Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal være ny anfører?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvem skal være ny anfører?

    Dette emne har vidst været diskuteret lidt i andre tråde men indtil der bliver meldt noget ud synes jeg det fortjener sin egen tråd.

    AMC er færdig i klubben og der skal findes en ny anfører. Hvem skal det være? Umiddelbart tænker jeg, at anføreren skal findes blandt disse spillere:

    Daniel Høegh
    Mads Toppel
    Lasse Nielsen
    Ari Skulason
    Martin Spelmann

    Jeg er selv meget i tvivl. Så at Leif Rasmussen reklamerede for, at han ville skrive noget om det i den trykte avis. Her lagde han umiddelbart op til, at den står mellem Høegh og Lasse Nielsen. Nogen der har læst det?

    For en lille måned siden så jeg også nogle kommentarer fra Bech omkring emnet, hvor han i hvert fald ikke lagde vildt meget op til, at det bliver Høegh. Personligt har jeg også mine tvivl. Han er uden tvivl en god og talentfuld spiller, men jeg har lidt svært ved at se ham som anfører.

    Spelmann tror jeg ikke rigtig på som anfører. Toppel er måske en reel mulighed, men foretrækker generelt en markspiller som anfører da det giver bedre mulighed for at skifte tempoet på holdet og på andre måder påvirke medspillerne positivt. Ari Skulason er udefra set en fornuftig mulighed.

    På papiret (det der er blevet skrevet og sagt om ham) passer Lasse Nielsen jo umiddelbart rigtig godt til hvervet, men han er helt ny i truppen. Kan det ikke give problemer at udnævne ham til anfører allerede?

    #2
    Det er et godt spørgsmål.
    Jeg ville ønske, der var en spiller eller to, hvor man bare tænkte, at det er da indlysende, at han skal være anfører - det synes jeg bare ikke, der er.
    Havde JC været fit for fight og en fast bestanddel af holdet, havde han været en naturlig anfører, tænker jeg. Det er jo så bare ikke tilfældet med ham.

    Så er der så spørgsmålet om, om vi her på sidelinien overhovedet kender til, hvem der er en naturlig leder til træning, i omklædningsrummet og i det hele taget uden for banen. For det må være ligeså meget her, en anfører skal "træde til" som det er i kampene.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      ...

      Så er der så spørgsmålet om, om vi her på sidelinien overhovedet kender til, hvem der er en naturlig leder til træning, i omklædningsrummet og i det hele taget uden for banen. For det må være ligeså meget her, en anfører skal "træde til" som det er i kampene.
      Det er jo lige netop det vi ikke rigtig gør. Det betyder selvfølgelig også rigtig meget. Men til en hvis grad mener jeg godt vi her fra sidelinien kan kigge på hvordan spiller agerer på banen og i medierne og drage nogle små konklusioner om deres roller i truppen.

      Mener i hvert fald godt man kan pege på flere som det ikke bliver.

      Jeg er meget spændt på hvem det ender med.
      Last edited by Agbre; 17-06-2014, 15:07.

      Comment


        #4
        Giv det til Kadrii..!

        Det eneste jeg her fra sidelinjen kan se være i vejen, er hvis han ikke selv vil...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Som du siger så er Nielsen så ny i klubben, så mange nok vil føle sig forbigået hvis det er ham der vælges.

          Mit bud er at Spelmann tager den, han har den autoritet der skal til. Det føler jeg ikke Høgh har, han skal bruge alt sin focus på at få eget spil til at fungere.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            #6
            Høegh bør bære bindet.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Giv det til Kadrii..!

              Det eneste jeg her fra sidelinjen kan se være i vejen, er hvis han ikke selv vil...
              Man er pt småskadet og har 12 måneder tilbage af sin kontrakt..

              men hvis han forlængede var det en anden sag. For han har potentialet

              Comment


                #8
                Jeg synes også Høegh skal have lov at bære anføre bindet. Jeg har en ide om at han vil klubben mest, og ikke bare skifter væk lige med det samme. Lad ham bære det og få støtte fra de ældre figure, spelman, ari og jc..

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Man er pt småskadet og har 12 måneder tilbage af sin kontrakt..

                  men hvis han forlængede var det en anden sag. For han har potentialet
                  Tænker jo lidt, om et anfører bind kunne lokke ham til at forlænge et års tid, eller to... :-) efter ham skulle vi så meget gerne have den fremtidige på plads...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                    Jeg synes også Høegh skal have lov at bære anføre bindet. Jeg har en ide om at han vil klubben mest, og ikke bare skifter væk lige med det samme. Lad ham bære det og få støtte fra de ældre figure, spelman, ari og jc..
                    det ligger vel mest til højrebenet at det skal være DH, men jeg er ikke overbevist om at han er klar til opgaven endnu, jeg tror faktisk at han har bedst af at fokusere på sit eget spil og blive stabil i præstationerne. Næste mand i rækken må være Toppel men jeg tror ikke han bliver forlænget når kontrakten udløber om 12 mdr. så det tror jeg ikke Spelmann har personlighed og vindergener så måske er det ham der egner sig bedst til opgaven
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Tænker jo lidt, om et anfører bind kunne lokke ham til at forlænge et års tid, eller to... :-) efter ham skulle vi så meget gerne have den fremtidige på plads...
                      Solgt!!!!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Tænker jo lidt, om et anfører bind kunne lokke ham til at forlænge et års tid, eller to... :-) efter ham skulle vi så meget gerne have den fremtidige på plads...
                        Virker Bashkim som en ledertype i dine øjne? Det gør han altså ikke i mine.

                        Imo har vi noget bedre alternativer til hvervet som anfører. Høegh, Spelmann, Ari og den startende keeper (uanset om det er JC eller Toppel) er bedre bud, vil jeg mene.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                          Virker Bashkim som en ledertype i dine øjne? Det gør han altså ikke i mine.

                          Imo har vi noget bedre alternativer til hvervet som anfører. Høegh, Spelmann, Ari og den startende keeper (uanset om det er JC eller Toppel) er bedre bud, vil jeg mene.
                          I klassisk forstand, nok ikke helt så meget, og det er da også kun vurderet fra sidelinjen...

                          ...men ellers ja...
                          DH og Ari er lige så gode bud, det er jeg ikke uenig i... Toppel kan jeg slet ikke se, og Spelmann, nej tak...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #14
                            Jeg er generelt enig i, at vi absolut ikke svømmer rundt i spillere med anførerpotentiale. Det bør blive Høegh eller Ari. Jeg er bare usikker på om Høegh mentalt er stærk nok til at bære anførerbindet, mens jeg tvivler på om Ari er fodboldklog nok. Med det mener jeg, at han ofte roder sig ud i situationer hvor han mister bolden på livsfarlige steder, og det må man helst ikke som foregangsmand for holdet.

                            En dark horse kunne være Lasse Nielsen som flere nævner. Naturligvis ville det være et kontroversielt valg, når han ikke engang har været i klubben tidligere i hans karriere, men samtidig kunne det være noget af et wake-up call for den resterende del af truppen, og måske samtidig være med til at ruske lidt i hierakiet.

                            Comment


                              #15
                              Jeg ser gerne Falk, med DH og KL som viceanfører. Falk er den naturlige leder, nu når AMC er væk. Godt være vi kun har ham i en kort periode endnu, men i den periode må han vise vejen og lade andre vokse sig klar til at overtage når han væk. Her ser jeg enten DH eller KL som de eneste muligheder. Rigtige OB'er, har kulturen med fra flere år i klubben, velkendt og vellidt.

                              Comment

                              Working...
                              X