Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hybris=Nemesis=Nedrykning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hybris=Nemesis=Nedrykning?

    Nu hvor kriseramte AGF truer i horisonten, får jeg et skrækkeligt dejavu:

    AGF rykkede i sæsonen 2010/11 ud af Superligaen med 38 point. Efter at Tryllerik havde bedyret, at AGF på ingen måde kunne komme i nedrykningsfare i den sæson.

    Er jeg den eneste som husker, hvordan Poul Hansen og Troels Bech fornylig efter OB's 2-0-sejr i Herning (som bragte os op på vores nuværende 34 point) stod for åben skærm og blev enige om, at sejren var lig med overlevelse, eftersom det jo var helt og aldeles utænkeligt, at OB skulle kunne tabe resten af kampene fra da af?

    Måske er det bare mig, men jeg synes altså, at hende der Nemesis står på sidelinjen og virker en anelse præmenstruel for tiden!

    Eller anderledes formuleret: Fire OB-nederlag til henholdsvis AGF, Randers, Esbjerg og FCK er i min optik på ingen måde usandsynligt. Og så er det altså kun op til de humørsyge græske guder, om OB's hybris-røde røv skal reddes af de øvrige resultater...

    Ved sgu ikke rigtig, om jeg har nerver til en nedrykningsgyser endnu engang. Klarer vi den, gutter???
    Last edited by odenseboldklub; 27-04-2014, 22:06.

    #2
    Vi rykker ikke ned.

    Comment


      #3
      Lad nu være at fjolle. Nedrykningsfrygt er meget naturligt i nuværende situation, men er selvfølgeligt ikke afhængigt af lykkens gudinder, skæbnen, Hybris, dårlige hårdage eller andre slags pjat og overtro.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af odenseboldklub Se indlæg
        Nu hvor kriseramte AGF truer i horisonten, får jeg et skrækkeligt dejavu:

        AGF rykkede i sæsonen 2010/11 ud af Superligaen med 38 point. Efter at Tryllerik havde bedyret, at AGF på ingen måde kunne komme i nedrykningsfare i den sæson.

        Er jeg den eneste som husker, hvordan Poul Hansen og Troels Bech fornylig efter OB's 2-0-sejr i Herning (som bragte os op på vores nuværende 34 point) stod for åben skærm og blev enige om, at sejren var lig med overlevelse, eftersom det jo var helt og aldeles utænkeligt, at OB skulle kunne tabe resten af kampene fra da af?

        Måske er det bare mig, men jeg synes altså, at hende der Nemesis står på sidelinjen og virker en anelse præmenstruel for tiden!

        Eller anderledes formuleret: Fire OB-nederlag til henholdsvis AGF, Randers, Esbjerg og FCK er i min optik på ingen måde usandsynligt. Og så er det altså kun op til de humørsyge græske guder, om OB's hybris-røde røv skal reddes af de øvrige resultater...

        Ved sgu ikke rigtig, om jeg har nerver til en nedrykningsgyser endnu engang. Klarer vi den, gutter???

        uden tøven, rysten på fingrene, svedperler på panden eller usikkerhed i stemmen. JA.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Lad nu være at fjolle. Nedrykningsfrygt er meget naturligt i nuværende situation, men er selvfølgeligt ikke afhængigt af lykkens gudinder, skæbnen, Hybris, dårlige hårdage eller andre slags pjat og overtro.
          Og alligevel så virker det lidt som om, at den almægtige dommergud gør, hvad den kan for at genere os ;)

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Lad nu være at fjolle. Nedrykningsfrygt er meget naturligt i nuværende situation, men er selvfølgeligt ikke afhængigt af lykkens gudinder, skæbnen, Hybris, dårlige hårdage eller andre slags pjat og overtro.
            Det er dog bekymrende at Moira synes afløst af 3 herrer i sorte uniformer - 2 af dem udstyret med en pind med et stykke stof i pang-farve, som der viftes mere eller mindre vilkårligt med. Den sidste med et aggregat, der af og til - synes det - udstøder en høj tone på et ikke velovervejet tidspunkt.

            Comment


              #7
              Jeg er sgu også bange for nedrykningsspøgelset! jeg tror og håber på, at vi overlever, men der er en lille angst der driller i min mave!

              og hvad nu hvis vi ender som nr. 10 for 3. år i træk - vil det have konsekvenser? Vi skal sælge ud af spillere for at overleve som klub - og jeg forventer ingen køb, som kan gå direkte ind på holdet.

              Vi er/bliver ikke et tophold i Danmark - den tid er overstået - OB er den bløde mellemvare, hvor nedrykning er en risiko hver sæson. Jo før jeg får viklet min hjerne omkring dette jo bedre.... :-(
              JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
              JM Barometer 1
              2 3 4 5 6 7 8 9 10

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                Jeg er sgu også bange for nedrykningsspøgelset! jeg tror og håber på, at vi overlever, men der er en lille angst der driller i min mave!

                og hvad nu hvis vi ender som nr. 10 for 3. år i træk - vil det have konsekvenser? Vi skal sælge ud af spillere for at overleve som klub - og jeg forventer ingen køb, som kan gå direkte ind på holdet.

                Vi er/bliver ikke et tophold i Danmark - den tid er overstået - OB er den bløde mellemvare, hvor nedrykning er en risiko hver sæson. Jo før jeg får viklet min hjerne omkring dette jo bedre.... :-(
                Jeg håber naturligvis på ingen måde vi rykker ned... men jeg ER bestemt ikke ked af at vi har ændret status rent finansielt. Med færre penge i kassen bliver vi tvunget til at kigge på den slags spillere JEG synes er mere interessante at kigge på end udenlandske stjerner, nemlig unge talenter fra Fyn... ,o)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Jeg håber naturligvis på ingen måde vi rykker ned... men jeg ER bestemt ikke ked af at vi har ændret status rent finansielt. Med færre penge i kassen bliver vi tvunget til at kigge på den slags spillere JEG synes er mere interessante at kigge på end udenlandske stjerner, nemlig unge talenter fra Fyn... ,o)

                  Mvh



                  MaxHH
                  Projektet er spændende uden til tider lidt afdankede udenlandske stjerner. Dette behøver heldigvis ikke at betyde at vi er den bløde mellemvarer i i årevis, Aab har gjort det rigtigt godt uden den store økonomi og indkøbs muligheder. Mener vi til tider har vist at vi kan få et rigtigt godt hold. Vi har spillere med store muligheder,vi mangler bare at få TB til at få hele til at hænge sammen.

                  Nedrykning heldigvis ikke særlig sandsynlig, lad os aflive muligheden ved at vinde over AGF:

                  Comment


                    #10
                    tror ikk på at vi rykker ned! selvfølgeligt er muligheden der jo, men jeg er ikke ramt af frygt for en potentiel nedrykning, tror ikke det er noget vi behøver bekymre os om.

                    tror vi henter mellem 5 og 8 point i de sidste kampe..

                    Comment


                      #11
                      Meget kan blive afgjort i næste kamp. Som jeg ser det, så rykker vi ikke ned hvis vi bare får minimum uafgjort i Aarhus. Så vil vi stadig have 5 point til AGF, og 4-6 point til Viborg/Sønderjyske under stregen.

                      Taber vi i Aarhus - så begynder jeg at blive bekymret.

                      Comment


                        #12
                        vi bør klare den - 5 nederlag i streg er usandsynligt - omvendt så har AGF jo lige tabt 7 i træk så risikoen er der. Jeg er bestemt også bekymret især vores manglende stabilitet og frygten fra sidste forår taget i betragtning.

                        Men 1 sejr det er det der skal til - den skal bare helst komme i næste runde for ellers begynder presset virkeligt at kunne mærkes - og det tvivler jeg ærlig talt på at holdet magter.

                        Men vi har endda en ekstra out; selv med nederlag i de sidste 4 kampe er det ikke givet vi rykker ned - risikoen bliver selvfølgelig markant større......

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          vi bør klare den - 5 nederlag i streg er usandsynligt - omvendt så har AGF jo lige tabt 7 i træk så risikoen er der. Jeg er bestemt også bekymret især vores manglende stabilitet og frygten fra sidste forår taget i betragtning.

                          Men 1 sejr det er det der skal til - den skal bare helst komme i næste runde for ellers begynder presset virkeligt at kunne mærkes - og det tvivler jeg ærlig talt på at holdet magter.

                          Men vi har endda en ekstra out; selv med nederlag i de sidste 4 kampe er det ikke givet vi rykker ned - risikoen bliver selvfølgelig markant større......
                          Jeg ved nu ikke rigtigt. Hvis vi taber de næste 4 kampe, så skal AGF/SJE/VFF/FCV jo bare hente hhv. 2, 5, 4 og 2 point mere end os. Men vi kan være glade for at der trods alt stadig er hele 4 hold under os, og at de 4 hold har mange indbyrdes kampe, hvilket gør sandsynligheden lille for at 2 ud af de 4 hold får flere point end os over de næste 4 kampe.

                          Jeg tror vi spiller uafgjort i Aarhus, samtidigt med at SJE og VFF spiller uafgjort - så har vi 5 point til stregen med 3 kampe tilbage, og dét tror jeg ikke går galt :)

                          Comment


                            #14
                            Jeg er, nok ikke overraskende for mange, meget nervøs for situationen..

                            Fra jeg begyndte at frygte nedrykningen og så til nu, har der ikke været tegn på bedring overhovedet, tværtimod... Bundholdene høvler point ind, flere end jeg endda havde med i selv mine mest dystre scenarier, og vi kan ikke selv vinde...

                            I min verden er vi en af de største favoritter til en nedrykning...

                            Edit: Taberen af AGF-OB, bliver DEN største favorit...
                            Last edited by Kaspernon; 28-04-2014, 09:16.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Jeg er, nok ikke overraskende for mange, meget nervøs for situationen..

                              Fra jeg begyndte at frygte nedrykningen og så til nu, har der ikke været tegn på bedring overhovedet, tværtimod... Bundholdene høvler point ind, flere end jeg endda havde med i selv mine mest dystre scenarier, og vi kan ikke selv vinde...

                              I min verden er vi en af de største favoritter til en nedrykning...
                              Øh, AGF (tabt de seneste 7 kampe i træk, og netop banket 3-0 af den tidligere sidsteplads) må da være den absolutte nedrykningskandidat p.t.???

                              Jeg tror ikke vi rykker ned af tre årsager:

                              1. der er stadig 4 hold under os
                              2. bundholdene har mange indbyrdes kampe
                              3. vi har stadig 5 point til stregen og "kun" 4 kampe igen.

                              Havde vi ligger på 10. pladsen med 5 point til stregen så havde jeg været bekymret. Men jeg er stadig ikke reelt bange for at to af AGF, VFF, SJE eller FCV får markant flere point end os i løbet af de sidste 4 kampe. Vi har et nemmere program end dem i min verden :)

                              Comment

                              Working...
                              X