Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Doping i elitesport - også fodbold?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Doping i elitesport - også fodbold?

    Vi alle ved jo, at det er nærmere reglen end undtagelsen, at i bl.a. cykling, svømning og atletik, der er doping meget udbredt. Eller har i hvert fald været.

    Om det er min fremskredne alder, der har gjort, at jeg ikke følger med i bl.a. disse sportsgrene længere med samme intensitet som tidligere, eller om det er de mange doping"skandaler", der i hvert fald har haft en medvirkende årsag, kan jeg ikke helt regne ud. I hvert fald er glæden ved Tour de France væk. Virkeligheden med doping har sejret over den naive "uvidenhed" for mig.

    Nu er en britisk læge på banen med udtalelser om, at han har "behandlet" 150 sportsfolk med ulovlige, præstationsfremmende midler - herunder også spillere i Premier League.

    Fodbolden har indtil nu været forskånet for de store dopingsager. Jeg mindes meget, meget få af slagsen. Men er det mon mere udbredt i fodbold, end vi naivt sidder og håber på?

    http://ekstrabladet.dk/sport/laege-j...tsfolk/6020492
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    #2
    Det er jo bare endnu en læge der stiller sig op i køen... Fælles for flere af dem er at de var med til at forpeste skisporten og cykelsporten mfl...

    Af en eller anden grund hører vi ikke så meget til sagerne i fodbold, men de er der hele tiden, små som store...

    Og desværre er organisationerne omkring fodbolden lige så rådne som de var det i cykelsporten da det var værst...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      I Operation Puerto var kun ca. 10% af de anklagede var cykelryttere. En meget stor del var fodboldspillere og hovedsageligt. Jeg mener det er Real Sociedad som eftersigende skulle have været fyldt op med doping da de i starten af 00'erne blev nr. 2 i La liga.

      Flere storklubber i Italien har også været mistænkt for brugen af doping, specielt ifbm. skadesbehandling

      Comment

      Working...
      X