihed til at vælge er så begrænset som på arbejdsmarkedet.

            Det er ikke andet end korruption, slaveri og mafiametoder. Fagforeninger burde nedlægges!
            det ses tydeligt på Danish Crowns fremgangsmåde hvordan det ville fungere hvis der ikke var fagforeninger til. Trusler og diktater om div. forringelser hel tiden.
            Føj for h...... for nogen arbejdsgivermetoder
            Last edited by manner; 22-06-2014, 14:15.
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
              Ville da være dejligt hvis der endelig kom et angreb på den danske model. Sjældent har jeg oplevet at folks frihed til at vælge er så begrænset som på arbejdsmarkedet.

              Det er ikke andet end korruption, slaveri og mafiametoder. Fagforeninger burde nedlægges!
              Det bliver vi nok ikke enige om:-) Hvis fagforeningerne blev nedlagt, så fik vi nok travlt med at opfinde dem ret hurtigt igen. Vi har bare taget dem for givet så længe, at de kan synes overflødige; men den tid hvor der er brug for dem, kan komme hurtigere, end man tror.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
                Ville da være dejligt hvis der endelig kom et angreb på den danske model. Sjældent har jeg oplevet at folks frihed til at vælge er så begrænset som på arbejdsmarkedet.

                Det er ikke andet end korruption, slaveri og mafiametoder. Fagforeninger burde nedlægges!
                Enig. Senest er en af mine gode bekendte blevet ramt af de kyniske mafiametoder.

                http://www.amino.dk/forums/t/231430.aspx

                Men nu bevæger vi os nok ind i Off Topics ;-)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                  Enig. Senest er en af mine gode bekendte blevet ramt af de kyniske mafiametoder.

                  http://www.amino.dk/forums/t/231430.aspx

                  Men nu bevæger vi os nok ind i Off Topics ;-)
                  Jeg læste godt nok om ham, for noget tid siden. Og han fik med det samme min sympati.

                  Svineri at fagforeningerne kan have så meget magt og udnytter det på så primitiv en måde.
                  Jesus loves you!

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Det bliver vi nok ikke enige om:-) Hvis fagforeningerne blev nedlagt, så fik vi nok travlt med at opfinde dem ret hurtigt igen. Vi har bare taget dem for givet så længe, at de kan synes overflødige; men den tid hvor der er brug for dem, kan komme hurtigere, end man tror.
                    Hvis ikke nedlagt, så vil jeg også godt gå på kompromis og kan nøjes med at de 100% accepterer at virksomheder skal have frit valg om de vil være under en overenskomst eller ej.
                    Jesus loves you!

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                      Enig. Senest er en af mine gode bekendte blevet ramt af de kyniske mafiametoder.

                      http://www.amino.dk/forums/t/231430.aspx

                      Men nu bevæger vi os nok ind i Off Topics ;-)
                      Det er ikke OT - det er faktisk lige på, som jeg ser det. Historien starter med flg sætning: "Vi (firmanavn) er ikke organiseret og derved ikke hører under nogen overenskomst". Resten af historien er et partsindlæg fra en virksomhedsejer, som måske, måske ikke, er blevet fair behandlet - det aner vi intet om, når man kun kender ½ af historien. "Kyniske mafaiametoder" består altså i, at fagforeningen gerne vil have en overenskomst. Det er nøjagtigt situationen mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen, hvis TV3s historie er korrekt.

                      Jeg kan forstå, at I vil foretrække et arbejdsmarked, hvor arbejdsgivere har hals- og håndsret over medarbejdere. En situation, hvor medarbejderne kun har rettigheder, når der er råd til det, eller hvis chefen føler for det. Det er normen i de fleste U-lande. Jeg vil nødigt bytte, men jeg er så også lønmodtager.


                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Det er ikke OT - det er faktisk lige på, som jeg ser det. Historien starter med flg sætning: "Vi (firmanavn) er ikke organiseret og derved ikke hører under nogen overenskomst". Resten af historien er et partsindlæg fra en virksomhedsejer, som måske, måske ikke, er blevet fair behandlet - det aner vi intet om, når man kun kender ½ af historien. "Kyniske mafaiametoder" består altså i, at fagforeningen gerne vil have en overenskomst. Det er nøjagtigt situationen mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen, hvis TV3s historie er korrekt.

                        Jeg kan forstå, at I vil foretrække et arbejdsmarked, hvor arbejdsgivere har hals- og håndsret over medarbejdere. En situation, hvor medarbejderne kun har rettigheder, når der er råd til det, eller hvis chefen føler for det. Det er normen i de fleste U-lande. Jeg vil nødigt bytte, men jeg er så også lønmodtager.


                        et fuldstændig ureguleret arbejdsmarked er meget få tjent med og heldigvis er der rigtig mange der kan se fornuften i aftalte rettigheder og pligter, også på arbejdsgiversiden.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #13
                          http://www.bold.dk/nyt/div-foreninge...nger-brudt-ned

                          Så kom udmelding fra Divisionsforeningen. Lægger især mærke til den her formulering: " Senest har vi imødekommet Spillerforeningens store ønske om at fastholde områdeoverenskomsten". Det lyder lidt som en bekræftelse af Spillerforeningens udmelding om, at Divisionsforeningen oprindeligt ønskede at afskaffe områdeoverenskomsten.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
                            Ville da være dejligt hvis der endelig kom et angreb på den danske model. Sjældent har jeg oplevet at folks frihed til at vælge er så begrænset som på arbejdsmarkedet.

                            Det er ikke andet end korruption, slaveri og mafiametoder. Fagforeninger burde nedlægges!
                            Du har vist desværre misforstået fagforeningernes rolle....de arbejder FOR arbejderne....
                            Uden dem....well....så tager vi et gigantisk skridt tilbage.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Du har vist desværre misforstået fagforeningernes rolle....de arbejder FOR arbejderne....
                              Uden dem....well....så tager vi et gigantisk skridt tilbage.
                              Forkert.
                              Jesus loves you!

                              Comment

                              Working...
                              X